email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Se mai depun declaratiile contabile la firme in insolventa?

insolventaCodul fiscalTVALegea 31/1990

 

de Adriana Simion, valabil la 14-Iul-2010

Intrebare: Pentru o firma la care Tribunalul Bucuresti a hotarat inceperea procedurii insolventei si a desemnat un administrator judiciar se mai face contabilitatea si apoi se mai depun declaratiile contabile ( 100, 300, 394, bilanturi , etc...? Care este data pana la care se mai efectueaza contabilitatea firmei?

Daca vrei sa adresezi si tu o intrebare Specialistilor CLICK AICI.

Raspuns: Nu exista exceptii de la regulile generale de depunere a declaratiilor fiscale in cazul societatilor comerciale pentru care s-a deschis procedura insolventei. In consecinta, declaratiile fiscale se depun in continuare la termenele legale.

De mentionat ca prevederile referitoare la impozitul minim nu sunt aplicabile si societatilor comerciale care se afla in procedura insolventei, de la data deschiderii acestei proceduri. Asadar, potrivit art. 18 alin. (7) din Codul fiscal, nu se calculeaza impozitul minim in cazul acestor societati.

Referitor la TVA, reglementarile privind aplicarea taxarii inverse in cazul societatilor aflate in insolventa au fost abrogate incepand cu 1 ianuarie 2010. Astfel, in prezent nu se mai aplica taxarea inversa pentru aceste societati.

Contabilitatea se tine pe toata perioada cat societatea comerciala isi pastreaza personalitatea juridica. Potrivit art. 233 alin. (4) din Legea 31/1990 privind societatile comerciale, societatea isi pastreaza personalitatea juridica pentru operatiunile lichidarii, pana la terminarea acesteia. Lichidarea societatii trebuie terminata in cel mult 3 ani de la data dizolvarii. Pentru motive temeinice, tribunalul poate prelungi acest termen cu cel mult 2 ani. In termen de 15 zile de la terminarea lichidarii, lichidatorii vor cere radierea societatii din registrul comertului. Radierea se poate face si din oficiu.

Asadar, in cazul lichidarii, perioada pentru care se tine contabilitatea se incheie la data radierii de la Registrul Comertului, moment in care societatea comerciala isi pierde personalitatea juridica.

Obligatiile fiscale inceteaza o data cu disparitia persoanei juridice. Potrivit  art. 16 alin. (2) din Codul fiscal, in situatia in care un contribuabil inceteaza sa mai existe in cursul unui an fiscal, perioada impozabila este perioada din anul calendaristic pentru care contribuabilul a existat.

Daca vrei sa adresezi si tu o intrebare Specialistilor CLICK AICI.

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile


Atentie: au aparut monografii anului 2022!

Ai la dispozitie 70 monografii:

- noi-noute, variate, complexe, actuale, controversate si legale
- grupate pe domenii de cel mai mare interes
- usor de accesat, usor de inteles, usor de aplicat
- gata de personalizat cu datele operatiunilor tale

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
insolventaCodul fiscalTVALegea 31/1990

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 16 Iulie 2010


Votati articolul "Se mai depun declaratiile contabile la firme in insolventa?":
Rating:

Nota: 3.75 din 5 din 6 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X