Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Radierea si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. Ce obligatii avem fata de Fisc?

radiereinregistrare tvacertificatul de inregistrarecodul de tva

Stiti deja ca lista de responsabilitati e lunga cand vorbim de indatoririle catre ANAF. In analiza urmatoare, avem cazul unei societati comerciale care a fost radiata conform legii. Societatea era platitoare de TVA. La data radierii, la registrul comertului a fost depus, in original, certificatul de inregistrare al societatii (certificat emis de registrul comertului). Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, in original, a ramas la societate. Vom vedea daca certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, in original, trebuie depus la ANAF sau daca il pastreaza societatea.

Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA ar fi trebuit depus la organul fiscal competent o data cu depunerea formularului cod 010 reglementat prin O.P.A.N.A.F. nr. 3698 din 17 decembrie 2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal, cu ultima modificare efectuata prin O.P.A.N.A.F. nr.  511 din 19 ianuarie 2017. 

In formularul  denumit  "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica (010), cod M.F.P. 14.13.01.10.11/1" , vector fiscal cod 010, societatea trebuie sa  bifeze, la sectiunea:  

- V "DATE PRIVIND VECTORUL FISCAL" pct. 1. Taxa pe valoarea adaugata, partea a III a "Anularea inregistrarii in scopuri de TVA si scoaterea din evidenta ca persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA"  pct.   1.12. "Ca urmare a incetarii activitatii sale economice"  si pct. 1.16. "Incepand cu data de …";
- VI  " DATE PRIVIND STAREA CONTRIBUABILULUI"   
 
Aceasta obligatie este reglementata prin art. 316 alin. (20) din Codul fiscal " In cazul incetarii desfasurarii de operatiuni care dau drept de deducere a taxei sau in cazul incetarii activitatii sale economice, orice persoana inregistrata conform prezentului articol va anunta in scris organele fiscale competente in termen de 15 zile de la producerea oricaruia dintre aceste evenimente in scopul scoaterii din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA. Prin norme procedurale se stabilesc data de la care are loc scoaterea din evidenta si procedura aplicabila. ... ". 
 
Aceste prevederi trebuie coroborate cu cele de la pct. 88  alin. (12) din normele de aplicare ale acestui articol  "Orice persoana impozabila stabilita in Romania si inregistrata in scopuri de TVA care isi inceteaza activitatea economica trebuie sa solicite anularea inregistrarii in scopuri de TVA in termen de 15 zile de la data documentelor ce evidentiaza acest fapt, conform prevederilor art. 316 alin. (20) din Codul fiscal. Anularea inregistrarii in scopuri de TVA este valabila de la data incetarii activitatii economice. "
         
In eventualitatea in care organul fiscal nu a solicitat certificatul, dar a anulat codul de TVA, va recomand sa pastrati certificatul respectiv la societate. Verificarea anularii codului de TVA poate fi efectuata prin consultarea evidentei A.N.A.F. accesand Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316 a fost anulata.


PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Amelia Dumitras - Consultant fiscal

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
radiereinregistrare tvacertificatul de inregistrarecodul de tva

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Aprilie 2017


Votati articolul "Radierea si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. Ce obligatii avem fata de Fisc?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Care e termenul de prescripție la facturi ?

Intrebare: Un restaurant a prestat servicii de servire a mesei.
A emis facturi. Societatea beneficiara nu a achitat facturile.
Va rog frumos sa îmi spuneti care este termenul de prescripție ?
- 1 an, fiindcă este vorba de un profesionist ? sau
- 30 de zile , de la emiterea facturilor ?

Raspuns: Găsisem pe internet despre o OUG care spunea și de cele 30 de zile ...., însă nu...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Aprilie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X