Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Ce documente trebuie sa prezentati obligatoriu in 2017 in cazul unui control inopinat?

control inopinatantifraudadocumente control inopinatdgafcomertdeclaratia de instalarecartea de interventii

Pentru anul curent, cat si pentru 2017, va prezentam care sunt principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat.

1. Documentele care atesta "fiscalizarea" aparatului de marcat electronic si cele in legatura cu obligatiile care revin utilizatorilor de astfel de aparate, cum sunt:

- declaratia de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale;
- cartea de interventii
- registrul special

2. Documente de justificare a incasarilor si de inregistrare operativa a incasarilor si platilor:
- raportul intermediar X din care rezulta totalul vanzarilor pana la momentul controlului;
- alte documente justificative privind incasarile si platile efectuate cum ar fi chitante pentru incasarile mentionate in registrul special in situatiiile in care aparatul de marcat electronic este defect, chitante pentru platile efectuate de la unitatea respectiva si/sau dispozitii de plata/incasare catre casierie pentru alte sume introduse sau extrase din unitate cu diferite justificari, dupa caz, precum si registrul de casa in care aceste documente se inregistreaza;
- documente din care rezulta incasarile prin POS

3. Documente care atesta provenienta marfurilor destinate comercializarii, aflate in unitatea de vanzare a bunurilor si de evidenta gestionara, care pot fi, dupa caz:

- facturi/facturi externe (invoice)
- avize de insotire a marfurilor


PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii

Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii



- documente vamale
- borderouri de achizitie
- file din carnetele de comercializare a produselor din sectorul agricol
- note de receptie si constatare diferente
- alte documente de evidenta a stocurilor, adoptate prin proceduri proprii cu privire la conducerea contabilitatii, respectiv prin intermediul politicilor contabile (de exemplu raport de gestiune, balanta analitica a stocurilor, fise de magazie etc.)


Inspectorii antifrauda au derulat in data de 6.12.2016 o actiune de informare la nivel national, in cadrul careia vor distribui materiale informative care detaliaza principalele aspecte urmarite in timpul controalelor operative si inopinate. De asemenea, sunt mentionate atat obligatiile contribuabililor, cat si sanctiunile prevazute de lege in cazul incalcarii prevederilor legale.

Contribuabili specializati in comert cu amanuntul, comert cu ridicata, restaurante si alte activitati de servicii de alimentatie (ex.: baruri, cafenele), hoteluri si alte facilitati de cazare, servicii de infrumusetare vor primi materiale informative.

DGAF acorda o atentie deosebita procesului de informare a contribuabililor in legatura cu activitatea desfasurata, cu drepturile si obligatiile acestora, toate actiunile desfasurate pana in prezent fiind prezentate cu maxima transparenta catre publicul larg, in contextul respectarii prevederilor legale.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 06 Decembrie 2016


Votati articolul "Ce documente trebuie sa prezentati obligatoriu in 2017 in cazul unui control inopinat?":
Rating:

Nota: 3.91 din 5 din 11 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Declaratie rectificativa - D112

Intrebare: Buna ziua!

Va rog sa imi spuneti cum ar trebui procedat in urmatoarea speta:
O asociatie de proprietari a incheiat conventie civila de prestari servicii pentru functia de administrator, considerand activitatea administratorului drept munca independenta. In conventie nu este precizat un program fix de lucru, nici un numar de ore/luna, iar la capitolul cheltuieli decontate este trasa o liniuta. Pentru perioada ianuarie-iunie inclusiv a anului 2012, asociatia a retinut la sursa, declarat si platit somaj, CAS 10,5% si 16% impozit pe venit, adica 16% x (venitul brut -CAS retinut - somaj retinut). Din luna august (pentru luna iulie) 2012 si pana in prezent asociatia retine la sursa, declara si plateste 5,5% CASS si 16% impozit pe venit, adica 16% x (venitul brut - CASS retinut). Mentionez ca administratorul este angajat cu norma intreaga la o alta institutie de stat. Avand in vedere modificarile aferente lunii iulie, la completarea D112 pentru luna iulie s-a operat retinerea de CASS si s-a renuntat la retinerea CAS, insa importand datele din luna anterioara, respectiv luna iunie, impozitul pe venit a ramas in luna iulie cu aceeasi valoare ca si in luna iunie. S-a retinut si declarat deci cu aproximatie cu 5 lei mai putin decat trebuia la impozitul pe venitul aferent lunii iulie. Toate declaratiile ulterioare pana la sfarsitul anului au fost completate prin preluarea informatiilor din luna anterioara, deci la toate s-a gresit valoarea impozitului pe venit cu aproximativ 5 lei in minus.
Daca asociatia depune declaratie rectificativa pentru fiecare luna din iulie pana in decembrie, corectand valoarea impozitului pe venit si platind diferenta de 5lei/luna x6 luni, asociatia va avea de platit si penalizari, dobanzi sau amenda? Care este cuantumul acestora?

Administratorul asociatiei de proprietari a propus sa restituie o suma de bani astfel incat valoarea impozitului pe venit sa fie corecta, iar asociatia sa depuna declaratii rectificative modificand doar venitul brut astfel incat sa fie corelat cu impozitul pe venit declarat si platit. In acesta situatie CASS-ul care s-a platit ar fi mai mare decat trebuia, dar credem ca este mai bine decat sa il micsoram si sa cerem banii inapoi de la stat.

Care solutie credeti ca este cea mai potrivita? Exista o alta solutie?

Multumesc anticipat pentru raspuns.

Raspuns: Pentru declaratiile rectificative nu se plateste amenda, dar avand in vedere prevederile art. 120...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X