Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Consecintele expirarii valabilitatii sediului social. Sfatul expertului Robert Gearba

expirare sediu socialinactivitateinactiva fiscalregistrul comertuluiinactivitatea fiscala

Un element de noutate al Legii nr. 207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala, prevazut la articolul 92, aliniatul 1, litera g, este acela al declararii in stare de inactivitate a contribuabililor carora le-a expirat valabilitatea sediului social.

Pentru a evita aceasta situatie, este recomandabil ca, in functie de decizia dvs de afaceri:

  • fie sa prelungiti la timp valabilitatea sediului social, fie
  • sa mutati sediul social inainte de expirarea celui actual.

Pentru a fi opozabile tertilor (si deci si ANAF), operatiunile de mai sus trebuie sa fie inregistrate la Oficiul Registrului Comertului teritorial.

In mod normal, inregistrarea trebuie realizata inainte de momentul expirarii valabilitatii sediului. Totusi, ea se poate realiza si ulterior, Registrul Comertului neaplicand nici o sanctiune pentru depasirea termenului de depunere. Cu toate acestea, prin depasirea acestui termen apare riscul declararii societatii drept inactiva de catre ANAF.

Daca nu cunoasteti perioada de valabilitate a sediul societatii,puteti obtine un certificat constatator de la Oficiul Registrului Comertului, care va va arata starea acestuia (activ sau expirat).

Inactivitatea fiscala

Primul pas in declararea contribuabililor inactivi se face de catre organul fiscal prin notificarea expirarii valabilitatii sediului social, care se comunica contribuabilului potrivit prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala.

Atentie: In practica este posibil ca aceasta decizie (scrisoarea respectiva) sa nu ajunga la contribuabil, din cauze obiective sau subiective.

Dupa expirarea termenului de 30 de zile de la notificare, ANAF emite o Decizie de declarare in inactivitate, pentru fiecare contribuabil care nu a facut dovada reglementarii situatiei sediului social expirat, care urmeaza si aceasta sa se comunice contribuabilului.In baza acestei decizii, societatea va fi inscrisa in Registrul contribuabililor inactivi.

Consecintele declararii unei firma ca fiind inactiva fiscal

1. Firmei aflate in aceasta situatie ii este anulat codul de TVA.De asemenea, in cazul in care deruleaza operatiuni intracomunitare, va fi radiata din Registrul Operatorilor Intracomunitari.

2. Cu toate acestea, ea va fi obligata in continuare ladeclararea si plata catre bugetul de stat a tuturor impozitelor si taxelor. Potrivit articolului 11 alin (6) din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal:


Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii

Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda

Vezi detalii

 Legea prevenirii: 105 secrete legale care te scapa de control
Legea prevenirii: 105 secrete legale care te scapa de control

Vezi detalii


"(6) Contribuabilii, persoane impozabile stabilite in Romania, declarati inactivi conform Codului de procedura fiscala, care desfasoara activitati economice in perioada de inactivitate,sunt supusi obligatiilor privind plata impozitelor, taxelor si contributiilor sociale obligatoriiprevazute de prezentul cod, dar, in perioada respectiva,nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate.”

Prin urmare, firma inactiva este obligata la colectarea TVA si plata acesteia la bugetul de stat, si chiar daca face achizitii in scopul desfasurarii activitatii sale, nu are drept de deducere a TVA pe care acesta o plateste furnizorilor de bunuri si servicii.

De asemenea, cheltuielile aferente achizitiilor de bunuri si servicii realizate pe perioada cat timp firma este inactiva nu sunt deductibile la calculul impozitului pe profit.

Mai mult, toti clientii catre care firma factureaza bunuri sau servicii nu vor avea drept de deducere a TVA facturata catre acestia, si nu isi vor putea deduce la calculul impozitului pe profit cheltuielile cu aceste bunuri si servicii.

Deci, o firma in aceasta situatie este condamnata aproape sigur la faliment, deoarece va avea de plata in plus impozit pe profit de 16% iar preturile sale vor fi cu 20% mai mari decat inainte, datorita TVA colectata care este nedeductibila pentru clienti.

3. Inactivitatea fiscala se inscrie atat in cazierul fiscal al firmei, cat si al reprezentantilor legali ai acesteia. La randul sau, inscrierea unor fapte in cazierul fiscal conduce, de exemplu, lainterdictia persoanei fizice in cauza sa devina asociat/administrator in cadrul unei societatiori membru al unei asociatii sau fundatii.

Iesirea din starea de inactivitate fiscala

In cazul in care firma va dori sa devina din nou activa, va trebui sa inlature cauzele care au dus la inactivarea acesteia (sa depuna declaratiile, sa isi reglementeze situatia cu sediul expirat etc), urmand sa comunice ANAF asupra acestui aspect.

Obligatii declarative in perioada de inactivitate fiscala

In perioada in care este inactiva fiscal, firma trebuie sa depuna, in continuare, toate declaratiile pentru care are obligatii, respectiv cele inscrise in vectorul fiscal.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 29 Noiembrie 2016


Votati articolul "Consecintele expirarii valabilitatii sediului social. Sfatul expertului Robert Gearba":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografie contabila pentru valorille noi a creditorilor cfc PR

Intrebare: Pentru o societate in procedura de insolventa,dupa aprobarea planului de reorganizare si intrarea pe plan, valorile noi ale debitelor creditorilor din lista creditorilor sunt diferite cu cele din balanta ( inscrise la data intrarii in insolventa). - mai mici. Care este monografia ( procedura de actualizare) a balantei dupa planul de reorganizare aprobat ? Cum se ajunge la valoarea aprobata in conturile creditorilor si a mijloacelor fixe ,care constituie garantii si unde se inregistreaza diferenta dintre valorea initiala ( cea inscrisa de creditor la data intrarii in insolventa ) si valoarea actuala (valoarea aprobata de planul de reorganizare) ? La ce data se face aceasta nota contabila ? ( la data aprobarii planului de reorganizare ?)
Pentru creditorii care aveau contul nesaldat la data intrarii in insolventa si nu s-au inscris la masa credala ( deci nu li se vor da nimic ) , cum se face inregistrarea pentru a anula datoria ?

Raspuns: Speram ca am pus intrebarea clar. Daca s-a intrat pe plan ,el a fost aprobat de Adunarea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile