Analizam in randurile urmatoare cum se procedeaza in cazul in care se acorda discount clientilor la cumpararea anumitor produse. Cum se evidentiaza aceste reduceri pe bonul fiscal, ne lamuri expertul nostru in domeniu.
Prezentam situatia unei societati platitoare de impozit pe profit care vrea sa vanda carti prin casa de marcat, cu discount. Concret, la 10 bucati cumparate se acorda discount 15%. Stocul de marfa se tine cantitativ-valoric.
- Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Ian 2040 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, editia 150
2025, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Ian 20100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2025, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Se iau in vedere doua variante legate de acordarea discountului pe casa de marcat la vanzarea en-detail.
Cum este corect:
1. Prima linie pe bonul fiscal sa apara produsele cumparate si pe linia 2 discount cu semnul „-” (minus)?
2. Pe bonul fiscal sa apara direct pretul redus al cartilor?
In cazul in care se acorda acest discount, este necesar sa fie afisata langa casa de marcat sau in spatiul de vanzare, aceasta conditie de acordare a discountului?
Citeste si: Corectarea bonului fiscal: proceduri actuale
Discount acordat clientilor: raspunsul specialistului
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Examen Consultant Fiscal 2024
Situatia descrisa poate fi solutionata cu respectarea prevederilor Normelor metodologice date in aplicarea OUG 28/1999, aprobate prin HG 479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare.
Astfel, conform art. 33 pct. B lit. c din Norme aparatele de marcat electronice fiscale trebuie sa asigure posibilitatea de corectie a erorilor numai inainte de emiterea bonului fiscal. Corectarea unei erori sau anularea unei vanzari se evidentiaza pe bonul fiscal si se poate efectua numai cu conditia ca valoarea totala a acestuia sa nu devina negativa. Daca aparatul permite reduceri/majorari de sume, acestea sunt explicitate in bonul fiscal.
De asemenea, potrivit art. 34 lit. c si f din aceleasi Norme, printre functiile interzise aparatelor de marcat electronice fiscale se numara si emiterea de bonuri fiscale cu valori totale negative ori corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal.
In aceste conditii, pe bonul fiscal se poate evidentia distinct discount-ul acordat clientilor, care este o reducere de pret (”de sume”, cum se spune in norme), dupa cum s-a prezentat in prima varianta.
A doua varianta nu este indicata deoarece discount-ul se acorda conditionat de cumpararea unui numar de 10 carti, nefiind vorba de o reducere generala aplicata tuturor cartilor vandute.
Reducerile de pret acordate clientilor trebuie afisate la loc vizibil conform art. 33 alin. 1 lit. d din OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata, cu modificarile ulterioare.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Constanta Popa – Economist.