Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Ce masuri ia Guvernul pentru o mai buna relatie a contribuabililor cu organele fiscale

guvernorganele fiscalecontribuabilispatiul privat virtual

O serie de modificari care contribuie la imbunatatirea relatiei contribuabililor cu organele fiscale, la cresterea gradului de conformare si la simplificarea procedurilor de administrare a creantelor fiscale au fost luate de Guvern, printr-o Ordonanta de modificare si completare a Codului de procedura fiscala aprobata in sedinta de la finele lunii august.

Astfel, prin actul normativ se introduce reglementarea expresa a faptului ca un control fiscal efectuat de structurile ANAF sau structurile autoritatilor administratiei publice locale poate consta si in actiuni de prevenire si conformare. Este un element de noutate corelat cu principiile proiectului Legii preventiei, aflat in dezbatere parlamentara, care pune accentul asupra remedierii si educarii inainte de aplicarea unor masuri punitive.

De asemenea, noile reglementari creeaza posibilitatea garantarii obligatiilor fiscale cu scrisoare de garantie emisa de institutiile financiare nebancare, avand in vedere ca si aceste institutii au posibilitatea legala de emitere de astfel de garantii si, prin urmare, nu se justifica un tratament discriminatoriu cu celelalte institutii de credit.

In scopul cresterii gradului de conformare a contribuabililor, au fost luate mai multe masuri pentru flexibilizarea regulilor aplicabile in domeniul esalonarii la plata, intre care:

- amanarea la plata a tuturor penalitatilor de intarziere datorate de debitor in vederea anularii acestora daca esalonarea se finalizeaza cu succes. Astfel, in situatia in care un contribuabil inregistreaza obligatii restante care reprezinta doar penalitati de intarziere si dobanzi, acesta poate obtine practic anularea penalitatilor de intarziere daca achita esalonat dobanzile.


- amanarea la plata, in vederea anularii, si a unui procent de 50% din dobanzile datorate de contribuabilii cu risc fiscal mic pe langa penalitatile de intarziere, in scopul crearii unei parghii prin care debitorii cu risc fiscal mic sa achite intr-un termen cat mai scurt obligatiile fiscale datorate;
crearea posibilitatii debitorului de a solicita organului fiscal executarea partiala a scrisorii de garantie/politei de asigurare de garantie in vederea stingerii ratelor de esalonare.

Pentru debirocratizarea si simplificarea procedurilor de administrare a creantelor fiscale, s-a stabilit exonerarea contribuabilului/platitorului de la obligatia de a depune cerere de modificare a domiciliului fiscal, in situatia in care domiciliul sau sediul social coincide cu domiciliul fiscal, avand in vedere ca administratia fiscala detine aceste date urmare fluxurilor zilnice ale schimbului de informatii realizate electronic cu ONRC. De asemenea, contribuabilul/platitorul nu va mai avea obligatia depunerii la organul fiscal central de copii ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratia privind sediile secundare, in situatia in care organul fiscal detine deja documente doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie.

O alta masura care contribuie la simplificarea si informatizarea relatiei contribuabilului cu administratia fiscala vizeaza extinderea serviciului de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta (Spatiul Privat Virtual - SPV), dezvoltat la nivelul MFP/ANAF. Aceste serviciu online va fi extins si pentru alte institutii/autoritati publice, in scopul comunicarii actelor emise catre contribuabili de diverse institutii publice cat si pentru depunerea de cereri, inscrisuri sau orice alte documente de catre contribuabili la aceste institutii publice.


Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

Top 100 de spete fiscal-contabile 2017
Top 100 de spete fiscal-contabile 2017

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii


De asemenea, au fost facute unele modificari menite sa contribuie la o mai buna intelegere si corelare a textului legislativ.

Sursa: Guvernul Romaniei

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 06 Septembrie 2017


Votati articolul "Ce masuri ia Guvernul pentru o mai buna relatie a contribuabililor cu organele fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Factura de achizitii marfa intracomunitara

Intrebare: Buna ziua,

Am rugamintea sa ma ajutati in legatura cu urmatoarea speta: am achizitionat marfa de la un furnizor de marfuri din Germania. Furnizorul mi-a emis factura cu tva si mentiunea ca atunci cand va ajunge dovada (un formular pe care sa il completam si sa il retrimitem cu posta sau email) ca acea factura a ajuns la sediul firmei (Romania) ne va storna actuala factura si reemite factura fara TVA. Este corecta inregistrarea contabila :
1.factura initiala (nefiind o achizitie intracomunitara) 371=401
2.stornarea facturii initiale 371=401 (in rosu)
3.factura finala (confirmata ca o achizitie intracomunitara) 371 = 401
4426=4427
Pozitia 1 si 2 se inregistreaza in D390?
Multumesc

Raspuns: Buna ziua, Dupa transmiterea catre furnizor a dovezilor solicitate inregistrarile contabile: 1. % =...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Septembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".