Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

HG 804/2017. Normele de aplicare a OUG 28/1999 privind casele de marcat au fost modificate. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

HG 804/2017. Normele de aplicare a OUG 28/1999 privind casele de marcat au fost modificate. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
casele de marcatcase de marcat electroniceHG 804/2017bonurile fiscale

In M.Of. nr. 907 din 20.11.2017 a fost publicata HG 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003.

Noile prevederi coreleaza modificarile aduse incepand cu anul 2014 ordonantei de urgenta 28/1999 (ultima modificare a normelor metodologice fiind adusa de HG 73/2014) si aduce precizari si clarificari suplimentare cu privire la aplicarea acesteia, printre care se regasesc:

-  corelarea cu prevederile ordonantei privind obligatia de a utiliza casele de marcat pentru operatorii economici care incaseaza cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, de la persoane fizice sau juridice, contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie:

  • definirea substitutelor de numerar ca fiind bonurile de valoare acordate potrivit legii, de tipul tichetelor de masa, voucherelor de vacanta, tichetelor cadou si tichetelor de cresa, tichetelor sociale, tichetului Rabla si altele asemenea;
     

  • Cartea Verde a Contabilitatii 2018
    Cartea Verde a Contabilitatii 2018

    Vezi detalii

    Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
    Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

    Vezi detalii

    Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
    Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

    Vezi detalii


  • definirea comertului ocazional (pentru care operatorii economici nu sunt obligati sa detina si sa utilizeze case de marcat) ca fiind actele de comert cu caracter intamplator, efectuate pe durata limitata de timp cu ocazia unor targuri, saloane, sarbatori cu caracter laic, expozitii cu vanzare, precum si livrarile de bunuri catre proprii angajati pentru uzul propriu.

- clarificari cu privire la activitatile care se incadreaza in exceptiile de la obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale prevazute la art. 2 din ordonanta de urgenta, spre exemplu: 

  • intra in exceptia prevazuta la art. 2 lit. d) din ordonanta de urgenta: 

>> vanzarea de timbre fiscale, postale, judiciare, precum si de carti postale sau altele asemenea, care se comercializeaza la valoarea nominala pretiparita pe acestea, 
>>activitatile de parcare a autovehiculelor si jocurile de noroc intra sub incidenta exceptiei numai in cazul in care se incaseaza de la clienti o suma fixa care este pretiparita pe biletul de acces si, respectiv, pe biletul sau produsul loteristic de participare la jocurile de noroc, eliberat clientului. 
>> biletul de intrare prevazut la art. 13 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, 

  • nu intra sub incidenta art. 2 lit. d) din ordonanta jocurile de noroc - pariurile in cota fixa pentru care utilizatorii vor emite bonuri fiscale pentru sumele incasate de la clienti.

- descrierea aparatelor de marcat electronice fiscale. Aparatele de marcat electronice fiscale pot fi:

  • case de marcat electronice cu structura inchisa, izolate. Aceste case de marcat au hardware dedicat, set fix de functii, baza de date proprie si functioneaza izolat, fara a dispune de interfete de conectare la alte dispozitive de tip calculator, telefon mobil, tableta. Modulul fiscal este integrat in hardware propriu, iar programul de aplicatie si cel de control din modulul fiscal sunt plasate intr-o memorie fixa;
     
  • case de marcat electronice cu structura inchisa, conectate la calculator. Suplimentar, aceste case de marcat dispun de o interfata prin care se asigura cooperarea cu un program ce ruleaza pe calculator. 
     
  • case de marcat electronice computerizate. Aceste case de marcat sunt realizate pe o structura de calculator standard, in care este inclusa o placa fiscala ce contine un modul fiscal cu hardware si program de control proprii, care se interfateaza cu programul de aplicatie al aparatului de marcat electronic fiscal, care ruleaza pe calculatorul standard printr-un set limitat de comenzi de interfatare adecvat acestei categorii de aplicatii. Eventuala comunicare pentru integrarea intr-o retea este controlata de programul de aplicatie in limitele acceptabile pentru aceasta clasa de aplicatii;
     
  • aparate sau terminale cu functii de case de marcat electronice. Aceste aparate sau terminale sunt dispozitive identificabile ca structura si program de aplicatie, care includ o placa fiscala ce contine un modul fiscal, controlat de un program de control. Interfatarea aplicatiei cu modulul fiscal confera acestora si functii de casa de marcat, in afara altor functii specifice;
     
  • imprimante fiscale - dispozitive care includ un modul fiscal, controlat de un program de control memorie fiscala si periferice controlabile de catre acesta; nu au program de aplicatie propriu si se interfateaza cu un sistem de calcul de tip calculator, terminal pentru transferul electronic de fonduri la punctul de vanzare-POS, sau cu un dispozitiv de tip telefon inteligent, tableta, precum si altele asemenea, ce dispun de un program de aplicatie dedicat si identificabil. Interfatarea se poate realiza prin cablu serial, magistrala seriala universala-USB, retea, precum si retea fara fir - Wi-Fi sau bluetooth;
     
  • case de marcat electronice. Aceste case de marcat au un hardware dedicat ce integreaza un modul fiscal controlat de un program de control si, respectiv, un program de aplicatie care asigura un set fix de functii de operare si permite lucrul cu o baza de date proprie si una sau mai multe interfete pentru comunicatie sau salvare externa. Optional interfetele pot asigura si cooperarea cu un program de aplicatie extern care sa permita programarea, citirea bazei de date interne, precum si emiterea de documente fiscale. Securitatea comunicarii si continuitatea inregistrarilor sunt asigurate integral de modulul fiscal, prin programul sau de control.

- reglementarea conditiilor tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca aparatele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, pentru a putea fi supuse autorizarii.

- reglementari privind sigilarea memoriei fiscale -  de catre distribuitorul autorizat sau, dupa caz, de catre unitatea de service acreditata.

- completari privind continutul bonurilor fiscale:

  • bonurile fiscale pot sa evidentieze in valuta contravaloarea bunurilor livrate si serviciilor prestate clientilor de catre operatorii economici care realizeaza activitati in conformitate cu prevederile Regulamentului BNR nr. 4/2005.
  • valorile se tiparesc si se afiseaza pe bonul fiscal cu doua zecimale. Valorile interne de calcul cu mai mult de doua zecimale vor fi rotunjite la a treia zecimala. 

- directiile generale regionale ale finantelor publice/Directia generala de administrare a marilor contribuabili gestioneaza Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judet sau in municipiul Bucuresti, pentru aparatele de marcat electronice fiscale. Atribuirea numarului de ordine din registrul se face la solicitarea utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale. Pana la data implementarii registrului national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, numarul unic de identificare pentru aparatele de marcat electronice fiscale se atribuie din aplicatia informatica gestionata de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
casele de marcatcase de marcat electroniceHG 804/2017bonurile fiscale

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 21 Noiembrie 2017


Votati articolul "HG 804/2017. Normele de aplicare a OUG 28/1999 privind casele de marcat au fost modificate. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu":
Rating:

Nota: 3.79 din 5 din 7 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Expertiza muzeografica si contabila, dupa repunere pe rolul instantei penale ?

Intrebare: Buna seara !

Dupa 2 amanari de pronuntari,
institutia noastra, ca parte civila vatamata,
a avut parte de o surpriza din partea instantei penale:

Dupa o amanare iniţială a pronunţării si
dupa o amanare ulterioara a pronuntarii,
adica dupa 1 luna de zile,
Instanţa a repus cauza penala pe rol şi
a fixat termen de judecată
pentru a fi pusă în discuţie proba cu expertiza muzeografică
solicitată de institutia noastra, ca partea civilă,
cu privire la bunurile achiziţionate în baza contractelor de vânzare cumpărare.

1. - Ce se va discuta la termenul de judecata ?
Ce va trebui sa ceara sau sa sustina
institutia noastra ?
2. - Ca parte civila va trebui sa motivam solicitarea
de a fi efectuata Expertiza muzeografica ?
3. - Va trebui sa cerem la acest termen si o Expertiza contabila ?
sau
va trebui sa cerem aceasta expertiza
dupa finalizarea Expertizei muzeografice ?
4. - Cum se va stabili prejudiciul, respectiv,
daca un contract este nelegal, situatie in care prejudiciul va fi cval contractului
sau
daca bunurile achizitionate au fost supraevaluate,
situatie in care prejudiciul este diferenta dintre valoarea supraevaluata a bunurilor si
valoarea reala a acestora ?

Raspuns: Daca pozitia institutiei este clara si se considera ca toate actele incheiate de catre vechea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 Noiembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Taxe si impozite mai mari din 2019. Iata cat vor scoate bucurestenii din buzunare!

    • UPDATE. Proiectul de Hotarare referitor la stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Municipiul Bucuresti incepand cu anul 2019 a fost aprobat in sedinta CGMB de joi, 19 aprilie. Conform legii, Consiliul General adopta hotarari privind impozitele si taxele locale pentru anul urmator, punctand ca PMB pune in aplicare prevederile Codului fiscal.   Mai jos, cititi cu cat vor fi major...» citeste mai departe aici

  • Informatii despre Spatiul Privat Virtual: ce anunta ANAF?

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) anunta, printr-un comunicat publicat pe site-ul insitituiei, informatii generale despre SPV (Spatiul Privat Virtual). Iata in randurile urmatoare ce ar trebui sa stie contribuabilii despre acest serviciu! ANAF informeaza ca “Serviciul Spatiul Privat Virtual este disponibil 24 de ore din 24, atat persoanelor fizice, direct sau prin imputernicit, cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica p...» citeste mai departe aici

  • VIDEO Impozitarea salariilor in 2018. Modificari la calculul CAS

    • Va invitam sa urmariti mai jos un videoclip care face parte din seria de seminare online realizata de Rentrop & Straton. Tema principala a acestuia o reprezinta impozitarea salariilor in anul 2018, cu accent pus pe modificarile care au fost aduse la calculul CAS (contributiile de asigurari sociale). Pentru a participa la un seminar specializat din domeniile fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii sau salarizare, accesati ...» citeste mai departe aici

  • Split TVA prin optiune. In ce cazuri poti beneficia de facilitati fiscale?

    • Dezbatem in randurile urmatoare cazul unei societati care doreste sa aplice mecanismul de plata defalcata a TVA prin optiune. Vom afla ce se intampla in cazul in care se depune cererea in decursul lunii mai 2018. Intrebarile sunt urmatoarele: - se va beneficia incepand cu trimestrul II de reducerea de 5% din impozit? - cum se calculeaza perioada in care aplica sistemul, avand in vedere ca societatea aplica sistemul de plata anticipata a impozitului ...» citeste mai departe aici

  • Venitul obtinut din anularea provizionului se scade sau nu?

    • In data de 17 aprilie a avut loc seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul Fiscal. In partea a doua a seminarului, participantii au avut optiunea de a adresa intrebari lectorului Olga Crevelescu: - Expert Contabil - Membru CECCAR. Iata mai jos una dintre intrebarile...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile