email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Coalitia pentru Dezvoltarea Romaniei: masurile adoptate de Guvern in contextul Covid-19 sunt insuficiente si partial neclare

Coalitia pentru Dezvoltarea Romaniei: masurile adoptate de Guvern in contextul Covid-19 sunt insuficiente si partial neclare
somaj tehnicOUG nr. 30/2020indemnizatietaxe

Coalitia pentru Dezvoltarea Romaniei (CDR) semnaleaza nevoia unor clarificari privind masurile adoptate de Guvern in contextul Covid-19, subliniind ca acestea sunt insuficiente si partial neclare. 

CDR apreciaza masurile luate recent, insa atentioneaza ca aceste masuri trebuie sa fie clare, simple si aplicate in mod echilibrat si sa vizeze toate persoanele si companiile afectate de pandemie. 

Mediul de afaceri a formulat de la inceput o serie de propuneri pentru masuri concrete care sa vina in sprijinul companiilor aflate in dificultate, pentru a fi aplicate doar pe durata situatiei de urgenta, precum: solutii de flexibilizare a muncii, suport pentru somaj tehnic pentru toti angajatii si companiile impactate, simplificare, digitalizare si eliminarea birocratizarii. Toate aceste propuneri sunt menite sa asigure atat protectia salariatilor si a clientilor nostri, dar si perenitatea locurilor de munca, asigurarea continuitatii unor activitati economice si limitarea impactului negativ al acestei situatii asupra competitivitatii economice a Romaniei pe termen lung, potrivit comunicatului

Analizand masurile adoptate prin OUG nr. 30/2020, Coalitia pentru Dezvoltarea Romaniei considera inca insuficiente si partial neclare anumite aspecte privind implementarea acestora, in special cele care vizeaza somajul tehnic. CDR mentioneaza ca, pentru asigurarea unui echilibru economic este extrem de important ca masuri precum suportul in caz de somaj tehnic sa fie aplicate in mod unitar, nediscriminatoriu si sa vizeze toate categoriile de angajati si companii impactate, nu doar o parte dintre acestea, mai ales ca situatia economica se deterioreaza de la o zi la alta. Masura nu reuseste sa adreseze nici problemele companiilor mici, care sunt pe punctul de a fi inchise, atentioneaza mediul de afaceri. 

"Consideram ca fiind vitala sprijinirea tuturor activitatilor afectate, nu doar a celor care sunt inchise prin deciziile autoritatilor sau unde angajatorii se afla in prezent in incapacitate de a plati salariile. Masurile trebuie sa aiba si un caracter preventiv pentru a evita efecte negative si in viitor, nu doar in prezent. Trebuie sa existe un sprijin acordat in mod nediscriminatoriu si balansat, pentru a evita efectele negative asupra economiei pe termen scurt, mediu si lung. In acest sens consideram necesar sa se elimine limita maxima de 75% pentru numarul persoanelor ce pot fi trimise in somaj tehnic, lasand la decizia fiecarui agent economic sa-si dimensioneze personalul activ versus cel in somaj tehnic in functie de nevoile rezultate din activitatea economica efectiva.", se mai arata in comunicatul CDR.
 

Ce masuri propune CDR pentru salvarea mediului de afaceri?

CDR insista asupra faptului ca sunt necesare masuri de sprijin pentru orice companie romaneasca mica, medie sau mare si pentru orice industrie care sunt in situatia de a-si suspenda sau inchide partial sau in totalitate activitatea. Fara a fi acordate aleatoriu, aceste masuri trebuie sa fie cat mai putin birocratice. "Consideram ca este necesara evitarea pericolului ca prin actele legislative subsecvente sa se aduca elemente suplimentare care sa faca diferentiere intre tipuri de companii si care sa limiteze nejustificat accesul la instrumentele puse la dispozitie prin OUG 29 si OUG 30.", se arata in comunicat.
 

CDR cere clarificarea de urgenta a urmatoarele aspecte prevazute in forma actuala a OUG: 

- Nu este clar mecanismul prin care indemnizatia de somaj tehnic ajunge la salariat: este nevoie de solutii urgente pentru plata indemnizatiilor, astfel incat angajatii sa primeasca aceste sume intr-un orizont de timp rezonabil. Modalitatea de plata trebuie sa fie simpla, sa asigure rapiditate si continuitate. Asa cum este in acest moment stipulat in OUG exista riscul ca plata pentru munca prestata in luna martie sa poata fi facuta catre angajat cel mai devreme in luna mai.

GHID practic privind somajul tehnic - informatii complete despre procedura >>
 

- Cum se aplica plafonarea indemnizatiei de somaj tehnic: OUG prevede reducerea cuantumului indemnizatiei de somaj de 75% din salariul de baza, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu. Trebuie clarificat expres daca aceasta plafonare se refera doar la cuantumul indemnizatiei care este suportat din bugetul asigurarilor pentru somaj, angajatorul putand plati din fonduri proprii diferenta de indemnizatie pana la valoarea maxima prevazuta de Codul muncii sau negociata cu partenerii sociali, dupa caz.

- Conditia de a fi in incapacitate de plata a salariilor tuturor salariatilor: nu este clar cum va fi evaluata aceasta in functie de specificul fiecarui sector: de ex. daca aceasta se raporteaza doar la salariatii afectati de masura somajului sau la toti salariatii societatii. Nu este justificat sa nu beneficieze de suport si acei angajatori care pot plati o parte dintre salariati, a caror activitate nu a fost inca afectata.

- Diminuarea incasarilor: nu este clar ce incasari sunt vizate si daca sunt vizate doar incasarile din activitatea redusa (ex. situatia angajatorilor cu mai multe puncte de lucru sau mai multe activitati).

- Indemnizatia sa fie scutita de plata taxelor si contributiilor: in vederea simplificarii acestei proceduri.

- Ipoteza referitoare la incapacitatea de a plati salariile se refera la reducerea activitatii: este necesar sa se clarifice daca rambursarea indemnizatiei se aplica si in ipoteza intreruperii temporare a activitatii (reducerea nu este intotdeauna o optiune).

"Mentionam ca toate aceste nelamuriri legate de eligibilitatea companiilor trebuie clarificate urgent, existand riscul, chiar si pentru companiile de buna credinta, sa fie in situatia de a nu completa corect declaratiile pe proprie raspundere din cauza lipsei de claritate a reglementarilor. 

CDR semnaleaza nevoia adoptarii in continuare si a altor masuri suplimentare fata de cele anuntate pana in prezent. Astfel de masuri au fost propuse si comunicate deja prin organizatiile membre in dialogul direct cu Guvernul. CDR isi reafirma disponibilitatea de a continua dialogul cu autoritatile, esentiala in aceasta perioada dificila fiind si viteza de reactie la fenomenele economice cu care se confrunta companiile
.", se mai arata in comunicat. 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
somaj tehnicOUG nr. 30/2020indemnizatietaxe


Data aparitiei: 26 Martie 2020

Votati articolul "Coalitia pentru Dezvoltarea Romaniei: masurile adoptate de Guvern in contextul Covid-19 sunt insuficiente si partial neclare":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X