Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Cesiunea de parti sociale. Cum sa nu gresiti contractele si cum sa faceti corect monografia contabila

cesiuneinregistrari contabileparti socialeasociatimonografie contabila

Un prieten contabil pe care il cunosc de peste zece ani mi-a povestit ieri despre un caz care l-a intrigat peste masura. Nu intelegea de ce se pot intampla astfel de situatii atunci cand o societate pune la dispozitia unor profesionisti toate informatiile si de ce pot aparea probleme cu intocmirea unor contracte. A fost o situatie in care niste greseli in procedura de cesiune au dus la amenzi in cazul unui control. S-a considerat de catre autoritatile fiscale ca societate a incercat sa ofere unor asociati parti sociale in cuantum mai mare decat cel cuvenit. Va imaginati cat au avut de luptat ulterior in instanta pentru a descalci intreaga situatie.

Pentru ca vrem ca astfel de situatii sa fie cat mai clare, in contextul celor de mai sus, avem urmatorul caz: "Societatea comerciala A, microintreprindere, cu capital social subscris varsat 1000 lei (10 lei partea sociala) are urmatoarea structura a capitalului social:

- Asociat 1 600 lei - angajat cu CIM de 2 ore/zi
- Asociat 2 200 lei - angajat cu CIM de 2 ore/zi
- Asociat 3 200 lei - angajat cu CIM de 8 ore/ zi

Se hotaraste cesiunea a 20% a capitalului social catre o persoane fizice la valoarea de 100000 lei in scopul capitalizarii afacerii. Asociat 1 cedeaza 10%. Asociat 2 cedeaza 5%. Asociat 3 cedeaza 5%

Care este numarul maxim de asociati intr-o societate cu raspundere limitata? Este posibila aceasta cesiune si, daca da, care sunt implicatiile fiscale ale societatii si a persoanelor fizice implicate in acest proces de cesiune? Care este monografia contabila prin care se inregistreaza aceste tranzactii?"

Conform art. 12 din Legea 31 a societatilor comercale: "In societatea cu raspundere limitata, numarul asociatilor nu poate fi mai mare de 50."

Cesiunea este posibila, dar efectul nu va fi majorarea capitalului social ci doar un castig personal al asociatilor.

Exemplu:
Sa spunem ca Asociatul 1 detine 20% din capital - adica 20 de parti sociale x 10 lei/parte sociala = 200 lei.

El vinde 10% din partile sociale - care fac parte din patrimoniul sau personal - care au o valoare nominala de 10 lei/ps catre o persoana fizica la un pret de 50 lei/parte sociala.


Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii




Capitalul  social ramane neschimbat: 1.000 de lei impartit in 100 de parti sociale x 10 lei/parte sociala, numai ca acum vor fi 4 asociati: asociatul 1 va detine 10% si nou asociat va detine 10%.

Asociatl 1 va inregistra un castig personal de 40 lei/ps x 10 ps = 400 de lei si va detine in continuare numai 10 parti sociale cu o valoare de 10 lei/parte sociala.

La nivelul societatii aceasta operatiune nu presupune inregistrari contabile.
(In cazul in care s-au facut analitice la contul 1012 care sa arate participarea la capitalul social a fiecarui asociat in parte -  lucru neobisnuit dar nu incorect – acum s-ar inregistra:

1012.asociatul1 = 1012.asociatul nou      100 lei,
contul 1012 avand in continuare aceeasi valoare de 1.000 de lei).

In cazul in care doriti sa atrageti fonduri in societate, cesiunea partilor sociale nu este deloc o solutie.

Luati in considerarea majorarea capitalului social prin emiterea unor parti sociale noi si vanzarea acestora catre noii asociati (investitori).
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 14 Martie 2017


Votati articolul "Cesiunea de parti sociale. Cum sa nu gresiti contractele si cum sa faceti corect monografia contabila":
Rating:

Nota: 2 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Plata indemnizatie de arbitraj pentru arbitrii

Intrebare: Asociatie sportiva de fotbal primeste de la asociatia judeteana formulare de delegatii intocmite pentru arbitrii in care sunt trecute sumele pe care asociatia noastra trebuie sa le-o achite arbitrilor respectiv un brut si un net. Ce impozite trebuie sa retina si sa vireze asociatia noastra si cum se declara? Dar pentru cheltuieliile de transport ,Care este regimul acestora?va multumesc pentru ajutor!

Raspuns: Contractele incheiate de catre arbitrii delegati sunt de tipul contractelor civile. Baza legala a...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Martie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Ce contributii si impozite datoreaza un PFA in 2018?

    • Noile modificari aduse de OUG 79/2017 nu mai scutesc PFA-urile de la plata CAS si CASS daca obtin si venituri din salarii, asa cum se preciza initial in proiect.  Astfel, in 2018, PFA-urile, PFI-urile, II-urile, IF-urile si profesiile liberale sunt obligate la plata CAS (contributie la pensie) daca au obtinut anul anterior un venit net mai mare decat 12 salarii brute pe economie (venit net de 22.800 lei in 2017). In ce priveste impozitul pe venitul obtinut din activit...» citeste mai departe aici

  • Mutarea contributiilor: cum trebuie sa procedeze patronii care vor sa majoreze salariul brut al angajatilor

    • Potrivit Ordonantei adoptate de Guvern, din 2018, contributiile angajatorului vor scadea la 2,25%, iar CAS platite de catre salariat vor urca la 35%, cu un impozit pe salariu de 10%. In prezent, din totalul salariului brut contributiile angajatorului reprezinta 22,75%, iar ale angajatului - 16,5%, cu un impozit pe salariu de 16%.   Mutarea contributiilor de la angajator la angajat a starnit multe discutii intense in ultima perioada, pentru ca niciuna dintre partile implicate nu...» citeste mai departe aici

  • Cod Fiscal 2017 vs. Cod Fiscal 2018. Modificari aduse de OUG 79/2017

    • Regasiti mai jos un tabel comparativ intre Codul fiscal inainte de OUG 79/2017 si modificarile aduse de noua ordonanta.  Va reamintim ca Ordonanta de Urgenta nr. 79/2017  pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal a  fost publicata in Monitorul Oficial nr. 885 din 10 noiembrie 2017. TITLUL I - DISPOZITII GENERALE  TEXT VECHI (2) Contributiile sociale obligatorii reglementate prin prezentul cod sunt urma...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa. Analiza zilei

    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care a...» citeste mai departe aici

  • Grabiti-va sa prindeti reducerile de Black Friday la lucrari de contabilitate!

    • Reducerile de Black Friday au luat cu asalt toate produsele, inclusiv cele de contabilitate si fiscalitate. Daca pana acum ati avut indoieli, a venit momentul propice sa investiti in niste lucrari care sa va faca munca mai usoara. Investitie minima, efect maxim! Profitati de REDUCERILE DE PANA LA 85% la zeci de lucrari de contabilitate! ...» citeste mai departe aici

  • OPANAF 3159/2017: Procedura de solutionare a cererilor de rambursare a TVA, formulate de persoane impozabile neinregistrate

    • In Monitorul Oficial nr. 892 din 14 noiembrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 3159 din 1 noiembrie 2017 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare. - Potrivit prevederilor ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X