email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Institutie publica. Informatii cheie despre intocmirea unei facturi de avans

Institutie publica. Informatii cheie despre intocmirea unei facturi de avans
factura proformafactura de avansinstitutie publica

Aflam in continuare daca o institutie publica poate plati avans unui furnizor in baza unei facturi, conform Legii nr. 500/2002 privind finantele publice. 

Specialistul nostru in domeniu explica si cateva informatii cheie despre intocmirea unei facturi de avans si de ce nu poate fi folosita o factura proforma.
 

Citeste si: Facturi de avans. Care este tratamentul contabil si fiscal?
 

Intocmirea unei facturi de avans: raspunsul specialistului

Potrivit Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, lichidarea cheltuielilor este o faza in procesul executiei bugetare in care ordonatorul de credite verifica existenta dreptului creditorului, determina sau verifica realitatea si cuantumul obligatiei de plata si verifica conditiile de exigibilitate ale obligatiei de plata pe baza documentelor justificative.

 

Factura proforma nu poate fi un document justificativ pentru efectuarea platilor in avans, acest document oferind informatii in legatura cu datele de identificare ale furnizorului sau contul IBAN, fiind o practica utilizata in cazul tranzactiilor intre persoane fizice sau juridice din sectorul privat, dar si in aceste cazuri Codul fiscal prevede obligatia emiterii unei facturi de avans cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care s-a incasat avansul (art 319 alin 16 din Codul fiscal: ,,persoana impozabila trebuie sa emita o factura pentru suma avansurilor incasate in legatura cu o livrare de bunuri/prestare de servicii cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care a incasat avansurile, cu exceptia cazului in care factura a fost deja emisa’’).

Legea finantelor publice este drastica in privinta modului de efectuare a platilor, astfel ca potrivit art 52 alin 6 din lege, efectuarea platilor, in limita creditelor bugetare aprobate, se face numai pe baza de acte justificative, intocmite in conformitate cu dispozitiile legale, si numai dupa ce acestea au fost lichidate si ordonantate.

Prin urmare, documentul justificativ in baza caruia poate fi efectuata o plata in avans de catre o institutie publica este factura de avans, nicidecum factura proforma.

Factura de avans trebuie sa mentioneze contractul incheiat intre cele doua parti (angajamentul legal), adica actul juridic prin care se creeaza obligatia de plata pe seama fondurilor publice.

Importanta intocmirii unei facturi de avans, ca document justificativ in baza caruia o institutie publica poate efectua plati in avans, rezida si in faptul ca efectuarea unor plati in avans nejustificate prin bunuri livrate, lucrari executate si servicii prestate, in lipsa unei facturi, face aproape imposibila recuperarea avansurilor de la beneficiarii avansurilor.
 


Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de specialistii RS. 

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
factura proformafactura de avansinstitutie publica

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 29 Aprilie 2021


Votati articolul "Institutie publica. Informatii cheie despre intocmirea unei facturi de avans":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum se inregistreaza o factura cu valoare zero?

Intrebare: Buna seara,


Societatea noastra preda pe baza de aviz marfa defecta furnizorului de la care a fost cumparata, iar
furnizorul primeste aceasta marfa si transmite clientului un aviz si o factura cu produsele -cantitativ, cu pret zero, valoare factura zero.
Va rog sa-mi spuneti cum considerati ca se inregistreaza aceste documente.

Multumesc.


Raspuns: Predarea marfii defecte pe aviz, face transferul in gestiunea furnizorului, dar emiterea unei...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Aprilie 2021 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 9 - 2 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X