email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Lipsa arhiva contabila. Procedura curenta

OMFP 3512/2008impozitbilantlipsa arhiva contabilaprocedura faliment


Analizam cazul unei societati comerciale care a intrat in faliment, iar lichidatorul nu poate intra in posesia documentelor contabile. Lichidatorul a identificat un imobil pe care in cadrul procedurii il va inchiria pana la vanzarea lui. Vom vedea cum se va proceda in aceasta situatie in ce priveste evidenta contabila a societatii in faliment dat fiind faptul ca lichidatorul va emite facturi pentru chiria lunara si ulterior pentru vanzarea bunului.

Raspuns:

Dupa cum se cunoaste, in principiu, actul normativ, este adoptat plecand de la premiza ca orice persoana isi desfasoara activitatea conform legii, si nu exista reglementari care sa indrume in interiorul procedurilor neconforme, astfel va comunicam punctul nostru de vedere, aplicabil in speta.

In opinia noastra, singurul lucru rezonabil ce il poate face lichidatorul este sa incerce pe cat posibil sa reconstituie evidenta contabila, conform procedurii stabilite de OMFP 3512/2008, eventualele situatii reconstituite se vor compara cu evidentele autoritatii fiscale si se poate lua o decizie numai punctual de la caz la caz.

In evidenta autoritatii fisecale se regasesc informatii asupra vectorului fiscal cu obligatiile declarative, astfel incat se poate identifica ce obligatii declarative s-au facut, ce plati se datoreaza sau ce alte declaratii ar trebui depuse.

In mod normal, activitatea curenta a societatii trebuie organizata si evidentiata in contabilitate conform practicilor. Avand in vedere realizarea unor venituri, societatea are obligatia stabilirii si declararii impozitelor, intocmirii bilantului lichidativ  si inchiderea procedurii falimentului.



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Atentie! S-a modificat legislatia privind impozitul minim pe cifra de afaceri


Important!
Incepand cu 1 ianuarie 2024, firmele cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro in anul precedent si care in anul de calcul determina un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) sunt obligate sa plateasca un impozit minim pe cifra de afaceri de 1%.

Problema e ca aceasta modificare, introdusa prin Legea nr. 296/2023, lasa loc de interpretari.

Explicatii complete si solutiile optime, in lucrarea Impozitul minim pe cifra de afaceri. Fiscalitate aplicata. 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OMFP 3512/2008impozitbilantlipsa arhiva contabilaprocedura faliment


Data aparitiei: 30 August 2012

Votati articolul "Lipsa arhiva contabila. Procedura curenta":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X