Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Ce masuri ia Guvernul pentru o mai buna relatie a contribuabililor cu organele fiscale

guvernorganele fiscalecontribuabilispatiul privat virtual

O serie de modificari care contribuie la imbunatatirea relatiei contribuabililor cu organele fiscale, la cresterea gradului de conformare si la simplificarea procedurilor de administrare a creantelor fiscale au fost luate de Guvern, printr-o Ordonanta de modificare si completare a Codului de procedura fiscala aprobata in sedinta de la finele lunii august.

Astfel, prin actul normativ se introduce reglementarea expresa a faptului ca un control fiscal efectuat de structurile ANAF sau structurile autoritatilor administratiei publice locale poate consta si in actiuni de prevenire si conformare. Este un element de noutate corelat cu principiile proiectului Legii preventiei, aflat in dezbatere parlamentara, care pune accentul asupra remedierii si educarii inainte de aplicarea unor masuri punitive.

De asemenea, noile reglementari creeaza posibilitatea garantarii obligatiilor fiscale cu scrisoare de garantie emisa de institutiile financiare nebancare, avand in vedere ca si aceste institutii au posibilitatea legala de emitere de astfel de garantii si, prin urmare, nu se justifica un tratament discriminatoriu cu celelalte institutii de credit.

In scopul cresterii gradului de conformare a contribuabililor, au fost luate mai multe masuri pentru flexibilizarea regulilor aplicabile in domeniul esalonarii la plata, intre care:

- amanarea la plata a tuturor penalitatilor de intarziere datorate de debitor in vederea anularii acestora daca esalonarea se finalizeaza cu succes. Astfel, in situatia in care un contribuabil inregistreaza obligatii restante care reprezinta doar penalitati de intarziere si dobanzi, acesta poate obtine practic anularea penalitatilor de intarziere daca achita esalonat dobanzile.


- amanarea la plata, in vederea anularii, si a unui procent de 50% din dobanzile datorate de contribuabilii cu risc fiscal mic pe langa penalitatile de intarziere, in scopul crearii unei parghii prin care debitorii cu risc fiscal mic sa achite intr-un termen cat mai scurt obligatiile fiscale datorate;
crearea posibilitatii debitorului de a solicita organului fiscal executarea partiala a scrisorii de garantie/politei de asigurare de garantie in vederea stingerii ratelor de esalonare.

Pentru debirocratizarea si simplificarea procedurilor de administrare a creantelor fiscale, s-a stabilit exonerarea contribuabilului/platitorului de la obligatia de a depune cerere de modificare a domiciliului fiscal, in situatia in care domiciliul sau sediul social coincide cu domiciliul fiscal, avand in vedere ca administratia fiscala detine aceste date urmare fluxurilor zilnice ale schimbului de informatii realizate electronic cu ONRC. De asemenea, contribuabilul/platitorul nu va mai avea obligatia depunerii la organul fiscal central de copii ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratia privind sediile secundare, in situatia in care organul fiscal detine deja documente doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie.

O alta masura care contribuie la simplificarea si informatizarea relatiei contribuabilului cu administratia fiscala vizeaza extinderea serviciului de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta (Spatiul Privat Virtual - SPV), dezvoltat la nivelul MFP/ANAF. Aceste serviciu online va fi extins si pentru alte institutii/autoritati publice, in scopul comunicarii actelor emise catre contribuabili de diverse institutii publice cat si pentru depunerea de cereri, inscrisuri sau orice alte documente de catre contribuabili la aceste institutii publice.


Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii


De asemenea, au fost facute unele modificari menite sa contribuie la o mai buna intelegere si corelare a textului legislativ.

Sursa: Guvernul Romaniei

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 06 Septembrie 2017


Votati articolul "Ce masuri ia Guvernul pentru o mai buna relatie a contribuabililor cu organele fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Probleme casare bunuri

Intrebare: Buna ziua !





Va rog frumos sa ma ajutati cu un raspuns, cum ar trebui procedat in situatia urmatoare:


- din eroare, secretarul comisiei de casare bunuri


a trecut in Listele de casare bunuri


si bunuri lipsa care erau impuitate unui salariat


ce a fost gasit vinovat de lipsa in gestiune in urma Inventarului


facut la sfarsitul anului 2016.


- gestionarul vinovat de lipsa bunurilor


a depus la sediul institutiei noastre


un Angajament de plata


si achitase deja in baza acestui document


2 rate din suma de bani reprezentand cval bunuri lipsa.





In situatia in care din eroare


secretarul comisiei de casare a trecut la casare


si s-au casat si acele bunuri lipsa,


cum se va proceda ?


- gestionarul gasit cu lipsa in gestiune


va mai plati restul sumei de bani


reprezentand cval bunurilor lipsa ?


sau


- secretarul comisiei de casare va suporta


plata, in locul gestionarului vinovat ?


- se considera un prejudiciu fapta secretarului comisiei de casare ?


- ce masuri vor trebui sa se ia ?


- ce acte in contabilitate se vor face ?



Raspuns: Separe ca singura problema era sa se scape de cel care a semnat acea c?rare. Dar, n comisia se...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Septembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificari la declaratia 600: A fost amanat termenul de depunere si avem un nou plafon de venituri!

    • Dupa ce a oferit atatea batai de cap romanilor, declaratia 600 ar putea suferi modificari in continuare, pentru a elimina unele dificultati din prezent. A fost amanat termenul de depunere a declaratiei 600, care ar putea fi prelungit pana la 31 martie 2018. In plus, printre modificarile referitoare la acest formular se mai afla si cresterea plafonului de venituri. Acestea sunt variantele discutate astazi de ministrul Finantelor, Ionut Misa, cu liderul PSD, Liviu Dragnea. Prin urmare...» citeste mai departe aici

  • Cum se depune declaratia 600 PAS cu PAS? Asa iti poti deschide cont in SPV!

    • Dupa cum a anuntat ANAF printr-o notificare publicata pe site-ul oficial al institutiei, declaratia 600 se poate transmite in format electronic prin serviciul SPV (Spatiul Privat Virtual), dar si pe portalul e-guvernare.ro. Prin Spatiul Privat Virtual, persoanele fizice pot depune formularul 600 (nume propriu) - fara sa aiba nevoie de un c...» citeste mai departe aici

  • PFA 2018: afla cum poti supravietui cosmarului contributiilor in acest an!

    • Esti PFA sau contabil care lucreaza cu PFA-uri? Atunci cu siguranta ai multe intrebari legate de cosmarul legislativ alimentat de OUG 79/2017. In primul rand, ai grija din ce surse te informezi de acum incolo! Si in al doilea rand, nu renunta la ideea de a functiona ca PFA pentru ca te poti bucura de multe beneficii in continuare, daca esti informat corect. Afla in continuare cum poti sa supravietuiesti cosmarului contributiilor in acest an! Una d...» citeste mai departe aici

  • 4 carti de contabilitate in care merita sa investiti in 2018

    • Fie ca va numarati printre studentii de la Facultatea de Contabilitate, fie ca sunteti deja contabil si va doriti sa aprofundati informatiile din acest domeniu complex, trebuie sa aveti in biblioteca urmatoarele carti de contabilitate. Am realizat o lista scurta, dar extrem de utila pentru orice contabil in 2018. Carti de contabilitate pe care orice contabil trebuie sa le citeasca   1. Cartea Verde a Contabilitatii 2018...» citeste mai departe aici

  • Vanzare obiecte de inventar. Care este impozitul pe veniturile microintreprinderilor?

    • Subiectul analizei de astazi il reprezinta o societate comerciala neplatitoare de TVA, microintreprindere, care doreste sa vanda obiecte de inventar (birouri, scaune, etc.) pe care nu le mai utilizeaza. Acestea au fost date in functiune. Dupa vanzarea acestor tipuri de produse, trebuie sa se plateasca impozitul pentru microintreprindere? Aflati in randurile urmatoare daca venitul obtinut din vanzarea obiectelor de inventar trebuie supus impozitarii!   Iata ras...» citeste mai departe aici

  • Iata cat plateste statul roman pentru ajutorul social! Ce judet este pe primul loc

    • Potrivit unor datelor centralizate de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS), suma totala platita in decembrie de statul roman pentru ajutorul social (venit minim garantat) depaseste 60,88 milioane de lei, valoarea medie fiind de 276,49 lei de persoana. In luna decembrie 2017, au beneficiat de acest ajutor social 220.207 de persoane. Cei mai multi beneficiari erau inregistrati in judetele Dolj - 13.694 persoane, Buzau - 11.062 persoane, Bacau - 10.780, Galati - ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X