Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Ce masuri ia Guvernul pentru o mai buna relatie a contribuabililor cu organele fiscale

guvernorganele fiscalecontribuabilispatiul privat virtual

O serie de modificari care contribuie la imbunatatirea relatiei contribuabililor cu organele fiscale, la cresterea gradului de conformare si la simplificarea procedurilor de administrare a creantelor fiscale au fost luate de Guvern, printr-o Ordonanta de modificare si completare a Codului de procedura fiscala aprobata in sedinta de la finele lunii august.

Astfel, prin actul normativ se introduce reglementarea expresa a faptului ca un control fiscal efectuat de structurile ANAF sau structurile autoritatilor administratiei publice locale poate consta si in actiuni de prevenire si conformare. Este un element de noutate corelat cu principiile proiectului Legii preventiei, aflat in dezbatere parlamentara, care pune accentul asupra remedierii si educarii inainte de aplicarea unor masuri punitive.

De asemenea, noile reglementari creeaza posibilitatea garantarii obligatiilor fiscale cu scrisoare de garantie emisa de institutiile financiare nebancare, avand in vedere ca si aceste institutii au posibilitatea legala de emitere de astfel de garantii si, prin urmare, nu se justifica un tratament discriminatoriu cu celelalte institutii de credit.

In scopul cresterii gradului de conformare a contribuabililor, au fost luate mai multe masuri pentru flexibilizarea regulilor aplicabile in domeniul esalonarii la plata, intre care:

- amanarea la plata a tuturor penalitatilor de intarziere datorate de debitor in vederea anularii acestora daca esalonarea se finalizeaza cu succes. Astfel, in situatia in care un contribuabil inregistreaza obligatii restante care reprezinta doar penalitati de intarziere si dobanzi, acesta poate obtine practic anularea penalitatilor de intarziere daca achita esalonat dobanzile.


- amanarea la plata, in vederea anularii, si a unui procent de 50% din dobanzile datorate de contribuabilii cu risc fiscal mic pe langa penalitatile de intarziere, in scopul crearii unei parghii prin care debitorii cu risc fiscal mic sa achite intr-un termen cat mai scurt obligatiile fiscale datorate;
crearea posibilitatii debitorului de a solicita organului fiscal executarea partiala a scrisorii de garantie/politei de asigurare de garantie in vederea stingerii ratelor de esalonare.

Pentru debirocratizarea si simplificarea procedurilor de administrare a creantelor fiscale, s-a stabilit exonerarea contribuabilului/platitorului de la obligatia de a depune cerere de modificare a domiciliului fiscal, in situatia in care domiciliul sau sediul social coincide cu domiciliul fiscal, avand in vedere ca administratia fiscala detine aceste date urmare fluxurilor zilnice ale schimbului de informatii realizate electronic cu ONRC. De asemenea, contribuabilul/platitorul nu va mai avea obligatia depunerii la organul fiscal central de copii ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratia privind sediile secundare, in situatia in care organul fiscal detine deja documente doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie.

O alta masura care contribuie la simplificarea si informatizarea relatiei contribuabilului cu administratia fiscala vizeaza extinderea serviciului de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta (Spatiul Privat Virtual - SPV), dezvoltat la nivelul MFP/ANAF. Aceste serviciu online va fi extins si pentru alte institutii/autoritati publice, in scopul comunicarii actelor emise catre contribuabili de diverse institutii publice cat si pentru depunerea de cereri, inscrisuri sau orice alte documente de catre contribuabili la aceste institutii publice.


Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii


De asemenea, au fost facute unele modificari menite sa contribuie la o mai buna intelegere si corelare a textului legislativ.

Sursa: Guvernul Romaniei

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
guvernorganele fiscalecontribuabilispatiul privat virtual

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 06 Septembrie 2017


Votati articolul "Ce masuri ia Guvernul pentru o mai buna relatie a contribuabililor cu organele fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Incasari PayPoint

Intrebare: O Societate detine un aparat Paypoint prin care inacaseaza facturi precum enel, romtelecom si incarca cartele telefonice. Pentru aceasta prestare primim un comision. Banii incasati pe facturi ii depunem in contul societatii care a pus la dispozitie aparatul, si aceasta plateste prin banca comisionul aferent incasarilor din ziua respectiva.
Cum inregistrez in contabilitate aceste incasari, respectiv depuneri in contul PayPoint?

Raspuns: Avand in vedere prevederile Ordinului 3055/ 2009 cu modificarile si completarile ulterioare, in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Septembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X