Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Corectare Declaratia 394 cu bilanturi deja depuse in anii precedenti. Cum va proceda societatea?

declaratia 394corectare eroribalanta de verificarefacturi de achizitiefurnizoromfp 18022014

In analiza de mai jos, in semestrul I 2011, doua facturi de achizitie de marfa (inclusiv plata acestora) au fost atribuite unui furnizor desi acestea au fost emise de un alt furnizor. Plecand de la neconcordanta celor doua Declaratii 394, in prezent Finantele solicita sa se corecteze declaratia 394 pentru semestrul I 2011. In acest sens trebuie modificate inregistrarile de la acel moment. Vom vedea daca se va proceda corect in situatia in care exista deja bilanturi depuse.



Dupa cum se cunoaste, intocmirea situatiilor financiare are la baza balanta de verificare sintetica. In situatia prezentata de intrebarea dvs., aceasta balanta ramane neschimbata, intrucat s-a inregistart in mod eronat doar analiticul, nu si contul sintetic. In esenta, modificarea in contabilitatea dvs. se reduce la a corecta soldul de analitic de pe un furnizor pe un alt analitic de furnizor.

In contabilitatea curenta se vor corecta toate soldurile eronate la zi, acesta fiind momentul in care a fost constatata eroare contabila, conform art. 65 din OMFP 1802/2014:

"(1) Erorile constatate in contabilitate se pot referi fie la exercitiul financiar curent, fie la exercitiile financiare precedente.
(2) Corectarea erorilor se efectueaza la data constatarii lor."

Din pacate, corectarea unei erori din declaratia D394 se poate face numai prin redepunerea formularului la perioada la care se refera facturile de achizitie. In acest sens, apreciem ca puteti redepune declaratia 394 , aferenta anului 2011.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Popescu Diana, expert contabil


Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii


 

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 August 2016


Votati articolul "Corectare Declaratia 394 cu bilanturi deja depuse in anii precedenti. Cum va proceda societatea?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

PFA, declaratia 301 actualizata in 2016, inca se depune pt prestari servicii ?

Intrebare: Buna ziua,

Se [mai] depune declaratie 301 daca au fost efectuate _numai_ prestari de servicii in luna anterioara?

Descriere pe larg:
Sunt PFA neplatitor de TVA in Romania. Pentru tranzactii intracomunitare am CIF de TVA inregistrat in ROI (conform art 153^1).
Activitatea mea este numai de prestare servicii (de IT, daca are vreo importanta) catre companii intracomunitare. Pana in 2016 am depus lunar fara probleme declaratiile 390 si 301, pentru sumele, respectiv facturile emise pentru prestarea de servicii. Mai nou, declaratia 301 a fost actualizata si nu mai are nicio rubrica unde ar putea fi incadrate "prestari servicii".
Pentru sectiunile din ultima versiune a declaratiei 301 fie (Sectiunile 1, 2, 3, 4) titlul incepe cu "Achizitii", fie (Sectiunea 4.1) se refera la persoanele "carora li se livreaza [...]", "din cauza cărora bunurile ies din regimurile [...]", "care sunt beneficiare ale unor livrări de bunuri/prestări de servicii care au loc în România [...]".
Daca totusi trebuie depusa in continuare, in ce sectiune ma incadrez?

De asemenea, rubrica "Temeiul legal pentru depunerea formularului 301 dupa anularea rezervei verificarii ulterioare" de la inceputul declaratiei, la ce se refera si pe care casuta ar trebui sa o bifez eu?

Multumesc anticipat!

Raspuns: Se declara in continuare in formularul de tva prestatiile intracomunitare, in cazul dumneavoastra la...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 August 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • 25 mai - termenul pentru depunerea declaratiei 200. Cine are obligatia depunerii si ce venituri se declara?

    • Pana la data de 25 mai 2017 inclusiv au obligatia depunerii formularului 200 persoanele fizice care au realizat in anul 2016, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, provenind din:  1. urmatoarele venituri din activitati independente:   - venituri din activitati de productie, comert, prestari de ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Subventie pentru angajarea somerilor

    • In scopul reducerii somajului, legislatia prevede posibilitatea ca angajatorii sa beneficieze de o subventie pentru angajarea somerilor daca sunt indeplinite anumite conditii.  Astfel, potrivit art. 85 din Legea somajului nr. 76/2002, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2016, angajatorii primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata, o suma in cuantum de 900 lei, cu obligatia mentinerii raporturilor de munca...» citeste mai departe aici

  • Radierea si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. Ce obligatii avem fata de Fisc?

    • Stiti deja ca lista de responsabilitati e lunga cand vorbim de indatoririle catre ANAF. In analiza urmatoare, avem cazul unei societati comerciale care a fost radiata conform legii. Societatea era platitoare de TVA. La data radierii, la registrul comertului a fost depus, in original, certificatul de inregistrare al societatii (certificat emis de registrul comertului). Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, in original, a ramas la societate. Vom vedea daca certificatul de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • ANAF a finalizat procedurile pentru conectarea caselor de marcat la serverele institutiei

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a finalizat specificatiile tehnice si structura fisierelor pe care casele de marcat urmeaza sa le trimita catre ANAF in conformitate cu Hotararea pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003.  Acestea au fost definitivate in...» citeste mai departe aici

  • Penalitati solicitate prestatorului si emiterea facturii de catre beneficiar. Cum procedam corect?

    • Analiza pe care v-o oferim azi este utila in ce priveste intocmirea corecta a facturilor in urma unor contracte in care se percep penalitati pentru depasire termen de executie. In concret, o societate doreste emiterea unei facturi de penalitati. Pentru a stabili procedura corecta, in analiza de mai jos, avem urmatorul caz: "Societatea are incheiat un antecontract de vanzare-cumparare cu un dezvoltator imobiliar pentru cumpararea unui imobil. Dezvoltatorul imobiliar trebuia sa termine imo...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X