Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Criza majora a PFA-urilor! Risc de radiere automata si noua limitare la numai 3 tipuri de activitati

PFAregistrul comertuluiintreprindere individualaradiere automata pfadeclaratie pe propria raspundere

Deputatii din comisia pentru industrie si servicii au votat recent un proiect care modifica semnificativ regimul persoanelor fizice autorizate (PFA). Daca impozitarea dubla sau tripla in unele situatii dovedea deja fiscalizarea excesiva impusa acestor persoane din 2016, noile reguli limiteaza drastic activitatea PFA-urilor si le pune intr-o situatie extrem de nefavorabila.

In concret, toate persoanele fizice inregistrate ca PFA nu vor mai obtine autorizare decat pentru maximum trei tipuri de activitati, conform noilor reguli care urmeaza sa fie votate in plenul Camerei Deputatilor. In plus, PFA-urile vor fi obligate sa isi actualizeze corespunzator autorizarea cel tarziu pana la inceputul anului 2017, in caz contrar FIIND RADIATE din registrul comertului.

Acest proiect este intocmit pentru aprobarea OUG nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre PFA, II si IF, include mai multe reglementari care vor afecta modalitatea de functionare a acestora. Potrivit PortalPfa.ro, documentul legislativ a fost adoptat de senatori in anul 2008 si a ajuns abia acum a ajuns pe ordinea de zi a deputatilor.

CUM RISCA PFA-URILE SA RAMANA FARA AUTORIZATIE DIN 2017!

Aceste modificari care se vor aplica tuturor PFA-urilor urmau sa fie aprobate in Parlament chiar miercuri, asa cum atrage atentia portalul Profit.ro care aminteste, totodata, ca amanarea s-a produs deoarece "deputatii au decis cu doar cateva minute inaintea sedintei sa discute alte proiecte, amanand deocamdata dezbaterea pe acest subiect". De asemenea, se mentioneaza ca raportul comisiei de specialitate care a aprobat aceste masuri a fost transmis in urma cu o saptamana spre adoptare in plen.

Conform informatiilor transmise de sursa amintita, o persoana fizica inregistrata ca PFA va avea dreptul sa solicite autorizarea pentru CEL MULT TREI clase de activitate, inclusiv clase de activitati conexe, prevazute in Codul CAEN.

Aceasta limitare a optiunilor e justificata de catre parlamentari prin faptul ca este necesar ca "numarul maxim al activitatilor pentru care poate fi autorizata o persoana fizica sa fie stabilit in raport cu pregatirea sa profesionala", scrie sursa de mai sus.

Evident, stim deja ca pregatirea profesionala a unui PFA poate permite inscrierea pentru mai multe tipuri de activitati si ca acest argument nu este unul valid din acest punct de vedere.

OBLIGATII NOI PRIVIND CONTRACTELE!

De asemenea, se mentioneaza ca PFA-urile nu vor mai putea avea cu alte PFA-uri decat relatii contractuale si nu de simpla colaborare, fiind interzisa incheierea contractelor cu persoane fizice care nu sunt autorizate, ca in prezent.

"Daca acum o persoana fizica autorizata poate angaja terte persoane cu contract individual de munca fara a fi obligata sa se limiteze la un anumit numar de angajati, in viitorul sistem va trebui sa accepte ca nu poate desfasura o activitate decat impreuna cu cel mult trei astfel de angajati.


Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii


La randul sau, un intreprinzator persoana fizica, titular al unei intreprinderi individuale, va fi autorizat sa functioneze doar pentru cel mult cinci clase de activitate si va avea dreptul sa angajeze doar maximum opt persoane", a explicat aceeasi sursa.

In aceasta privinta, parlamentarii considera ca microintreprinderile nu ar trebui sa isi schimbe statutul in I.I-uri: "intreprinderile individuale sa nu dezavantajeze microintreprinderile, sa nu distorsioneze concurenta in piata si sa nu genereze tensiuni si disfunctionalitati in mecanismul economic, stimuland migrarea juridica, economica si fiscala a microintreprinderilor catre statutul de intreprindere individuala".

TERMEN-LIMITA UN AN SAU RADIEREA AUTOMATA!

In cel mult UN AN de zile de la intrarea in vigoare a legii, PFA-urile si I.I.-urile vor fi obligate sa isi actualizeze autorizarea pentru clasele de activitate, declarate conform noilor impuneri, fiindu-le acceptat doar sa isi schimbe statutul juridic din PFA in cel de intreprindere individuala, asa cum informeaza Profit.ro.

ATENTIE! Persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale care NU ISI VOR ACTUALIZA autorizarea in termenul de un an VOR FI RADIATE AUTOMAT din registrul comertului, in cel mult doua luni de la expirarea acestui termen.

UNICA FACILITATE

Se mentioneaza ca o facilitate va consta in faptul ca "pentru stabilirea sediului profesional intr-un spatiu in care nu este o activitate economica, proprietarul va trebui doar sa semneze o declaratie pe proprie raspundere, fara sa mai fie obligat sa obtina acordul comitetului de bloc si acceptul vecinilor".


CARE E SITUATIA DIN ACEST MOMENT?

In acest moment, aceste noi propuneri urmeaza sa fie discutate in perioada imediata in plenul Camerei Deputatilor. Ulterior vor fi transmise presedinteluicare are la dispozitie 20 de zile in care sa decida daca le promulga sau le retrimite spre discutare.

Dupa promulgare, noile masuri vor intra in vigoare in 90 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial, firmele vizate avand un an la dispozitie sa se conformeze, mai exact pana la inceputul anului 2017, atrage atentia aceeasi sursa.

ALTE PREVEDERI: SCUTIRI DE TAXE PENTRU STUDENTII CARE SI-AU LUAT EXAMENELE

In acelasi proiect se mentioneaza ca sunt scutiti de plata taxelor pentru inregistrarea si autorizarea ca PFA sau ca intreprindere individuala, precum si de la plata tarifelor pentru asistenta furnizata de oficiile registrului comertului, studentii care doresc sa isi infiinteze propria afacere, cu conditia ca sa fie inscrisi la o facultate acreditata, sa fie cel putin in anul II de studiu si sa fi promovat integral, la data solicitarii, "toate cerintele programei de invatamant prevazute de senatul institutiei", precum si sa nu fi implinit varsta de 30 de ani.

OPINII PRIVIND PROIECTUL

Deoarece aceasta situatie priveste aproximativ 400.000 de persoane din Romania, inregistrate ca PFA-uri si nu numai, va asteptam opiniile si comentariile cu privire la acest proiect nou, in casuta de comentarii de mai jos sau pe pagina noastra de Facebook. Ce credeti ca se poate face in acest moment? Care este parerea dumneavoastra in legatura cu noile propuneri?

Va multumim!

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 01 Octombrie 2015


Votati articolul "Criza majora a PFA-urilor! Risc de radiere automata si noua limitare la numai 3 tipuri de activitati":
Rating:

Nota: 3.64 din 5 din 53 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Formulare privind inventarierea

Intrebare: Buna seara.am o societate cu amanuntul la care dorim sa ii facem inventarierea,iar problema mea este ca nu am niste exemple de formulare care se folosesc la dosarul inventarului,cum ar fi:decizia de inventariere,procesul verbal de inventariere...etc.Dorim sa avem dosar de inventariere in regula de aceea apelez la dvs daca ma puteti ajuta cu niste formulare concrete si tot ce am nevoie!Multumesc

Raspuns: Gasiti exemple de formulare la o simpla cautare pe Google !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Octombrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
Desfasurarea activitatii de "after school'in scoala,cu PFA al cadrului didactic,presupune taxe pentru spatiul din scoala respectiva?daca se imbolnaveste cadrul didactic care are Pfa poate fi inlocuit de alta persoana pe perioada absentei motivate"Sub ce forma se aplica aceste situatii astfel incat sa se incadreze in legalitate?V a multumesc
Data adaugarii: 07-Oct-2015
Postat de: user
Cred ca imi scapa ceva , ca nu inteleg rostul acestei decizii ! PFA inseamna Persoana Fizica Autorizata.....nici un PFA nu putea functiona fara autorizatie ! de ce tb. o noua autorizatie ? ...doar ca sa mai incaseze statul niste banuti ?....de la cine ? de la PFA , care oricum e lovit de noul Cod Fiscal , cu incepere din 2016 !?......Vor bani la buget ? De ce nu le vine o idee sa oblige un pic multinationalele care lucreaza numai cu PFA , sa contribuie si ele cu ceva la CAS, CASS...... Cel care a venit cu ideea o sa sughita de 400.000 de ori.....atat a fost in stare ! Eu personal , mai sper sa se gaseasca cineva care , sa vada adevarata criza a PFA , sa nu voteze tampenii , cu gandul la afacerile proprii, lovind tot in cei care muncesc cinstit in tara asta ! Cei mai multi PFA in tara asta , lucreaza in asigurari ( de ex.)....Sa nu uite d-nii guvernanti, ca nu s-a vazut nici un caz de PFA corupt , sau care sa fi furat , sau care sa fi plagiat.........care sa nu-si plateasca taxele la stat....PFA erau primii "executati"cand erau nevoie de banuti la buget . SPER sa nu se finalizeze proiectul acesta asa !!!!!!!!
Data adaugarii: 06-Oct-2015
Postat de: user
Referitor la limitarea numarului de salariati in PFA: ce se va intampla cu PFA-ul cu profil agricol, care are o sistema de masini agricole si un numar mare de angajati? Majoritatea acetstor PFA au dobandit utilajele agricole prin fonduri europene si, cu obligativitatea de a pastra angajatii o anumita perioada de timp. Ce se va intampla, domnilor parlamentari cu aceasta situatie?
Data adaugarii: 06-Oct-2015
Postat de: user
Ce minti diabolice clocesc in parlament asemenea aberatii,aia chiar nu au ce lucra in parlamentul ala,nimeni nu le atrage atentia ca abereaza si duc tara in rahat???????????????/
Data adaugarii: 06-Oct-2015
Postat de: user
Nu mi se pare normala treaba cu pregatirea profesionala,un parlamentar,senator sau functionar public (primar,consilier etc)cu ce ii mai bun ca omul de rind?ah stiu!!!!!!!ei fac legea si pot fura cu acte in regula!!!!deci pina ce ei dupa lege is in incapabilitate,de ce ne dau noua lectii?...suntem intr tara prea corupta.......
Data adaugarii: 03-Oct-2015
Postat de: user
Buna ziua. As vrea sa atrag un important semnal de alarma asupra faptului ca impozitul de 16% din profit nu este deductibil,ceea ce duce la o reimpozitare a acestor bani. Practic,ei figureaza ca profit,nescazandu-se din cheltuielile PFA-ului si se vor retine din ei inca 16%. Mi se pare o situatie anormala. As dori sa stiu ce parere aveti dvs in legatura cu acest subiect si cum ar putea fi indreptata o asemenea situatie care aduce mari prejudicii unei persoane fizice autorizate. Va multumesc anticipat. Cu stima,Giurgiu Silvia,medic stomatolog
Data adaugarii: 02-Oct-2015
Postat de: user
Ceva mai tampit nu se putea,ce minte diabolica cloceste numai tampenii din astea,asa va merge mai bine tara asta???
Data adaugarii: 02-Oct-2015
Postat de: user
Cred ca fara experienta acestor persoane Roumania DISPARE CA STAT!Acesti oameni s-au exploatat pe ei insasi ca muncitor3/1,merciolog,maistru si inginer,manager- 25 de ani impigand tara asta cu oameni de nimic inainte in tranzitia spre \"Hirosima2007\"! Acesti oameni,care au facut aproape gratis 5-6 meseri intr-una,nerealizand decat rareori salariu mediu pe economie poate nici pe cel minim pana in 2001-au platit 65% taxe la fisc din venitul net ,cheltuielile fiind limitate la strict nevoile compatibile direct cu activitatea! Acum au iesit la pensie,statul in cei 65%n-a considerat si cota de pensii si somaj,-abia dupa 2001 fiind reglementata ca plata separata prin contract cu casa! S-a pierdut vechimea si dupa ce ca s-a considerat 3 ani intr-unul s-a considerat fara contributie,iar azi.. dezastru la contractele cu 2 ore /zi -canci pensie!Acesti oameni au pensii mai mici sau egale cu cei care n-au muncit deloc!Acum n-aveti specialisti in SRLsi SA sa fure ptr voi-miliardarii e carton!? Ei ,- aflati Ca astia constituie Rezistenta roumana-VETI MURI INANTEA LOR-PRIN NEPASAREA LOR IN REPUBLICA BUGETARA- DE CACAT!-cumparati-va arabi...,oricum la calculul pensiei studiile nu conteaza-ci spaga!
Data adaugarii: 02-Oct-2015
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Editorial: Putina contabilitate personala

    • Acest editorial a fost publicat st in Revista de Taxe si Impozite.  Ma confrunt cu o problema - la mine in familie se cumpara adesea chestii inutile. Sau, mai exact, nu inutile, ci chestii pe care pur si simplu nu le folosim, desi exact pentru asta le-am cumparat atunci cand le-am cumparat: ca sa le folosim. Asa, la prima strigare, imi vin in minte o masina de...» citeste mai departe aici

  • OUG 79/2017 - Reglementari privind situatiile in care organele fiscale pot refuza deducerea TVA

    • Regulile privind deducerea TVA, stabilite de Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al TVA sunt transpuse in legislatia interna prin art. 297 din Codul fiscal. Dreptul de deducere a taxei pe valoare adaugata reprezinta dreptul prevazut de lege pentru persoanele impozabile, beneficiare ale livrarii de bunuri si prestarilor de servicii, de rambursare a taxei pe valoare adaugata aferenta operatiunilor de livrare a bunurilor si prestare a serviciilor. Orice persoana impozabil...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale care va revin prin noile reglementari, impreuna cu explicatiile expertilor

    • Cu totii stim ca este vital sa aflam din surse competente si sigure cum sa actionam in activitatea noastra fiscal-contabila de zi cu zi. Mai ales in contextul in care apar frecvent reglementari legislative noi. Unele dintre ele produc schimbari importante, fara a caror cunoastere in detaliu nu putem tine pasul. Tot timpul exista semne de intrebare! Iata solutia pe care v-o recomandam cu toata increderea: participarea la ...» citeste mai departe aici

  • Contributia pentru persoane cu handicap neincadrate se datoreaza si in anul 2018. Analiza zilei

    • Incepand cu 01 ianuarie 2018 contributiile sociale obligatorii reglementate prin Codul fiscal sunt urmatoarele:  contributiile de asigurari sociale, datorate bugetului asigurarilor sociale de stat;  contributia de asigurari sociale de sanatate, datorata bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate;  contributia asiguratorie pentru munca, datorata bugetului general consolidat. Contributiile de asigura...» citeste mai departe aici

  • Directiva privind impozitarea profiturilor. Cum o adopta Romania? Dar celelalte state?

    • Pe 12 iulie 2016 Consiliul European a adoptat Directiva (UE) 2016/1164 cunoscuta sub denumirea "Directiva ATAD" - "Anti Tax Avoidance Directive". Aceasta prevede implementarea de catre statele membre UE cel tarziu la 1 ianuarie 2019 a unor masuri de combatere a planificarii fiscale. Printre scopurile pe care le au noile reguli se afla si cel de a impiedica transferul artificial de profituri prin contractarea de imprumuturi purtatoare de dobanda. Unul dintre efect...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X