email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum isi organizeaza contabilitatea persoanele cu venituri din cedarea folosintei bunurilor?

ProceduriInregistrari si Politici Contabilecedarea folosintei bunurilorcontracte de inchirieresubinchiriereanul fiscal 2014


Incepand cu anul fiscal 2014, persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfarsitul anului 2013 au obligatia sa declare aceste venituri care sunt definite ca venituri din activitati independente.

Nota: Numarul de cinci contracte de inchiriere sau subinchiriere reprezinta contractele aflate in derulare la 31 decembrie 2013.


Organizarea contabilitatii. Cum se procedeaza?

Persoanele fizice stabilesc venitul net in sistem real si conduc contabilitatea in partida simpla conform Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 1.040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla.

Documentul principal pe baza caruia se tine evidenta veniturilor si cheltuielilor este Registrul jurnal de incasari si plati. Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare.

Venitul brut reprezinta totalitatea sumelor incasate in bani si/sau echivalentul in lei al veniturilor in natura. Acesta se majoreaza cu valoarea cheltuielilor care, conform dispozitiilor legale, erau in sarcina proprietarului, daca sunt efectuate de cealalta parte contractanta (exemplu: modernizari, reparatii, inlocuirea unor componente importante etc.).

Pentru a fi deduse, cheltuielile aferente veniturilor trebuie:

- sa fie efectuate in cadrul activitatilor desfasurate in scopul realizarii venitului si justificate prin documente;

- sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursului caruia au fost platite.

Evidenta contabila in partida simpla a cheltuielilor se tine pe feluri de cheltuieli, in functie de natura lor: cheltuieli cu reparatii, zugraveli exterioare, cheltuieli cu instalatii electrice, termice, canalizare etc.

*

Baza legala: Ordinul ministrului Economiei si Finantelor nr. 2.333/2007 pentru aprobarea procedurii privind declararea si stabilirea impozitului pe veniturile din cedarea folosintei bunurilor realizate din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 868 din 19 decembrie 2007; Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1.040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal; art. 61 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.


Sursa: DGFP Valcea


de Mihaela Pascu

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabilecedarea folosintei bunurilorcontracte de inchirieresubinchiriereanul fiscal 2014

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 14 Ianuarie 2014


Votati articolul "Cum isi organizeaza contabilitatea persoanele cu venituri din cedarea folosintei bunurilor?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contributia pentru pensie deductibila? caz particular

Intrebare:
Buna ziua,

Va prezint un caz concret la care inca nu am un raspuns "concret" ...
Lucrez ca PFA din 2008 fara a fi angajat in alta parte. De atunci am un contract cu Casa de pensii conform legii 19/2000. As dori sa stiu daca sumele platite pot fi deduse din incasarile PFA. De la finante nu am primit un raspuns concret .."nu ar fi deductibile pentru ca am platit la caserie, am primit o chitanta emisa pe persoana fizica cu CNP, iar chitanta nu e pe PFA".
Am sunat la Casa de Pensii si am primit urmatorul raspuns "Casa nu are softul necesar pentru a pastra evidenta pe persoana juridica ... evidenta se pastreaza pe CNP".
Am revazut contractul din 2008 cu Casa de pensii ... la punctul - incadrarea in prevederile Legii 19/2000 e bifata "persoana autorizata sa desfasoare activitati independente".
Ce pot sa fac in aces caz? Sunt deductibile aceste contributii? Daca da, ce se poate face pentru anii anteriori in care nu am trecut la cheltuieli deductibile aceste sume, tocmai datorita raspunsurilor primite de la angajatii ANAF?


Multumesc mult pentru raspuns


Raspuns: Vezi normele de aplicare ale Codului fiscal art. 48 alin 4 punctul 38. Sunt cheltuieli deductibile,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Ianuarie 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 6 + 4 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X