Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Oficial! Cerintele tehnice pentru implementarea caselor de marcat cu jurnal electronic in 2018

casele de marcatjurnal electroniccase de marcat 20181 iunie 2018

Guvernul a modificat, in sedinta de astazi, printr-o hotarare, normele metodologice de aplicare a OUG nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat fiscale, stabilind cerintele tehnice pe care casele de marcat cu jurnal electronic trebuie sa le indeplineasca pentru a fi autorizate.

Potrivit unei ordonante adoptate in luna august de Guvern, casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii de la 1 iunie 2018 pentru firmele mijlocii si mari, respectiv de la 1 august 2018, pentru firmele mici, realizandu-se inlocuirea treptata a celor de generatie veche cu rola jurnal de hartie.


Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar
Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru cabinetele medicale
Ghid GDPR pentru cabinetele medicale

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii


Principalele elemente de noutate cuprinse in actul normativ sunt:

- Fiecare aparat de marcat va trebui sa contina un modul fiscal propriu, prin intermediul caruia controleaza operatiunile specifice activitatii fiscalizate, precum si un modul de comunicatie, care poate asigura conectarea la un sistem informatic de monitorizare si supraveghere al ANAF.

- Prin implementarea Registrului national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale, se creaza premisele debirocratizarii procedurilor efectuate in legatura cu aparatele de marcat (fiscalizare, sigilare, schimbarea memoriei fiscale sau a jurnalului electronic, reparatii, etc.) inregistrarea acestora urmand sa se realizeze electronic.

- Face posibila, la optiunea contribuabilului, achizitionarea si utilizarea unui alt dispozitiv, de tip PC, telefon inteligent, tableta, POS, conectat la o imprimanta fiscala.

- A fost eliminata obligatia contribuabilului de a solicita si obtine de la organul fiscal certificatul de atestare fiscala, in vederea obtinerii autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale.

- Rezumatul bonului fiscal care se transmite la ANAF cuprinde: valoarea totala a bonului fiscal; numarul de ordine al bonului; data, ora si minutul emiterii bonului; seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal; valoarea totala a TVA pe cote ale acesteia.

- Termenul de valabilitate a autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale a fost majorat de la 3 ani la 5 ani. Totodata, a fost introdusa notiunea de reautorizare, aceasta putand fi solicitata cu cel putin 60 de zile inainte de expirarea termenului de valabilitate a autorizatiei.

Principalele avantaje ale sistemului de monitorizare propus prin hotararea de guvern sunt:

- asigura obtinerea mai rapida de catre ANAF a datelor din bonurile fiscale, cu costuri mai mici atat pentru autoritatea fiscala, cat si pentru contribuabili;
- asigura premisele reducerii semnificative a evaziunii fiscale din domeniul comertului cu amanuntul si serviciilor, cu efecte imediate in cresterea veniturilor bugetare;
- asigura un grad inalt de securizare si implicit riscuri mai mici de nefiscalizare a tranzactiilor;
- asigura premisele unei concurente loiale intre contribuabili.

Sursa: Guvernul Romaniei

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
casele de marcatjurnal electroniccase de marcat 20181 iunie 2018

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 Noiembrie 2017


Votati articolul "Oficial! Cerintele tehnice pentru implementarea caselor de marcat cu jurnal electronic in 2018":
Rating:

Nota: 3.43 din 5 din 7 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contracte de munca la mai multi angajatori

Intrebare: Buna ziua!
1.Doresc sa stiu ce contributii mi se retin in calitate de angajat si ce contributii trebuie sa plateasca fiecare angajator in cazul in care am mai multe contracte de munca?
2.Daca nu sunt angajat pot sa inchei un contract cu Casa de pensii si sa platesc contributia la pensii;este adevarat ca trebuie sa platesc si contributia angajatorului?
Multumesc.

Raspuns: 1. puteti avea mai multe contracte de munca. Se vor retine/ achita toate contributiile care se retin...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Noiembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
Buna ziua, as vrea sa stiu in ce cifra de afaceri se incadreaza aceste firme mijlocii sau mici, cele care sunt obligate sa detina aceste case de marcat de la 1 iunie/august 2018? Multumesc
Data adaugarii: 27-Ian-2018
Postat de: user
Buna Ziua! As dori sa stiu daca si cabinetele medicale Individuale vor fi obligate sa detina casa de marcat cu jurnal electronic.multumesc!
Data adaugarii: 20-Nov-2017
Postat de: user
Va multumesc f. frumos pentru informatiile trimise de dv. Sunt de mare folos pentru antrepenori.
Data adaugarii: 14-Nov-2017
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X