email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inactivare din cauza expirarii sediului social. Care e regimul fiscal?

Inactivaresediu socialcodul de procedura fiscalasocietati inactiveinactiva fiscalexpirare sediu social

In analiza urmatoare, o societate de contabilitate este inactiva  din cauza ca a expirat sediul social. Inactiva este conform deciziei nr. 1018820 din 24 iunie 2016, data de inactivare este 11.11.2016, iar data de publicare este 07.12.2016. Toate aceste date sunt conform registrului inactivi. Vom vedea care este data de la care se poate considera ca societatea este inactiva, precum si care e regimul fiscal pentru veniturile inregistrate in perioada de inactivitate si pentru cheltuielile cu salariatii.

Societatea este platitoare de impozit pe venit si neplatitoare de TVA. Vom vedea daca va avea de plata doar 3% impozit pe venit si daca, dupa inregistrarea la Registrul Comertului a prelungirii contractului de comodat pentru sediul social, este obligatoriu un control ANAF.

Controlul nu este obligatoriu - Codul de procedura fiscala nu prevede in mod expres acest demers la reactivarea unei firme (si este si putin probabil dat fiind ca nu sunteti inregistrati in scopuri de TVA si nici nu solicitati asta iar expirarea sediului nu este un motiv serios sa se suspecteze o frauda).
 
In Codul de procedura fiscala se prevede la art. 92:
"(3) in cazurile prevazute la alin. (1) lit. f) si g) - nn. situatia dvs. se incadreaza la litera g) - , declararea in inactivitate se va face dupa implinirea termenului de 30 de zile de la comunicarea catre contribuabil/platitor a unei notificari referitoare la situatiile respective.

(4) Declararea ca inactiv a contribuabilului/platitorului, precum si reactivarea acestuia se efectueaza de catre organul fiscal central, prin decizie, emisa conform competentelor si procedurii stabilite prin ordin al presedintelui A.N.A.F., care se comunica contribuabilului/platitorului."
 
Data inactivarii ar trebui inscrisa intr-o decizie si este ulterioara datei in care este intocmita decizia. Daca in Registru dvs. ati gasit ca data inactivarii este 11.11.2016 – atunci aceasta este data de la care trebuie sa va considerati inactivi.

In perioada de inactivitate se aplica prevederile art. 11, alin. (6) si (7) din Codul fiscal:

(6) Contribuabilii, persoane impozabile stabilite in Romania, declarati inactivi conform Codului de procedura fiscala, care desfasoara activitati economice in perioada de inactivitate, sunt supusi obligatiilor privind plata impozitelor, taxelor si contributiilor sociale obligatorii prevazute de prezentul cod, dar, in perioada respectiva, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate.

Pentru achizitiile de bunuri si/sau servicii efectuate in perioada in care persoana nu are un cod valabil de TVA, destinate operatiunilor care urmeaza a fi efectuate dupa data inregistrarii in scopuri de TVA care dau drept de deducere potrivit titlului VII, se ajusteaza in favoarea persoanei impozabile, prin inscrierea in primul decont de taxa prevazut la art. 323 depus de persoana impozabila dupa inregistrarea in scopuri de TVA sau, dupa caz, intr-un decont ulterior, taxa aferenta:

a) bunurilor aflate in stoc si serviciilor neutilizate, constatate pe baza de inventariere, in momentul inregistrarii;
b) bunurilor de capital pentru care perioada de ajustare a deducerii nu a expirat, precum si activelor corporale fixe in curs de executie, constatate pe baza de inventariere, aflate in proprietatea sa in momentul inregistrarii;
c) achizitiilor de bunuri si servicii care urmeaza a fi obtinute, respectiv pentru care exigibilitatea de taxa a intervenit conform art. 282 alin. (2) lit. a) si b) inainte de data inregistrarii si al caror fapt generator de taxa, respectiv livrarea/prestarea, are loc dupa aceasta data.

(7) Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la persoane impozabile stabilite in Romania, dupa inscrierea acestora ca inactivi in Registrul contribuabililor inactivi/reactivati conform Codului de procedura fiscala, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri/servicii de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa."

Cum dvs. sunteti microintreprindere neplatitoare de TVA:
- Veti depune toate declaratiile din vectorul fiscal (112, 100, etc.)
- Veti plati impozitul pe venit de 3% (sau procentul cuvenit in functie de numarul de salariati) pe veniturile inregistrate in aceasta perioada
- Este irelevant daca sunt sau nu deductbile cheltuielile deoarece dvs. nu calculati impozit pe profit, ci platiti impozit pe venitul microintreprinderii.
 
Practic, inafara faptului ca facturile emise de dvs.in perioada de inactivitate nu reprezinta cheltuieli deductibile pentru partenerii dvs., pentru dvs. nu se schimba nimic (nefiind platitoare de TVA si neavand oblgatia ajustarii).

Dupa remedierea situatiei care a dus la inactivare (declararea la ONRC a prelungirii contractului pentru sediu) va prezentati la ANAF cu certificatul constatator care dovedeste acest fapt si solicitati reactivarea. Asa cum am spus la inceput, este foarte putin probabil sa fiti controlati in urma acestei situatii.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

 

de Redactia Contabilul

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Inactivaresediu socialcodul de procedura fiscalasocietati inactiveinactiva fiscalexpirare sediu social

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 02 Ianuarie 2017


Votati articolul "Inactivare din cauza expirarii sediului social. Care e regimul fiscal?":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Vanzare mijloc fix sub valoarea de achizitie

Intrebare: Am achizitionat un mijloc fix la val de 120.000 lei, si il vand la 50.000 lei + TVA. Amortizarea inregistrata este in suma de 20.000 lei. Achizitia a fost facuta in anul 2009.
Am nevoie de o monografie contabila in acest sens si deasemeni daca este deductibila la calculul impozitului pe perofit .

Raspuns: Nu este deductibila, deoarece s-a vandut sub valoarea ramasa neamortizata.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!

Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 6 + 5 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X