email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Institutie publica. Informatii cheie despre intocmirea unei facturi de avans

Institutie publica. Informatii cheie despre intocmirea unei facturi de avans
factura proformafactura de avansinstitutie publica

Aflam in continuare daca o institutie publica poate plati avans unui furnizor in baza unei facturi, conform Legii nr. 500/2002 privind finantele publice. 

Specialistul nostru in domeniu explica si cateva informatii cheie despre intocmirea unei facturi de avans si de ce nu poate fi folosita o factura proforma.
 

Citeste si: Facturi de avans. Care este tratamentul contabil si fiscal?
 

Intocmirea unei facturi de avans: raspunsul specialistului

Potrivit Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, lichidarea cheltuielilor este o faza in procesul executiei bugetare in care ordonatorul de credite verifica existenta dreptului creditorului, determina sau verifica realitatea si cuantumul obligatiei de plata si verifica conditiile de exigibilitate ale obligatiei de plata pe baza documentelor justificative.

 

Factura proforma nu poate fi un document justificativ pentru efectuarea platilor in avans, acest document oferind informatii in legatura cu datele de identificare ale furnizorului sau contul IBAN, fiind o practica utilizata in cazul tranzactiilor intre persoane fizice sau juridice din sectorul privat, dar si in aceste cazuri Codul fiscal prevede obligatia emiterii unei facturi de avans cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care s-a incasat avansul (art 319 alin 16 din Codul fiscal: ,,persoana impozabila trebuie sa emita o factura pentru suma avansurilor incasate in legatura cu o livrare de bunuri/prestare de servicii cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care a incasat avansurile, cu exceptia cazului in care factura a fost deja emisa’’).

Legea finantelor publice este drastica in privinta modului de efectuare a platilor, astfel ca potrivit art 52 alin 6 din lege, efectuarea platilor, in limita creditelor bugetare aprobate, se face numai pe baza de acte justificative, intocmite in conformitate cu dispozitiile legale, si numai dupa ce acestea au fost lichidate si ordonantate.

Prin urmare, documentul justificativ in baza caruia poate fi efectuata o plata in avans de catre o institutie publica este factura de avans, nicidecum factura proforma.

Factura de avans trebuie sa mentioneze contractul incheiat intre cele doua parti (angajamentul legal), adica actul juridic prin care se creeaza obligatia de plata pe seama fondurilor publice.

Importanta intocmirii unei facturi de avans, ca document justificativ in baza caruia o institutie publica poate efectua plati in avans, rezida si in faptul ca efectuarea unor plati in avans nejustificate prin bunuri livrate, lucrari executate si servicii prestate, in lipsa unei facturi, face aproape imposibila recuperarea avansurilor de la beneficiarii avansurilor.
 


Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de specialistii RS. 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
factura proformafactura de avansinstitutie publica


Data aparitiei: 29 Aprilie 2021

Votati articolul "Institutie publica. Informatii cheie despre intocmirea unei facturi de avans":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X