Analizam cazul unei societati comerciale care a intrat in faliment, iar lichidatorul nu poate intra in posesia documentelor contabile. Lichidatorul a identificat un imobil pe care in cadrul procedurii il va inchiria pana la vanzarea lui. Vom vedea cum se va proceda in aceasta situatie in ce priveste evidenta contabila a societatii in faliment dat fiind faptul ca lichidatorul va emite facturi pentru chiria lunara si ulterior pentru vanzarea bunului.
Raspuns:
Dupa cum se cunoaste, in principiu, actul normativ, este adoptat plecand de la premiza ca orice persoana isi desfasoara activitatea conform legii, si nu exista reglementari care sa indrume in interiorul procedurilor neconforme, astfel va comunicam punctul nostru de vedere, aplicabil in speta.
In opinia noastra, singurul lucru rezonabil ce il poate face lichidatorul este sa incerce pe cat posibil sa reconstituie evidenta contabila, conform procedurii stabilite de OMFP 3512/2008, eventualele situatii reconstituite se vor compara cu evidentele autoritatii fiscale si se poate lua o decizie numai punctual de la caz la caz.
In evidenta autoritatii fisecale se regasesc informatii asupra vectorului fiscal cu obligatiile declarative, astfel incat se poate identifica ce obligatii declarative s-au facut, ce plati se datoreaza sau ce alte declaratii ar trebui depuse.
In mod normal, activitatea curenta a societatii trebuie organizata si evidentiata in contabilitate conform practicilor. Avand in vedere realizarea unor venituri, societatea are obligatia stabilirii si declararii impozitelor, intocmirii bilantului lichidativ si inchiderea procedurii falimentului.
Cartea Verde a Contabilitatii
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni