Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Consecintele expirarii valabilitatii sediului social. Sfatul expertului Robert Gearba

expirare sediu socialinactivitateinactiva fiscalregistrul comertuluiinactivitatea fiscala

Un element de noutate al Legii nr. 207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala, prevazut la articolul 92, aliniatul 1, litera g, este acela al declararii in stare de inactivitate a contribuabililor carora le-a expirat valabilitatea sediului social.

Pentru a evita aceasta situatie, este recomandabil ca, in functie de decizia dvs de afaceri:

  • fie sa prelungiti la timp valabilitatea sediului social, fie
  • sa mutati sediul social inainte de expirarea celui actual.

Pentru a fi opozabile tertilor (si deci si ANAF), operatiunile de mai sus trebuie sa fie inregistrate la Oficiul Registrului Comertului teritorial.

In mod normal, inregistrarea trebuie realizata inainte de momentul expirarii valabilitatii sediului. Totusi, ea se poate realiza si ulterior, Registrul Comertului neaplicand nici o sanctiune pentru depasirea termenului de depunere. Cu toate acestea, prin depasirea acestui termen apare riscul declararii societatii drept inactiva de catre ANAF.

Daca nu cunoasteti perioada de valabilitate a sediul societatii,puteti obtine un certificat constatator de la Oficiul Registrului Comertului, care va va arata starea acestuia (activ sau expirat).

Inactivitatea fiscala

Primul pas in declararea contribuabililor inactivi se face de catre organul fiscal prin notificarea expirarii valabilitatii sediului social, care se comunica contribuabilului potrivit prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala.

Atentie: In practica este posibil ca aceasta decizie (scrisoarea respectiva) sa nu ajunga la contribuabil, din cauze obiective sau subiective.

Dupa expirarea termenului de 30 de zile de la notificare, ANAF emite o Decizie de declarare in inactivitate, pentru fiecare contribuabil care nu a facut dovada reglementarii situatiei sediului social expirat, care urmeaza si aceasta sa se comunice contribuabilului.In baza acestei decizii, societatea va fi inscrisa in Registrul contribuabililor inactivi.

Consecintele declararii unei firma ca fiind inactiva fiscal

1. Firmei aflate in aceasta situatie ii este anulat codul de TVA.De asemenea, in cazul in care deruleaza operatiuni intracomunitare, va fi radiata din Registrul Operatorilor Intracomunitari.

2. Cu toate acestea, ea va fi obligata in continuare ladeclararea si plata catre bugetul de stat a tuturor impozitelor si taxelor. Potrivit articolului 11 alin (6) din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal:


Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii


"(6) Contribuabilii, persoane impozabile stabilite in Romania, declarati inactivi conform Codului de procedura fiscala, care desfasoara activitati economice in perioada de inactivitate,sunt supusi obligatiilor privind plata impozitelor, taxelor si contributiilor sociale obligatoriiprevazute de prezentul cod, dar, in perioada respectiva,nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate.”

Prin urmare, firma inactiva este obligata la colectarea TVA si plata acesteia la bugetul de stat, si chiar daca face achizitii in scopul desfasurarii activitatii sale, nu are drept de deducere a TVA pe care acesta o plateste furnizorilor de bunuri si servicii.

De asemenea, cheltuielile aferente achizitiilor de bunuri si servicii realizate pe perioada cat timp firma este inactiva nu sunt deductibile la calculul impozitului pe profit.

Mai mult, toti clientii catre care firma factureaza bunuri sau servicii nu vor avea drept de deducere a TVA facturata catre acestia, si nu isi vor putea deduce la calculul impozitului pe profit cheltuielile cu aceste bunuri si servicii.

Deci, o firma in aceasta situatie este condamnata aproape sigur la faliment, deoarece va avea de plata in plus impozit pe profit de 16% iar preturile sale vor fi cu 20% mai mari decat inainte, datorita TVA colectata care este nedeductibila pentru clienti.

3. Inactivitatea fiscala se inscrie atat in cazierul fiscal al firmei, cat si al reprezentantilor legali ai acesteia. La randul sau, inscrierea unor fapte in cazierul fiscal conduce, de exemplu, lainterdictia persoanei fizice in cauza sa devina asociat/administrator in cadrul unei societatiori membru al unei asociatii sau fundatii.

Iesirea din starea de inactivitate fiscala

In cazul in care firma va dori sa devina din nou activa, va trebui sa inlature cauzele care au dus la inactivarea acesteia (sa depuna declaratiile, sa isi reglementeze situatia cu sediul expirat etc), urmand sa comunice ANAF asupra acestui aspect.

Obligatii declarative in perioada de inactivitate fiscala

In perioada in care este inactiva fiscal, firma trebuie sa depuna, in continuare, toate declaratiile pentru care are obligatii, respectiv cele inscrise in vectorul fiscal.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 29 Noiembrie 2016


Votati articolul "Consecintele expirarii valabilitatii sediului social. Sfatul expertului Robert Gearba":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cota TVA - accesorii proteze

Intrebare: Cum trebuie procedat pentru aplicarea TVA 9% la comercializarea ramelor de ochelari, considerate accesorii de proteze? Am depus la ANAF o adresa prin care am solicitat lamuriri despre aplicarea cotei, dar nu am primit un raspuns clar, ci doar s-a mentionat art. din Codul Fiscal, privind TVA 9%, lucru pe care il stiam deja. Mentionam ca societatea importa aceste rame pentru care a platit in vama TVA 24%. Cum trebuie procedat pentru a plati 9% la achizitia acestor rame de ochelari? Sau platesc 24% la achizitie si le vand cu 9%?
Va multumesc!

Raspuns: Conform normelor de aplicare ale art. 140 din Codul fiscal, la pct 23. alin.(4) cota redusa de taxa...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI