Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Consecintele expirarii valabilitatii sediului social. Sfatul expertului Robert Gearba

expirare sediu socialinactivitateinactiva fiscalregistrul comertuluiinactivitatea fiscala

Un element de noutate al Legii nr. 207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala, prevazut la articolul 92, aliniatul 1, litera g, este acela al declararii in stare de inactivitate a contribuabililor carora le-a expirat valabilitatea sediului social.

Pentru a evita aceasta situatie, este recomandabil ca, in functie de decizia dvs de afaceri:

  • fie sa prelungiti la timp valabilitatea sediului social, fie
  • sa mutati sediul social inainte de expirarea celui actual.

Pentru a fi opozabile tertilor (si deci si ANAF), operatiunile de mai sus trebuie sa fie inregistrate la Oficiul Registrului Comertului teritorial.

In mod normal, inregistrarea trebuie realizata inainte de momentul expirarii valabilitatii sediului. Totusi, ea se poate realiza si ulterior, Registrul Comertului neaplicand nici o sanctiune pentru depasirea termenului de depunere. Cu toate acestea, prin depasirea acestui termen apare riscul declararii societatii drept inactiva de catre ANAF.

Daca nu cunoasteti perioada de valabilitate a sediul societatii,puteti obtine un certificat constatator de la Oficiul Registrului Comertului, care va va arata starea acestuia (activ sau expirat).

Inactivitatea fiscala

Primul pas in declararea contribuabililor inactivi se face de catre organul fiscal prin notificarea expirarii valabilitatii sediului social, care se comunica contribuabilului potrivit prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala.

Atentie: In practica este posibil ca aceasta decizie (scrisoarea respectiva) sa nu ajunga la contribuabil, din cauze obiective sau subiective.

Dupa expirarea termenului de 30 de zile de la notificare, ANAF emite o Decizie de declarare in inactivitate, pentru fiecare contribuabil care nu a facut dovada reglementarii situatiei sediului social expirat, care urmeaza si aceasta sa se comunice contribuabilului.In baza acestei decizii, societatea va fi inscrisa in Registrul contribuabililor inactivi.

Consecintele declararii unei firma ca fiind inactiva fiscal

1. Firmei aflate in aceasta situatie ii este anulat codul de TVA.De asemenea, in cazul in care deruleaza operatiuni intracomunitare, va fi radiata din Registrul Operatorilor Intracomunitari.

2. Cu toate acestea, ea va fi obligata in continuare ladeclararea si plata catre bugetul de stat a tuturor impozitelor si taxelor. Potrivit articolului 11 alin (6) din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal:


PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii


"(6) Contribuabilii, persoane impozabile stabilite in Romania, declarati inactivi conform Codului de procedura fiscala, care desfasoara activitati economice in perioada de inactivitate,sunt supusi obligatiilor privind plata impozitelor, taxelor si contributiilor sociale obligatoriiprevazute de prezentul cod, dar, in perioada respectiva,nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate.”

Prin urmare, firma inactiva este obligata la colectarea TVA si plata acesteia la bugetul de stat, si chiar daca face achizitii in scopul desfasurarii activitatii sale, nu are drept de deducere a TVA pe care acesta o plateste furnizorilor de bunuri si servicii.

De asemenea, cheltuielile aferente achizitiilor de bunuri si servicii realizate pe perioada cat timp firma este inactiva nu sunt deductibile la calculul impozitului pe profit.

Mai mult, toti clientii catre care firma factureaza bunuri sau servicii nu vor avea drept de deducere a TVA facturata catre acestia, si nu isi vor putea deduce la calculul impozitului pe profit cheltuielile cu aceste bunuri si servicii.

Deci, o firma in aceasta situatie este condamnata aproape sigur la faliment, deoarece va avea de plata in plus impozit pe profit de 16% iar preturile sale vor fi cu 20% mai mari decat inainte, datorita TVA colectata care este nedeductibila pentru clienti.

3. Inactivitatea fiscala se inscrie atat in cazierul fiscal al firmei, cat si al reprezentantilor legali ai acesteia. La randul sau, inscrierea unor fapte in cazierul fiscal conduce, de exemplu, lainterdictia persoanei fizice in cauza sa devina asociat/administrator in cadrul unei societatiori membru al unei asociatii sau fundatii.

Iesirea din starea de inactivitate fiscala

In cazul in care firma va dori sa devina din nou activa, va trebui sa inlature cauzele care au dus la inactivarea acesteia (sa depuna declaratiile, sa isi reglementeze situatia cu sediul expirat etc), urmand sa comunice ANAF asupra acestui aspect.

Obligatii declarative in perioada de inactivitate fiscala

In perioada in care este inactiva fiscal, firma trebuie sa depuna, in continuare, toate declaratiile pentru care are obligatii, respectiv cele inscrise in vectorul fiscal.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 29 Noiembrie 2016


Votati articolul "Consecintele expirarii valabilitatii sediului social. Sfatul expertului Robert Gearba":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Trecerea de la impozit pe venit la impozit pe profit

Intrebare: Am o societate infiintata in oct 2013. Sunt cu impozit pe venit, platitor/trimestru.
In februarie acum o sa depasesc plafonul de 65.000 euro. Cand voi trece la impozitul pe profit? As vrea din martie pt ca si in aceasta luna voi avea profit mare si daca ar fi sa platesc tot impozit pe venit nu-mi convine ca e prea mult. Eu, daca sunt la trimestru ar trebui sa platesc in aprilie pt trim 1. Cum ma sfatuiti sa procedez? Multumesc!


Raspuns: Deci, eu ce voi plati in aprilie pt trimestrul I? Impozit pe profit sau pe venit? Daca am deposit...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Anunt CECCAR: Termen-limita depunere Formular 010

    •  Termenul-limita pentru depunerea Formularului 010 cuprinzand informatii referitoare la organizarea si conducerea contabilitatii pe baza de contracte de prestari servicii in domeniul contabilitatii este de 15 zile de la publicarea Ordinului nr. 1.382/2017 in Monitorul Oficial (data publicarii: 10.05.2017). Conform Codului de procedura fiscala, depunerea declaratiei se face la ghiseu, in format hartie, sau prin posta (pentru a se evita aglomeratia de la ghiseu), prin scrisoare (...» citeste mai departe aici

  • Specializarea in domeniul contabil reprezinta cheia pentru a genera crestere si profit. Cum sa ne recuperam succesul din trecut

    • Ce ar trebui sa faca firmele de contabilitate pentru a obtine o crestere sustenabila si un profit semnificativa intr-un mediu din ce in ce mai standardizat? Veti regasi in acest material un exemplu de mesaj de vanzare pe care il puteti folosi pentru firma dumneavoastra de contabilitate sau in calitate de profesionist independent. In plus, va dam cateva exemple de intrebari care va pot ajuta sa va repozitionati in piata si sa atrageti clienti mai multi. In ultimii ani, din ...» citeste mai departe aici

  • Partea a II-a: Ce greseli riscati sa faceti in social media in profesia de contabil?

    • Daca primele trei greseli pe care le fac multi contabili in social media au vizat notiuni mai generale, urmatoarele trei pe care vi le propunem ating subiecte importante care influenteaza castigurile lunare si numarul de clienti pe care veti reusi sa ii atrageti prin social media. Cititi aici Partea I: 3 greseli pe ca...» citeste mai departe aici

  • 3 greseli pe care le fac contabilii in social media

    • In calitate de profesionisti contabili, felul in care alegeti sa va promovati influenteaza in 2017, poate mai mult ca niciodata, clientii pe care reusiti sa ii atrageti in portofoliul dumneavoastra sau al firmei.  De la Facebook pana la LinkedIn, mijloacele de comunicare prin retelele de socializare variaza, iar felul in care va promovati prin intermediul acestora este, dupa caz, diferit. ...» citeste mai departe aici

  • Erori contabile semnificative din anii precedenti. Ce ne sfatuieste specialistul privind depunerea D 101?

    • Avem mai jos situatia in care in luna aprilie 2017 s-a constatat ca in anii precedenti (2014 si 2015) s-au intocmit eronat note contabile (in loc sa se diminueze contul de cheltuiala s-a diminuat contul 409). S-a intocmit nota de reglare in 2017 prin contul 1174 rezultat reportat din corectarea erorilor contabile. Conform art. 19 Cod fiscal pct. 3 lit a), erorile se corecteaza prin ajustarea rezultatului fiscal al anului la care se refera si depunerea de declaratii rectificative. Av...» citeste mai departe aici

  • Recuperare pierdere microintreprindere. Cum se va proceda?

    • In cazul urmator, avem o societate de tip microintreprindere care a inregistrat pierdere si care intra pe impozit pe profit. Se recupereaza pierderea din perioada in care a fost micro 2015-2016 microintreprindere. Stabilim daca in 2017 microintreprindrea trece la profit prin declaratia 101 aferenta pierderii fiscale din ani precedenti (0 sau 1000 lei). Conform art. 31 alin. (1) din Codul fiscal, pierderea anuala, stabilita prin declaratia de impozit pe profit, se recupereaza din pro...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X