Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Radierea si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. Ce obligatii avem fata de Fisc?

radiereinregistrare tvacertificatul de inregistrarecodul de tva

Stiti deja ca lista de responsabilitati e lunga cand vorbim de indatoririle catre ANAF. In analiza urmatoare, avem cazul unei societati comerciale care a fost radiata conform legii. Societatea era platitoare de TVA. La data radierii, la registrul comertului a fost depus, in original, certificatul de inregistrare al societatii (certificat emis de registrul comertului). Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, in original, a ramas la societate. Vom vedea daca certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, in original, trebuie depus la ANAF sau daca il pastreaza societatea.

Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA ar fi trebuit depus la organul fiscal competent o data cu depunerea formularului cod 010 reglementat prin O.P.A.N.A.F. nr. 3698 din 17 decembrie 2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal, cu ultima modificare efectuata prin O.P.A.N.A.F. nr. 511 din 19 ianuarie 2017.

In formularul denumit "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica (010), cod M.F.P. 14.13.01.10.11/1" , vector fiscal cod 010, societatea trebuie sa bifeze, la sectiunea:

- V "DATE PRIVIND VECTORUL FISCAL" pct. 1. Taxa pe valoarea adaugata, partea a III a "Anularea inregistrarii in scopuri de TVA si scoaterea din evidenta ca persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA" pct. 1.12. "Ca urmare a incetarii activitatii sale economice" si pct. 1.16. "Incepand cu data de …";
- VI " DATE PRIVIND STAREA CONTRIBUABILULUI"

Aceasta obligatie este reglementata prin art. 316 alin. (20) din Codul fiscal " In cazul incetarii desfasurarii de operatiuni care dau drept de deducere a taxei sau in cazul incetarii activitatii sale economice, orice persoana inregistrata conform prezentului articol va anunta in scris organele fiscale competente in termen de 15 zile de la producerea oricaruia dintre aceste evenimente in scopul scoaterii din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA. Prin norme procedurale se stabilesc data de la care are loc scoaterea din evidenta si procedura aplicabila. ... ".

Aceste prevederi trebuie coroborate cu cele de la pct. 88 alin. (12) din normele de aplicare ale acestui articol "Orice persoana impozabila stabilita in Romania si inregistrata in scopuri de TVA care isi inceteaza activitatea economica trebuie sa solicite anularea inregistrarii in scopuri de TVA in termen de 15 zile de la data documentelor ce evidentiaza acest fapt, conform prevederilor art. 316 alin. (20) din Codul fiscal. Anularea inregistrarii in scopuri de TVA este valabila de la data incetarii activitatii economice. "

In eventualitatea in care organul fiscal nu a solicitat certificatul, dar a anulat codul de TVA, va recomand sa pastrati certificatul respectiv la societate. Verificarea anularii codului de TVA poate fi efectuata prin consultarea evidentei A.N.A.F. accesand Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316 a fost anulata.


50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Amelia Dumitras - Consultant fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Aprilie 2017


Votati articolul "Radierea si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. Ce obligatii avem fata de Fisc?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Care varianta ar fi corecta! Multumesc

Intrebare: Buna ziua,
Va rog sa imi spuneti care din cele 2 variante de inregistrare contabila, aferenta urmatoarei situatii, sunt corecte: O persoana fizica vinde o masina unul SRL ALFA, prin contract de vanzare cumparare, pret vanzare 13.000ron. Persoana fizica este de fapt administratorul SRL ALFA, care a cumparat masina din Italia. SRL ALFA s-a infiintat in decembrie 2012, este un neplatitor de TVA, avand ca activitate transport marfa, capital social 200 ron. M-am gandit la 2 variante de inregistrare, va rog sa imi spuneti care sunt corecte:
Varianta A:
2133=404 13.000 ron
404=5311 13.000 ron
5311=4551 13.000 ron (pe baza unui contract de creditare administratorul varsa suma necesara ptr achitarea masinii); iar contul 4551 se va inchide din incasarile SRL?

Varianta B: aduce masina ca aport la capitalul social
456=1011 13.000
2133=456 13.000
1011=1012 13.000

Va rog sa ma indrumati!
va multumesc!


Raspuns: Multumesc ptr ajutor!... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Aprilie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale 2018: fiti la curent cu noile modificari!

    • Data de 1 ianuarie 2018 a adus multe schimbari de ordin fiscal, unele cu care nu este usor sa tineti pasul, mai ales daca nu va informati din timp. Printre aceste modificari importante se numara si plafoanele fiscale pentru anul 2018. Vedeti mai jos care sunt cele 7 plafoane fiscale ce aplica incepand cu 1 ianuarie 2018, actualizate in functie de cursul valutar de la 31.12.2017! Luati in considerare ca la 31 decembrie 2017 a fost zi nebancara, in ...» citeste mai departe aici

  • Modificari privind cota de TVA 9%. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Conform art. 291 alin. (2) lit. h) din Codul fiscal cota redusa TVA 9% se aplica pentru livrarea de ingrasaminte si de pesticide utilizate in agricultura, seminte si alte produse agricole destinate insamantarii sau plantarii, precum si prestarile de servicii de tipul celor specifice utilizate in sectorul agricol. Aceste bunuri si servicii pentru care se aplica cota de 9% sunt prevazute prin OMFP 1155/868/2016. Prin OMFP nr. 3132/472/2017 publicat in MOF nr. 49 din 18....» citeste mai departe aici

  • O noua amnistie fiscala – cine beneficiaza de anularea datoriilor?

    • In Monitorul Oficial nr. 52 din 18 ianuarie 2018 a fost publicata Legea nr. 29 privind anularea unor obligatii fiscale. Legea prevede anularea urmatoarelor obligatii fiscale: 1. In cazul tranzactiilor pentru care s-a aplicat impozitul pe venit din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal al persoanelor fizice, se anuleaza diferentele de obligatii fiscale principale, respectiv impozitul pe venit si contributiile sociale, precum si obligatiil...» citeste mai departe aici

  • Vanzare marfa catre societate radiata. Cum se procedeaza?

    • In acest studiu de caz avem ca principala tema un client ocazional al unei societatii. Acesta a fost radiat de la Oficiul Registrului Comertului in data 22.06.2017. Ulterior acestei date, fara a se verifica starea clientului, i s-a intocmit o factura fiscala de vanzare a unor marfuri. Valoarea este una mica, iar vanzarea este cu document fiscal. Vom dezbate in continuare cum se procedeaza in acest caz.   Iata care este raspunsul specialistului!...» citeste mai departe aici

  • Contributii sociale OBLIGATORII in 2018: care sunt modificarile?

    • Vom dezvate in acest articol modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, care face obiectul unui proiect de hotarare de Guvern, depusa pe site-ul MFP in data de 10 ianuarie. Contributii sociale in 2018 1. Contributia de asigurari sociale Legat de contributia de asigurari sociale, s-au dezv...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X