Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Trei dileme privind platile si incasarile in numerar, solutionate de ANAF

plata fragmentataplati numerarincasari numeraravansuriplata in numerarplafon

Disciplina financiara si-a actualizat inclusiv anul acesta unele norme, cele mai importante fiind cele care vizeaza organizatorii de nunti si botezuri. Cu toate acestea, nu vom face referire la aceasta categorie prin cele ce urmeaza, ci la ce reprezinta anumite plati fragmentate pentru societati, cum se trateaza avansurile pentru cheltuielile de deplasare si despre cum poate o persoana juridica sa incaseze cu numerar de la o persoana fizica contravaloarea unui bun livrat sau a unui serviciu prestat a carui valoare este mai mare de 10.000 lei.

Pentru o societate reprezinta plata fragmentata depunerea de numerar in contul bancar al furnizorului?

Raspuns ANAF:

Conform art. 5 lit.a) din Legea nr.70/2015, plafoanele-limita prevazute de prezentul capitol nu se aplica de catre persoanele prevazute la art. 1 alin. (1), pentru depunerea de numerar in conturile deschise la institutiile de credit sau la institutiile care presteaza servicii de plata si care sunt autorizate de Banca Nationala a României, inclusiv in automatele de incasari in numerar.

Potrivit art.2 lit.a) si lit.b) din Legea nr.70/2015, in sensul prezentei legi, urmatorii termeni se definesc astfel:

a) incasare fragmentata - fractionarea sumei de incasat in mai multe transe, pentru a evita plafonul de incasare in numerar stabilit prin lege;

b) plata fragmentata - fractionarea sumei de plata in mai multe transe, pentru a evita plafonul de plata in numerar stabilit prin lege;

Fata de cele de mai sus, nu reprezinta plata fragmentata si nu se aplica plafoanele prevazute la Cap.I din Legea nr.70/2015 pentru depunerile de numerar efectuate de client in contul bancar al furnizorului pentru plata facturilor care depases plafoanele de la Cap.I din Legea nr.70/2015.

Baza legala: Legea nr 70 / 2015 articolul art. 5 lit.a)


Avansurile aferente cheltuielilor de deplasare in interesul serviciului reprezinta plata in numerar peste plafon ?

Raspuns ANAF:


Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii

Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice

Vezi detalii

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii


Potrivit art.1 alin.1 din Legea nr.70/2015 operatiunile de incasari si plati efectuate de persoane juridice, persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale, intreprinderi familiale, liber profesionisti, persoane fizice care desfasoara activitati in mod independent, asocieri si alte entitati cu sau fara personalitate juridica de la/catre oricare dintre aceste categorii de persoane, se vor realiza numai prin instrumente de plata fara numerar, definite potrivit legii.

Prin exceptie de la aceasta regula, aceeasi lege stabileste si modul de efectuare a operatiunilor de incasari si plati in numerar de catre persoanele sus-mentionate, fiind reglementate in acest sens plafoane limita in cadrul carora se pot efectua operatiunile respective la nivelul unei zile in relatia dintre persoanele prevazute la art.1, alin.(1). De asemenea, prin lege sunt stabilite si plafoanele de incasari si plati in numerar efectuate in relatia persoanelor mentionate la art.1, alin.(1) cu persoanele fizice.

La art.5 lit.b) din Legea nr.70/2015 se prevede ca plafoanele limita prevazute la prezentul capitol nu se aplica de catre persoanele prevazute la art.1 alin.(1) pentru plata cheltuielilor de deplasare in interes de serviciu, in limita sumelor cuvenite pentru plata transportului, a diurnei, a indemnizatiei si a cazarii pe timpul deplasarii, precum si a cheltuielilor neprevazute efectuate in acest sens.

Ca urmare avand in vedere prevederile legale de mai sus, pentru avansurile de deplasare nu se aplica plafoanele stabilite de lege, cu conditia ca acestea sa fie acordate in limita sumelor ce se cuvin unor astfel de cheltuieli.

Baza legala: Legea nr 70/2015 articolul art.5, art.1 alin.1

 

Cum poate opersoana juridica sa incaseze cu numerar de la o persoana fizica contravaloarea unui bun livrat sau a unui serviciu prestat a carui valoare este mai mare de 10.000 lei ?

Raspuns ANAF:

La art.4 alin.(1) si alin.(2) din Legea nr.70/2015 se prevede:

(1) Operatiunile de incasari in numerar efectuate de persoanele prevazute la art. 1 alin. (1), de la persoane fizice, reprezentând cesiuni de creante, primiri de imprumuturi sau alte finantari, precum si contravaloarea unor livrari de bunuri sau a unor prestari de servicii se efectueaza in limita unui plafon zilnic de 10.000 lei de la o persoana.

(2) Sunt interzise incasarile fragmentate de la o persoana, pentru operatiunile de incasari in numerar prevazute la alin. (1), cu o valoare mai mare de 10.000 lei, precum si fragmentarea tranzacþiilor reprezentând cesiuni de creante, primiri de imprumuturi sau alte finantari, respectiv fragmentarea unei livrari de bunuri sau a unei prestari de servicii, cu valoare mai mare de 10.000 lei.

Fata de cele de mai sus, in cazul unei persoane juridice care a livrat bunuri/prestat un serviciu catre o persoana fizica iar contravaloarea este mai mare de 10.000 lei, pentru a se incadra in dispozitiile art.4 alin.(1) si alin.(2) din Legea nr.70/2015, persoana juridica va incasa in numerar doar suma de 10.000 lei, pentru care va emite bon fiscal, iar diferența va fi incasata prin banca.

De asemenea, exista posibilitatea ca sa fie incasata suma de 10.000 lei in numerar iar diferenta sa fie incasata cu cardul bancar, caz in care bonul fiscal va fi emis pentru intreaga suma.

Baza legala: Legea nr 70 / 2015 articolul art.4 alin.(1) si alin.(2)

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Octombrie 2016


Votati articolul "Trei dileme privind platile si incasarile in numerar, solutionate de ANAF":
Rating:

Nota: 4.14 din 5 din 7 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Impozitare productie neobtinuta

Intrebare: Buna ziua! Am avut un control la PFA Accesare Fonduri Europene Agricultura. Eu am obtinut la grau 1500kg/ha deoarece a fost seceta si societatile de asigurare nu asigura recolta in astfel de cazuri.
Cei de la Fisc mi-au spus ca eu trebuie sa obtin 2800 kg/ha si drept urmare pt. productia pe care nu am obtinut-o imi calculeaza impozit si TVA ca si cum as fi fost obligata sa obtin asta.
Am cerut o lege in care scrie asa ceva si mi-au spus ca exista o adresa de la Minister.
Este normal asa ceva? Este posibil?

Raspuns: In actul de control trebuie mentionat baza legala. Nu exista cadru legal pentru o astfel de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Documente necesare inregistrarii in scopuri de TVA dupa data de 1 februarie 2017. Sfatul expertului Robert Gearba

    • Dupa data de 1 februarie 2017, odata cu anularea formularului 088, dosarul necesar inregistrarii in scopuri de TVA nu mai este chiar atat de stufos, dar s-au pastrat totusi o parte din documentele cerute anterior. Acestea sunt urmatoarele: Documente necesare inregistrare in scopuri de TVA prin OPTIUNE 1. Declaratia de mentiuni pentru persoane juridice formular 010 – 2 exemplare, in original; 2. Cerere de inregistrare in scopuri de TVA (formular 099...» citeste mai departe aici

  • Modificarea formularelor de inregistrare fiscala. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Prin OMFP 511/2017 au fost aduse modificari si completari Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal. Prin acest ordin obligatiile fiscale de declarare cu caracter permanent au fost completate cu impozitul specific introdus prin Legea 170/2016 incepand cu 01 ianuarie 2017.      ...» citeste mai departe aici

  • S-a modificat procedura de administrare a contribuabililor mijlocii

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a transmis recent un anunt nou prin care aduce la cunostinta persoanelor interesate ca, in vederea cresterii eficientei activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii si a imbunatatirii colectarii veniturilor bugetare datorate de acesti contribuabili, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1034/22.12.2016 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.610/2016 (OANAF 3610/2017) privind o...» citeste mai departe aici

  • CECCAR: Consultari pe marginea noilor amendamente la IFRS

    • Consiliul pentru Standarde Internationale de Contabilitate (IASB) a publicat spre consultare publica propuneri de modificare a trei standarde, ca parte a procesului sau de imbunatatiri anuale. Documentul cuprinde amendamente propuse la IAS 12 Impozitul pe profit, IAS 23 Costurile indatorarii si IAS 28 Investitii in entitatile asociate si in asocierile in participatie. Amendamentele propuse la IAS 12 clarifica faptul ca entitatea trebuie sa contabilizeze la fel toate consec...» citeste mai departe aici

  • Legea bugetului asigurarilor sociale a fost publicata. Cat este castigul salariul mediu brut utilizat in 2017

    • In  Monitorul Oficial, Partea I nr. 128 din 17 februarie 2017 a fost publicata Legea nr. 7/2017 a bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2017. Conform art. 16 din lege castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2017 este de 3.131 lei. In functie de castigul salarial mediu brut se stabilesc sumele datorate cu titlu de contributii de asigurari sociale pentru anumite...» citeste mai departe aici

  • ANAF anunta ca va adapta Formularul 100. Proiect NOU

    • ANAF adapteaza corespunzator formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", ca urmare a modificărilor legislative recente. Astfel, ANAF propune, printr-un proiect de ordin, modificarea si completarea prevederilor Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.587/2016, dupa cum urmeaza: - actualizarea Nomenclatorului privind obligatiile de plata la bugetul de stat, prin introducerea unor pozitii noi, ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X