email
Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Inregistrare mijloc fix cu discount. Ce procedura contabila aplicam?

ProceduriInregistrari si Politici Contabilediscountinregistrare mijloc fixinregistrari contabilefacturafurnizor


Pentru inregistrarea unui mijloc fix cu discount, vom stabili conturile pe care le utilizam si vom tine cont de  OMEF 3055/2009 privind reglementarile contabile.

Sunt astfel achizitionate doua bunuri: pret fara TVA 3000 lei/buc, discount 400 leibuc, garantie produs - facturata separat: 400 lei/bucata. Valoarea totala a facturii fara TVA este de 6.000 lei. Vom stabili cum se inregistreaza garantia sau daca aceasta intra in valoarea mijlocului fix.

De asemenea, se va stabili si daca discountul va fi inregistrat in contul 609.

Mentionam ca, in opinia noastra, valoarea garantiei intra in valoare mijlocului fix, respectand astfel prevederile pct.51 alin.1 din OMEF 3055/2009 privind reglementarile contabile. In ceea ce priveste inregistrarea discountului acordat, daca acesta este specificat pe aceeasi factura, atunci bunurile se vor inregistra la valoarea neta, respectiv la valoarea diminuata cu discountul acordat, conform pct. 51 alin. 3 din OMEF 3055/2009 privind reglementarile contabile.

In cazul in care discountul este facturat separat, atunci se inregistreaza in contul 609.

Redam mai jos prevederile pct.51;

"51. - (1) Costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective.

In costul de achizitie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective.

 (2) Cheltuielile de transport sunt incluse in costul de achizitie si atunci cand functia de
aprovizionare este externalizata.

 (3) Reducerile comerciale acordate de furnizor si inscrise pe factura de achizitie ajusteaza in sensul reducerii costul de achizitie al bunurilor.

 (4) Reducerile comerciale primite ulterior facturarii, respectiv acordate ulterior facturarii, indiferent de perioada la care se refera, se evidentiaza distinct in contabilitate (contul 609 "Reduceri comerciale primite", respectiv contul 709 "Reduceri comerciale acordate"), pe seama conturilor de terti."
 
In speta de fata intelegem ca discountul este acordat pe aceeasi factura, astfel ca inregistrarea contabila este:

%                     =          404      3720
2131                                        3000 (3000 - 400 (discount) +400 (valoare garantie))
4426                                        720    

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

de Mihaela Pascu

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabilediscountinregistrare mijloc fixinregistrari contabilefacturafurnizor

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 10 Ianuarie 2014


Votati articolul "Inregistrare mijloc fix cu discount. Ce procedura contabila aplicam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contract de prestari servicii - se va imputa plata ?

Intrebare: Buna ziua !

- o problema cu care se confrunta multe institutii publice
care nu are personal angajat suficient:

- institutia noastra publica a incheiat la inceputul anului 2016
cu o persoana fizica un Contract de prestari servicii constand
in executarea unor lucrari de curatenie curte ( maturat, greblat, ...).
- colegul de la Achizitii publice mi-a spus ca:
- trebuie reziliat Contractul pentru ca intre timp
legislatia s-a modificat,
s-a schimbat Codul fiscal si
a aparut Legea 98 /Achizitii publice + Norme,
si de aceea:
- trebuie sa existe in prealabil un Referat de solicitare a unor asemenea servicii,
- toate asemenea tipuri de contracte trebuie facute doar pentru 1 luna de zile,
iar la sfarsitul fiecarei luni trebuie Proces verbal de receptie
- si apoi sa se faca plata,
pentru ca altfel va fi o plata nelegala si se va imputa.

Va rugam din suflet sa ne spuneti daca este corect ce a spus colegul de la Achizitii publice si sa ne dati un sfat cum trebuie procedat.

Raspuns: In caz ca aveti contractul in derulare, acesta poate inceta de drept la implinirea termenului, daca...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Ianuarie 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 5 + 1 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la monografiile contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X