email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Reconstituirea documentelor contabile. Vezi noile prevederi

reconstituirea documentelor contabiledosarul de reconstituireMFPproiect ordincontabilitate in partida simpla


Dorim sa va informam ca la 14,12.2012 Ministerul Finantelor a publicat noul proiect de ordin pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla. Iata care sunt dispozitiile incluse in proiect in ce priveste reconstituirea documentelor financiar-contabile distruse, pierdute sau sustrase:

1. In caz de pierdere, sustragere sau distrugere a unor documente financiar - contabile, se vor lua masuri de reconstituire a acestora, in termen de maximum 30 de zile de la constatare, iar in caz de forta majora, in termen de 90 de zile de la constatarea incetarii acesteia.

2. Persoana care constata pierderea, sustragerea sau distrugerea unor documente financiar - contabile are obligatia sa incheie un proces-verbal care sa cuprinda:

- datele de identificare a documentului disparut;
- numele si prenumele persoanei responsabile cu pastrarea documentului;
- data si imprejurarile in care s-a constatat lipsa documentului respectiv.

Persoana responsabila este obligata ca odata cu semnarea procesului-verbal sa dea o declaratie scrisa asupra imprejurarilor in care a disparut documentul respectiv.

Atunci cand pierderea, sustragerea sau distrugerea documentelor intrunesc elementele constitutive ale unei infractiuni, fapta se aduce la cunostinta organelor de cercetare penala.

3. Reconstituirea documentelor se face pe baza unui dosar de reconstituire, intocmit separat pentru fiecare caz.

Dosarul de reconstituire trebuie sa contina toate demersurile efectuate in legatura cu constatarea si reconstituirea documentului disparut, si anume:

- sesizarea scrisa a persoanei care a constatat disparitia documentului;
- dovada sesizarii organelor de cercetare penala sau dovada sanctionarii disciplinare a persoanei vinovate, dupa caz;
- copie de pe documentul reconstituit;
- procesul-verbal de constatare a pierderii, sustragerii sau distrugerii;
- declaratia persoanei responsabile.

4. In cazul in care documentul provine de la un tert, reconstituirea se face de catre tertul care a emis documentul, la cererea scrisa a persoanei care a cerut documentul. in acest caz, emitentul trimite documentul reconstituit persoanei care conduce contabilitatea in partida simpla, in termen de cel mult 10 zile de la primirea cererii.

5. In conditiile in care documentul pierdut a fost intocmit intr-un singur exemplar, reconstituirea acestuia se face urmand aceleasi proceduri prin care a fost intocmit documentul initial, mentionandu-se in antetul documentului ca este duplicat.

6. Documentele reconstituite, conform prezentelor reglementari, constituie baza legala pentru evidentierea lor in contabilitatea in partida simpla.

Nu se pot reconstitui documentele de cheltuieli nenominale (bonuri, bilete de calatorie nenominale etc.) pierdute, sustrase sau distruse inainte de a fi inregistrate in contabilitatea in partida simpla. in cazul in care vinovatii de pierderea, sustragerea sau distrugerea documentelor suporta paguba, sumele respective se recupereaza potrivit prevederilor legale.

In cazul gasirii ulterioare a originalului, documentul reconstituit se anuleaza pe baza unui proces-verbal, situatie in care acestea se ataseaza la dosarul de reconstituire.



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Legea nr. 296/2023: Atentie la modificarile fiscale pentru PFA!


PFA/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala - Legislatia se modifica!

Atentie la NOUTATILE din Codul Fiscal!
Taxele pentru PFA sunt luate la tinta!

Fii mereu informat cu cele mai noi modificari din lege

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
reconstituirea documentelor contabiledosarul de reconstituireMFPproiect ordincontabilitate in partida simpla


Data aparitiei: 17 Decembrie 2012

Votati articolul "Reconstituirea documentelor contabile. Vezi noile prevederi":
Rating:

Nota: 4.25 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X