email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Achizitii de bunuri de la persoane fizice. Cum gestionam borderoul?

ProceduriInregistrari si Politici Contabileachizitie bunuripersoane fiziceborderou achizitieimpozit pe venit

Vom stabili mai jos daca o societate poate achizitiona utilaje de lucru (freza, strung, ghilotina etc.) de la persoane fizice pe baza borderoului de achizitie si ce document contabil poate fi utilizat in situatia in care nu poate fi folosit borderoul.

Puteti ca societate sa achizionati marfa, materii prime sau consumabile - pe baza borderoului de achizitie - de la producatorii autorizati,  care nu emit facturi fiscale. De obicei se practica achizitia de produse agricole de la producatori independenti, care se autorizeaza ca persoane fizice.

Vanzatorul este obligat sa aiba un borderou de achizitii, pe care-l completeaza in dublu exemplar, unul il pastreaza si cealalt il primeste cumparatorul. Borderoul de achizitii tine loc de document justificativ, atat in contabilitatea cumparatorului, cat si in evidenta vanzatorului. Pe baza acestuia cumparatorul face intrarea de marfa/produse in gestiune, si intocmeste NIR-ul. Borderoul de achizitii se semneaza de ambele parti.

Datele minime de inregistrat in acest borderou sunt:

- denumirea unitatii cumparatorului;
- denumirea, numarul si data intocmirii formularului;
- produsul, unitatea de masura, cantitatea, pretul unitar de achizitie, valoarea achizitiei;
- semnaturi: achizitor, gestionar;

Pe langa borderoul de achizitie cumparatorul ar mai trebui sa ceara de la vanzator si o copie dupa cartea de identificare a vanzatorului.

Borderoul de achizitie trebuie sa fie  insotit de dispozitia de plata (banii platiti vanzatorului), astfel incat  cumparatorul sa se poata scadea in contabilitate cu cheltuiala respectiva.

In conditiile in care persoana fizica nu este PFA/intreprindere autorizata etc., societatea va trebui sa retina la sursa impozit pe venit de 16% la valoarea produselor cumparate, conform art 78 alin 2 din Codul fiscal.

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabileachizitie bunuripersoane fiziceborderou achizitieimpozit pe venit


Data aparitiei: 16 Decembrie 2013

Votati articolul "Achizitii de bunuri de la persoane fizice. Cum gestionam borderoul?":
Rating:

Nota: 3.61 din 5 din 71 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X