email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Criza majora a PFA-urilor! Risc de radiere automata si noua limitare la numai 3 tipuri de activitati

PFAregistrul comertuluiintreprindere individualaradiere automata pfadeclaratie pe propria raspundere

Deputatii din comisia pentru industrie si servicii au votat recent un proiect care modifica semnificativ regimul persoanelor fizice autorizate (PFA). Daca impozitarea dubla sau tripla in unele situatii dovedea deja fiscalizarea excesiva impusa acestor persoane din 2016, noile reguli limiteaza drastic activitatea PFA-urilor si le pune intr-o situatie extrem de nefavorabila.

In concret, toate persoanele fizice inregistrate ca PFA nu vor mai obtine autorizare decat pentru maximum trei tipuri de activitati, conform noilor reguli care urmeaza sa fie votate in plenul Camerei Deputatilor.  In plus, PFA-urile vor fi obligate sa isi actualizeze corespunzator autorizarea cel tarziu pana la inceputul anului 2017, in caz contrar  FIIND RADIATE din registrul comertului.

Acest proiect este intocmit pentru aprobarea OUG nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre PFA, II si IF, include mai multe reglementari care vor afecta modalitatea de functionare a acestora. Potrivit PortalPfa.ro, documentul legislativ a fost adoptat de senatori in anul 2008 si a ajuns abia acum a ajuns pe ordinea de zi a deputatilor.

CUM RISCA PFA-URILE SA RAMANA FARA AUTORIZATIE DIN 2017!

Aceste modificari care se vor aplica tuturor PFA-urilor urmau sa fie aprobate in Parlament chiar miercuri, asa cum atrage atentia portalul Profit.ro care aminteste, totodata, ca amanarea s-a produs deoarece "deputatii au decis cu doar cateva minute inaintea sedintei sa discute alte proiecte, amanand deocamdata dezbaterea pe acest subiect". De asemenea, se mentioneaza ca raportul comisiei de specialitate care a aprobat aceste masuri a fost transmis in urma cu o saptamana spre adoptare in plen.

Conform informatiilor transmise de sursa amintita, o persoana fizica inregistrata ca PFA va avea dreptul sa solicite autorizarea pentru CEL MULT TREI clase de activitate, inclusiv clase de activitati conexe, prevazute in Codul CAEN.

Aceasta limitare a optiunilor e justificata de catre parlamentari prin faptul ca este necesar ca "numarul maxim al activitatilor pentru care poate fi autorizata o persoana fizica sa fie stabilit in raport cu pregatirea sa profesionala", scrie sursa de mai sus.

Evident, stim deja ca pregatirea profesionala a unui PFA poate permite inscrierea pentru mai multe tipuri de activitati si ca acest argument nu este unul valid din acest punct de vedere.

OBLIGATII NOI PRIVIND CONTRACTELE!

De asemenea, se mentioneaza ca PFA-urile nu vor mai putea avea cu alte PFA-uri decat relatii contractuale si nu de simpla colaborare, fiind interzisa incheierea contractelor cu persoane fizice care nu sunt autorizate, ca in prezent.

"Daca acum o persoana fizica autorizata poate angaja terte persoane cu contract individual de munca fara a fi obligata sa se limiteze la un anumit numar de angajati, in viitorul sistem va trebui sa accepte ca nu poate desfasura o activitate decat impreuna cu cel mult trei astfel de angajati.

La randul sau, un intreprinzator persoana fizica, titular al unei intreprinderi individuale, va fi autorizat sa functioneze doar pentru cel mult cinci clase de activitate si va avea dreptul sa angajeze doar maximum opt persoane", a explicat aceeasi sursa.

In aceasta privinta, parlamentarii considera ca microintreprinderile nu ar trebui sa isi schimbe statutul in I.I-uri: "intreprinderile individuale sa nu dezavantajeze microintreprinderile, sa nu distorsioneze concurenta in piata si sa nu genereze tensiuni si disfunctionalitati in mecanismul economic, stimuland migrarea juridica, economica si fiscala a microintreprinderilor catre statutul de intreprindere individuala".

TERMEN-LIMITA UN AN SAU RADIEREA AUTOMATA!

In cel mult UN AN de zile de la intrarea in vigoare a legii, PFA-urile si I.I.-urile vor fi obligate sa  isi actualizeze autorizarea pentru clasele de activitate, declarate conform noilor impuneri, fiindu-le acceptat doar sa isi schimbe statutul juridic din PFA in cel de intreprindere individuala, asa cum informeaza Profit.ro.

ATENTIE!  Persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale care NU ISI VOR ACTUALIZA autorizarea in termenul de un an VOR FI RADIATE AUTOMAT din registrul comertului, in cel mult doua luni de la expirarea acestui termen.

UNICA FACILITATE

Se mentioneaza ca o facilitate va consta in faptul ca "pentru stabilirea sediului profesional intr-un spatiu in care nu  este o activitate economica, proprietarul va trebui doar sa semneze o declaratie pe proprie raspundere, fara sa mai fie obligat sa obtina acordul comitetului de bloc si acceptul vecinilor".


CARE E SITUATIA DIN ACEST MOMENT?

In acest moment, aceste noi propuneri urmeaza sa fie discutate in perioada imediata in plenul Camerei Deputatilor. Ulterior vor fi transmise presedinteluicare are la dispozitie 20 de zile in care sa decida daca le promulga sau le retrimite spre discutare.

Dupa promulgare,  noile masuri vor intra in vigoare in 90 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial, firmele vizate avand un an la dispozitie sa se conformeze, mai exact pana la inceputul anului 2017, atrage atentia aceeasi sursa.

ALTE PREVEDERI: SCUTIRI DE TAXE PENTRU STUDENTII CARE SI-AU LUAT EXAMENELE

In acelasi proiect se mentioneaza ca sunt scutiti de plata taxelor pentru inregistrarea si autorizarea ca PFA sau ca intreprindere individuala, precum si de la plata tarifelor pentru asistenta furnizata de oficiile registrului comertului, studentii care doresc sa isi infiinteze propria afacere, cu conditia ca  sa fie inscrisi la o facultate acreditata, sa fie cel putin in anul II de studiu si sa fi promovat integral, la data solicitarii, "toate cerintele programei de invatamant prevazute de senatul institutiei", precum si sa nu fi implinit varsta de  30 de ani.

OPINII PRIVIND PROIECTUL

Deoarece aceasta situatie priveste aproximativ 400.000 de persoane din Romania, inregistrate ca PFA-uri si nu numai, va asteptam opiniile si comentariile cu privire la acest proiect nou, in casuta de comentarii de mai jos sau pe pagina noastra de Facebook. Ce credeti ca se poate face in acest moment? Care este parerea dumneavoastra in legatura cu noile propuneri?

Va multumim!

 

 

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
PFAregistrul comertuluiintreprindere individualaradiere automata pfadeclaratie pe propria raspundere


Data aparitiei: 01 Octombrie 2015

Votati articolul "Criza majora a PFA-urilor! Risc de radiere automata si noua limitare la numai 3 tipuri de activitati":
Rating:

Nota: 3.66 din 5 din 54 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X