Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

O noua procedura de declarare a contractelor de munca si a altor modificari la REVISAL

O noua procedura de declarare a contractelor de munca si a altor modificari la REVISAL
contract de muncaangajatorioug 792017cod fiscal

Marti a fost publicat in Monitorul oficial noua procedura in ceea ce priveste declararea contractelor de munca si a altor modificari ce pot sa apara ulterior, dar si procedura de transmitere catre REVISAL, potrivit hotnews.ro.

Cu aceasta ocazie, legiuitorul prelungeste termenul de declarare a modificarii salariului de incadrare pentru o persoana pana la data de 31 martie 2018, situatie aplicabila in contextul transferului asigurarilor sociale de la angajator la salariat avand in vedere OUG nr. 79/2017 pentru modificarea Codului fiscal.

Retinem ca acest termen este aplicabil numai pentru modificarea valorii salariului brut de incadrare al salariatilor, iar celelalte modificari aduse la contractul de munca se vor declara in termene prevazute de prezenta Hotarare de Guvern.

Asadar, nu sunt modificari structurale fata de reglementarile anterioare, insa, procedura este importanta, in special  din perspectiva sanctiunilor contraventionale.
 

Principalele modificari normative aduse sunt urmatoarele:
 

Fiecare dintre angajatori au obligatia sa transmita datele in registru, catre inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi are sediul/domiciliul, in ordinea angajarii. Raspunderea pentru corectitudinea datelor transmise in registru revine in exclusivitate angajatorului.

Registrul se intocmeste in forma electronica.

Angajatorii  completeaza  registrul  in  ordinea  angajarii  persoanelor,  cu urmatoarele date, fara a avea caracter limitativ:


Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri. Conform modificarilor Codului Fiscal 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri. Conform modificarilor Codului Fiscal 2018

Vezi detalii




a) datele  de  identificare  ale  angajatorului  persoana  fizica  sau juridica  de  drept  privat,  respectiv institutie/autoritate  publica/alta  entitate  juridica  care  angajeaza  personal  in  baza  unui  contract individual de munca, cum ar fi: denumire, cod unic de identificare - CUI, codul de identificare fiscala - CIF, sediul social si numele si prenumele reprezentantului legal - pentru persoanele juridice, respectiv: numele, prenumele, codul numeric personal - CNP, domiciliul - pentru persoanele fizice;

b) datele de identificare ale salariatilor, cum ar fi: numele, prenumele, codul numeric personal CNP, cetatenia si tara de provenienta - Uniunea Europeana - UE, non-UE, Spatiul Economic European - SEE;

c) data incheierii contractului individual de munca si data inceperii activitatii;

d) functia/ocupatia  conform  specificatiei  Clasificarii  ocupatiilor  din  Romania  (COR)  sau  altor  acte normative;

e) tipul contractului individual de munca;

f) durata contractului individual de munca, respectiv nedeterminata/determinata;

g) durata  timpului de munca si repartizarea acestuia, in cazul  contractelor  individuale de munca cu timp partial;

h) salariul  de  baza  lunar  brut, indemnizatiile,  sporurile, precum si alte  adaosuri, astfel  cum  sunt prevazute in contractul individual de munca sau, dupa caz, in contractul colectiv de munca;

i) datele de identificare ale utilizatorului, in cazul contractelor de munca temporara;

j) data transferului astfel cum este prevazut la art. 90 alin. (9) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor  publici,  republicata,  cu  modificarile  si  completarile  ulterioare,  precum  si  datele  de identificare ale angajatorului la care se face transferul;

k) data  preluarii  prin  transfer,  astfel  cum  este  prevazut  la  art.  90  alin.  (9)  din  Legea  nr.  188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si art. 32 din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si datele de identificare ale angajatorului de la care se face transferul;

l) data  la  care  incepe  si  data  la  care  inceteaza  detasarea,  precum  si  datele  de  identificare  ale angajatorului la care se face detasarea;

m) data la care incepe si data la care inceteaza detasarea transnationala, definita de Legea nr. 16/2017 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale, statul in care  urmeaza sa se realizeze detasarea transnationala, denumirea beneficiarului/utilizatorului la care urmeaza sa presteze activitatea salariatul detasat, precum si natura acestei activitati;

n) data la care incepe si data la care inceteaza detasarea pe teritoriul unui stat care nu este membru al  Uniunii  Europene  sau  al  Spatiului  Economic  European,  statul  in  care  urmeaza  sa  se  realizeze detasarea,  denumirea  beneficiarului/utilizatorului  la  care  urmeaza  sa  presteze  activitatea  salariatul detasat, precum si natura acestei activitati;

o) perioada, cauzele de suspendare si data incetarii suspendarii contractului individual de munca, cu exceptia cazurilor de suspendare in baza certificatelor medicale;

p) data si temeiul legal al incetarii contractului individual de munca.

Orice  modificare  a  datelor  prevazute  la  lit.  d)-g)  se  transmite  in  registru  cel  tarziu in ziua anterioara producerii modificarii. Exceptie fac situatiile in care modificarea se produce ca urmare a unei hotarari judecatoresti cand inregistrarea in registru se face in termen de 20 de zile de la data la care angajatorul a luat cunostinta de continutul acesteia.

Orice modificare privind perioada de detasare prevazuta la lit. l)-n) se transmite in registru cel tarziu in ziua anterioara producerii modificarii.

Orice modificare a datelor prevazute la lit. a) si b) se transmite la inspectoratul teritorial de munca in termen de 3 zile lucratoare de la data aparitiei modificarii.

*Datele in registru se completeaza si se transmit on-line pe portalul Inspectiei Muncii.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 21 Decembrie 2017


Votati articolul "O noua procedura de declarare a contractelor de munca si a altor modificari la REVISAL":
Rating:

Nota: 3.61 din 5 din 9 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Copii certificate sau exemplare originale ale Facturilor ?

Intrebare: Bună ziua !

Vă rog frumos un sfat cum trebuie procedat:

- pentru achitarea Taxei judiciare de timbru şi pentru trimiterea prin Poştă
a acţiunilor civile se emit Facturi
- la procesele civile, pentru ca partea care va câştiga procesul să obţină
obligarea celuilalt la plata de cheltuieli de judecată
se cer dovezi de achitare a respectivelor sume de bani
- contabilitatea instituţiei cere aceleaşi dovezi de plată

Vă rog mult să îmi spuneţi:
1. - la instanţe se depun doar Facturile originale
sau copii certificate ale acetora ?
2. - în cazul în care s-ar depune doar copii certificate după Facturi,
dacă instanţa va cere cumva exemplarele originale şi
dacă acestea ar fi la contabilitatea instituţiei,
iar juristul instituţiei nu le are asupra lui la respectivul Termen de judecată, exemplarul original al Facturilor,
ar fi o problemă ?
Instanţa ar mai acorda cheltuielile de judecată ? sau nu ?
3. - la decontare sume, în instituţie publică:
trebuie copii certificate după Facturi ? sau exemplare originale ale Facturilor ?
4. - la controale ( de audit şi Curte de Conturi ),
instituţia poate să prezinte copii certificate după Facturi,
ca fiind conforme cu originalul ? sau nu ?
Ar fi vreo problemă ?





Raspuns: Dar acest lucru ar însemna ca decontarea la cheltuieli să se facă de către...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 Decembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X