Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Oficial! Cerintele tehnice pentru implementarea caselor de marcat cu jurnal electronic in 2018

casele de marcatjurnal electroniccase de marcat 20181 iunie 2018

Guvernul a modificat, in sedinta de astazi, printr-o hotarare, normele metodologice de aplicare a OUG nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat fiscale, stabilind cerintele tehnice pe care casele de marcat cu jurnal electronic trebuie sa le indeplineasca pentru a fi autorizate.

Potrivit unei ordonante adoptate in luna august de Guvern, casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii de la 1 iunie 2018 pentru firmele mijlocii si mari, respectiv de la 1 august 2018, pentru firmele mici, realizandu-se inlocuirea treptata a celor de generatie veche cu rola jurnal de hartie.

Principalele elemente de noutate cuprinse in actul normativ sunt:

- Fiecare aparat de marcat va trebui sa contina un modul fiscal propriu, prin intermediul caruia controleaza operatiunile specifice activitatii fiscalizate, precum si un modul de comunicatie, care poate asigura conectarea la un sistem informatic de monitorizare si supraveghere al ANAF.

- Prin implementarea Registrului national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale, se creaza premisele debirocratizarii procedurilor efectuate in legatura cu aparatele de marcat (fiscalizare, sigilare, schimbarea memoriei fiscale sau a jurnalului electronic, reparatii, etc.) inregistrarea acestora urmand sa se realizeze electronic.

- Face posibila, la optiunea contribuabilului, achizitionarea si utilizarea unui alt dispozitiv, de tip PC, telefon inteligent, tableta, POS, conectat la o imprimanta fiscala.

- A fost eliminata obligatia contribuabilului de a solicita si obtine de la organul fiscal certificatul de atestare fiscala, in vederea obtinerii autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale.

- Rezumatul bonului fiscal care se transmite la ANAF cuprinde: valoarea totala a bonului fiscal; numarul de ordine al bonului; data, ora si minutul emiterii bonului; seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal; valoarea totala a TVA pe cote ale acesteia.

- Termenul de valabilitate a autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale a fost majorat de la 3 ani la 5 ani. Totodata, a fost introdusa notiunea de reautorizare, aceasta putand fi solicitata cu cel putin 60 de zile inainte de expirarea termenului de valabilitate a autorizatiei.

Principalele avantaje ale sistemului de monitorizare propus prin hotararea de guvern sunt:

- asigura obtinerea mai rapida de catre ANAF a datelor din bonurile fiscale, cu costuri mai mici atat pentru autoritatea fiscala, cat si pentru contribuabili;
- asigura premisele reducerii semnificative a evaziunii fiscale din domeniul comertului cu amanuntul si serviciilor, cu efecte imediate in cresterea veniturilor bugetare;


Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018
Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii



- asigura un grad inalt de securizare si implicit riscuri mai mici de nefiscalizare a tranzactiilor;
- asigura premisele unei concurente loiale intre contribuabili.
 

Sursa: Guvernul Romaniei
 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 Noiembrie 2017


Votati articolul "Oficial! Cerintele tehnice pentru implementarea caselor de marcat cu jurnal electronic in 2018":
Rating:

Nota: 3.43 din 5 din 7 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Daca directorul nu aproba Pontajul, se poate face plata salariatilor ?

Intrebare: Directorul institutiei noastre publice vrea ca
Pontajul salariatilor sa fie intocmit de catre Resursele Umane
si sa fie avizat de fiecare sef de compartiment sau birou, pentru confirmarea prezentei sau lipsei acestora de la serviciu,
iar Directorul institutiei sa semneze doar pentru secretara si sefi.
Insa, incepand din data de 24.04.2015, Directorul institutiei noastre refuza sa aprobe Pontajul tuturor salariatilor.

Am studiat Proceduri Operationale care sunt afisate pe Internet
si am constatat ca
Pontajul se întocmeşte într-un singur exemplar
( sau, in cazul de fata, dupa cum se doreste
se centralizeaza cele care ar fi intocmite de catre sef in parte),
stă la baza întocmirii statelor de plată
si ca, conducerea unităţii care îl aprobă.

Este legal sau nu ca
Directorul institutiei noastre sa refuze aprobarea Pontajului ?
Si atunci, daca Directorul institutiei va semna /va aproba
doar pentru secretara si sefi,
cum se vor mai face Statele de plată la ceilalti salariati ?
Odata ce acesta nu va mai aproba Pontajul,
cum se va mai face plata celorlalti salariati ?

Ce Lege arata cum se procedeaza la intocmirea si aprobarea Pontajului ?

Raspuns: Pontajul se aproba de catre seful de departament, iar statul de catre r.u. si director.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Noiembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
Buna Ziua! As dori sa stiu daca si cabinetele medicale Individuale vor fi obligate sa detina casa de marcat cu jurnal electronic.multumesc!
Data adaugarii: 20-Nov-2017
Postat de: user
Va multumesc f. frumos pentru informatiile trimise de dv. Sunt de mare folos pentru antrepenori.
Data adaugarii: 14-Nov-2017
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale 2018: fiti la curent cu noile modificari!

    • Data de 1 ianuarie 2018 a adus multe schimbari de ordin fiscal, unele cu care nu este usor sa tineti pasul, mai ales daca nu va informati din timp. Printre aceste modificari importante se numara si plafoanele fiscale pentru anul 2018. Vedeti mai jos care sunt cele 7 plafoane fiscale ce aplica incepand cu 1 ianuarie 2018, actualizate in functie de cursul valutar de la 31.12.2017! Luati in considerare ca la 31 decembrie 2017 a fost zi nebancara, in ...» citeste mai departe aici

  • Modificari privind cota de TVA 9%. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Conform art. 291 alin. (2) lit. h) din Codul fiscal cota redusa TVA 9% se aplica pentru livrarea de ingrasaminte si de pesticide utilizate in agricultura, seminte si alte produse agricole destinate insamantarii sau plantarii, precum si prestarile de servicii de tipul celor specifice utilizate in sectorul agricol. Aceste bunuri si servicii pentru care se aplica cota de 9% sunt prevazute prin OMFP 1155/868/2016. Prin OMFP nr. 3132/472/2017 publicat in MOF nr. 49 din 18....» citeste mai departe aici

  • O noua amnistie fiscala – cine beneficiaza de anularea datoriilor?

    • In Monitorul Oficial nr. 52 din 18 ianuarie 2018 a fost publicata Legea nr. 29 privind anularea unor obligatii fiscale. Legea prevede anularea urmatoarelor obligatii fiscale: 1. In cazul tranzactiilor pentru care s-a aplicat impozitul pe venit din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal al persoanelor fizice, se anuleaza diferentele de obligatii fiscale principale, respectiv impozitul pe venit si contributiile sociale, precum si obligatiil...» citeste mai departe aici

  • Vanzare marfa catre societate radiata. Cum se procedeaza?

    • In acest studiu de caz avem ca principala tema un client ocazional al unei societatii. Acesta a fost radiat de la Oficiul Registrului Comertului in data 22.06.2017. Ulterior acestei date, fara a se verifica starea clientului, i s-a intocmit o factura fiscala de vanzare a unor marfuri. Valoarea este una mica, iar vanzarea este cu document fiscal. Vom dezbate in continuare cum se procedeaza in acest caz.   Iata care este raspunsul specialistului!...» citeste mai departe aici

  • Contributii sociale OBLIGATORII in 2018: care sunt modificarile?

    • Vom dezvate in acest articol modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, care face obiectul unui proiect de hotarare de Guvern, depusa pe site-ul MFP in data de 10 ianuarie. Contributii sociale in 2018 1. Contributia de asigurari sociale Legat de contributia de asigurari sociale, s-au dezv...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X