email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Achizitionare echipamente din UE. Tratament fiscal

societate rezidentaconstructiiTVAcodul fiscalachizitii intracomunitare

Analizam, prin cele ce urmeaza, cazul unei societati rezidente, platitoare de TVA, care efectueaza diferite lucrari de constructii intr-o tara membra UE, cu mentiunea ca angajatii au stipulat in contractul de munca tara respectiva. Administratorul firmei achizitioneaza din acest stat echipamente fara TVA de la societati cu cod valid de TVA in aceasta tara. Vom vedea astfel in ce masura a procedat societatea romana corect prin achizitionarea acestor echipamente fara TVA.


Raspuns:

Potrivit art. 130^1 alin (1) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal:

"Se considera achizitie intracomunitara de bunuri obtinerea dreptului de a dispune, ca si un proprietar, de bunuri mobile corporale expediate sau transportate la destinatia indicata de cumparator, de catre furnizor, de catre cumparator sau de catre alta persoana, in contul furnizorului sau al cumparatorului, catre un stat membru, altul decat cel de plecare a transportului sau de expediere a bunurilor".

Operatiunea prin care echipamentele sunt achizitionate din Italia reprezinta achizitie intracomunitara de bunuri, factura de livrare intracomunitara fiind intocmita fara TVA , cu conditia ca bunurile respective sa fie expediate in Romania.

Daca bunurile respective nu ajung in Romania (nu se face dovada transportului), nu avem de-a face cu o achizitie intracomunitara de bunuri, iar facturile de livrare trebuiau intocmite cu TVA de catre firmele italiene , cu exceptia cazului in care livrarea bunurilor respective este scutita de TVA in Italia.  

Operatiunea prin care echipamentele achizitionate sunt trimise in Italia in vederea desfasurarii activitatii economice a firmei, reprezinta un 'transfer" , fiind asimilata unei livrari intracomunitare de bunuri.

Potrivit art 128 alin (10)-(11) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal:

"Este asimilat cu livrarea intracomunitara cu plata transferul de catre o persoana impozabila de bunuri apartinand activitatii sale economice din Romania intr-un alt stat membru, cu exceptia nontransferurilor prevazute la alin. (12).

Transferul prevazut la alin. (10) reprezinta expedierea sau transportul oricaror bunuri mobile corporale din Romania catre alt stat membru, de persoana impozabila sau de alta persoana in contul sau, pentru a fi utilizate in scopul desfasurarii activitatii sale economice’’.

In sensul  art. 128 alin. (10) din Codul fiscal , transferul este o operatiune asimilata unei livrari intracomunitare cu plata de bunuri, fiind obligatoriu sa fie respectate toate conditiile si regulile aferente livrarilor intracomunitare, inclusiv cele referitoare la scutirea de taxa.

Caracteristic acestei operatiuni este faptul ca in momentul expedierii bunurilor dintr-un stat membru in alt stat membru, acestea nu fac obiectul unei livrari in sensul  art. 128 alin. (1) din Codul fiscal si, pe cale de consecinta, aceeasi persoana impozabila care declara transferul in statul membru unde incepe transportul bunurilor va declara si achizitia intracomunitara asimilata in statul membru in care aceasta are loc (pct 6.17 din Normele metodologice de aplicare a art 128 din Codul fiscal ).

Daca echipamentele sunt utilizate temporar in Italia, ele urmand sa se reintoarca in Romania, operatiunea prin care aceste bunuri sunt transmise in Italia se numeste "nontransfer" (art 128 alin 12 lit g din Codul fiscal ) si nu are nicio implicatie fiscala, firma din Romania avand doar obligatia inscrierii echipamentelor respective in Registrul nontransferurilor.

de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Cunoasteti modificarile legate de TVA? Amenzile sunt uriase!


Spune “Adio!” incertitudinilor tale privind Taxa pe Valoarea Adaugata!
A aparut Cartea Verde a TVA, editia pe 2022!

Cartea Verde a TVA acopera absolut orice operatiune din sfera de aplicare a TVA si, foarte important, ofera intotdeauna informatie actualizata. Toate modificarile Codului fiscal cu referire la TVA sunt prezentate, explicate si comentate cu promptitudine. Lucrarea iti arata cat se poate de clar, simplu si pe scurt, cum se aplica regulile TVA pentru toate tipurile de operatiuni existente in practica.

Afla totul despre noile reguli TVA care se aplica in 2022!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
societate rezidentaconstructiiTVAcodul fiscalachizitii intracomunitare

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 27 Iunie 2012


Votati articolul "Achizitionare echipamente din UE. Tratament fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X