email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Se mai depun declaratiile contabile la firme in insolventa?

insolventaCodul fiscalTVALegea 31/1990

 

de Adriana Simion, valabil la 14-Iul-2010

Intrebare: Pentru o firma la care Tribunalul Bucuresti a hotarat inceperea procedurii insolventei si a desemnat un administrator judiciar se mai face contabilitatea si apoi se mai depun declaratiile contabile ( 100, 300, 394, bilanturi , etc...? Care este data pana la care se mai efectueaza contabilitatea firmei?

Daca vrei sa adresezi si tu o intrebare Specialistilor CLICK AICI.

Raspuns: Nu exista exceptii de la regulile generale de depunere a declaratiilor fiscale in cazul societatilor comerciale pentru care s-a deschis procedura insolventei. In consecinta, declaratiile fiscale se depun in continuare la termenele legale.

De mentionat ca prevederile referitoare la impozitul minim nu sunt aplicabile si societatilor comerciale care se afla in procedura insolventei, de la data deschiderii acestei proceduri. Asadar, potrivit art. 18 alin. (7) din Codul fiscal, nu se calculeaza impozitul minim in cazul acestor societati.

Referitor la TVA, reglementarile privind aplicarea taxarii inverse in cazul societatilor aflate in insolventa au fost abrogate incepand cu 1 ianuarie 2010. Astfel, in prezent nu se mai aplica taxarea inversa pentru aceste societati.

Contabilitatea se tine pe toata perioada cat societatea comerciala isi pastreaza personalitatea juridica. Potrivit art. 233 alin. (4) din Legea 31/1990 privind societatile comerciale, societatea isi pastreaza personalitatea juridica pentru operatiunile lichidarii, pana la terminarea acesteia. Lichidarea societatii trebuie terminata in cel mult 3 ani de la data dizolvarii. Pentru motive temeinice, tribunalul poate prelungi acest termen cu cel mult 2 ani. In termen de 15 zile de la terminarea lichidarii, lichidatorii vor cere radierea societatii din registrul comertului. Radierea se poate face si din oficiu.

Asadar, in cazul lichidarii, perioada pentru care se tine contabilitatea se incheie la data radierii de la Registrul Comertului, moment in care societatea comerciala isi pierde personalitatea juridica.

Obligatiile fiscale inceteaza o data cu disparitia persoanei juridice. Potrivit  art. 16 alin. (2) din Codul fiscal, in situatia in care un contribuabil inceteaza sa mai existe in cursul unui an fiscal, perioada impozabila este perioada din anul calendaristic pentru care contribuabilul a existat.

Daca vrei sa adresezi si tu o intrebare Specialistilor CLICK AICI.

NOUTATI Contabile 2024

Atentie! S-a modificat legislatia privind impozitul minim pe cifra de afaceri


Important!
Incepand cu 1 ianuarie 2024, firmele cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro in anul precedent si care in anul de calcul determina un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) sunt obligate sa plateasca un impozit minim pe cifra de afaceri de 1%.

Problema e ca aceasta modificare, introdusa prin Legea nr. 296/2023, lasa loc de interpretari.

Explicatii complete si solutiile optime, in lucrarea Impozitul minim pe cifra de afaceri. Fiscalitate aplicata. 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
insolventaCodul fiscalTVALegea 31/1990


Data aparitiei: 16 Iulie 2010

Votati articolul "Se mai depun declaratiile contabile la firme in insolventa?":
Rating:

Nota: 3.75 din 5 din 6 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X