email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2021 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2021 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Recuperarea creantelor de la o firma in lichidare

recuperarea creantelorANAFlichidare

Autor: Elena Ionescu

Intrebare:
Societatea a primit sentinta definitiva de dizolvare de la judecatorie in data de 16-09-2009 pentru nedepunerea bilanturilor pe 2007-2008 hotarare neatacata de ANAF. Mentionez ca pentru nedepunerea situatiei anuale administratorul societatii a primit de la ANAF amenzi pe persoana fizica, ulterior, adica in aprilie 2010 depunand tot ce trebuia. De la ANAF s-a numit si un lichidator societatea fiind in curs de lichidare doar ca are datorii de aproximativ 7.000 lei si este posibil sa nu i se aprobe radierea. Datoriile nu pot fi achitate societatea nemaiavand nimic.

Raspuns:
Conform prevederilor Legii societatilor comerciale nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 237, la cererea Oficiului National al Registrului Comertului, tribunalul poate pronunta dizolvarea unei societati daca aceasta nu a depus, in cel mult 6 luni de la expirarea termenelor legale, situatiile financiare anuale sau alte acte solicitate de acesta.

Hotararea tribunalului de pronuntare a dizolvarii se comunica si directiei generale a finantelor publice teritoriale.

Daca intr-o perioada de 30 de zile nici o persoana nu a facut recurs, hotararea devine definitiva si urmeaza procedura lichidarii. Numirea lichidatorului se poate face de asociati sau de catre judecatorul delegat.

In vederea recuperarii creantelor fiscale de la societatile care sunt in stare de lichidare, ANAF prin unitatile sale subordonate declara lichidatorilor creantele detinute asupra societatii, existente la data declararii lichidarii.

Potrivit dispozitiilor art. 177 din Codul de procedura fiscala, daca Agentia Nationala de Administrare Fiscala detine cel putin 50% din valoarea totala a creantelor societatii supuse lichidarii, aceasta poate decide desemnarea unui lichidator.

Confirmarea lichidatorului desemnat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala de catre judecatorul-sindic se face in cadrul primei sedinte.

Din punct de vedere fiscal, potrivit dispozitiilor art. 18 din Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, societatile care sunt dizolvate si urmeaza procedura de lichidare, nu datoreaza impozit minim de la data dizolvarii, asa cum rezulta din actul modificator.

Rezulta ca pana la data de 16.09.2009 erati obligat la depunerea declaratiilor de impunere si la plata impozitului minim.

Pentru creantele fiscale nascute anterior sau ulterior datei inregistrarii hotararii de dizolvare a societatii la registrul comertului, incepand cu aceasta data nu se mai datoreaza si nu se calculeaza dobanzi si penalitati de intarziere.

In ceea ce priveste mentiunea ca „societatea nu mai are nimic”, este de retinut faptul ca, potrivit dispozitiilor Legii societatilor comerciale nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, asociatul raspunde pe durata dizolvarii si, daca este cazul si a lichidarii, pentru obligatiile acesteia, in limita aportului la capitalul social, cu conditia sa nu abuzeze de caracterul limitat al raspunderii sale.

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
recuperarea creantelorANAFlichidare

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 16 Decembrie 2010


Votati articolul "Recuperarea creantelor de la o firma in lichidare":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Firma noua - inregistrare ANAF

Intrebare: Pentru o societate nou infiintata cu asociati straini, sediul social a fost inregistrat la cabinetul avocatului care s-a ocupat de constituirea firmei.
Intre timp, asociatii au inchiriat un spatiu pentru desfasurarea activitatii si s-au facut actele de modificare la ONRC pentru noul sediu social.
Intrebarea mea este :
-solicit inregistrarea la Administratia Financiara pentru sediul initial sau numai dupa ce ies actele de la Registrul Comertului cu noul sediu, inchiriat ?
-care sunt pasii de urmat si ce declaratii trebuie depuse la fisc pentru a inregistra firma platitor de TVA avand in vedere ca urmeaza sa desfasoare si activitati intracomunitare?
-este obligatoriu a se inregistra microintreprindere cu impunere de 3% sau se poate opta si pentru impozit pe profit 16%(prin 010), avand in vedere ca in statut are cuprins, ca si activitate secundarea consultanta si management , cod CAEN 7022 ?
Va multumesc anticipat pentru raspuns.

Raspuns: 1. Pentru inceput mergeti la Administratia financiara de care apartineti: - achizitionati registrul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Decembrie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 10 + 4 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2021 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2021 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X