email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Societate aflata in insolventa. Mentiuni bilant. Cum inregistram cheltuielile?

insolventamentiuni bilantdizolvaresocietatelegea 85omfp 3055cheltuieliamortizare


Mai multe aspecte contabile referitoare la bilant si la inregistrarea unor cheltuieli vor fi analizate pornind de la cazul unui SRL care depune in anul 2012 cererea de insolventa, procedura simplificata, fara plan de reorganizare si care pana la aprilie 2014 nu este lichidata.

Vom vedea astfel daca societatea trebuie sa amortizeze in continuare mijloacele fixe pana cand se pronunta hotararea de lichidare si daca pe bilantul de la 31.12.2013 trebuie trecuta, in cele 3 limbi, mentiunea "in insolventa" sau "in faliment".

In primul rand, potrivit Legii 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, deschiderea procedurii insolventei produce anumite efecte juridice. Unul dintre aceste efecte este prevazut de art.47 si consta in ridicarea dreptul de administrare al debitorului constand in dreptul de a-si conduce activitatea, de a-si administra bunurile din avere si de a dispune de acestea, daca acesta nu si-a declarat, in conditiile art. 28 alin. (1) lit. h) sau, dupa caz, art. 33, alin. (6), intentia de reorganizare. Dar aceasta nu impiedica societatea in insolventa sa functioneze normal, sa inregistreze venituri si cheltuieli, inclusiv cheltuieli cu amortizarea activelor imobilizate.
 
In al doilea rand, societatea, pentru care s-a deschis procedura de insolventa trebuie sa intocmeasca situatia financiara anuala pentru intreg anul 2013, urmand sa prezinte aceasta situatie in notele explicative, pentru respectarea principiului continuitatii potrivit prevederilor pct. 38 din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.

Potrivit prevederilor art. 1 din OMFP 79/2014 privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare la 31.12.2013, potrivit prevederilor art. 28 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele prevazute la art. 1 alin. (1)-(4) din lege au obligatia sa intocmeasca situatii financiare anuale, inclusiv in situatia fuziunii, divizarii sau lichidarii acestora, in conditiile legii.
 
Potrivit prevederilor art. 45 din legea 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa ramanerea irevocabila a hotararii de deschidere a procedurii de insolventa toate actele si corespondenta emise de debitor, administratorul judiciar sau lichidator vor cuprinde, in mod obligatoriu si cu caractere vizibile, in limbile romana, engleza si franceza, mentiunea "in insolventa, in insolvency, en procedure collective". Aceste mentiuni se pot face fie prin utilizarea unei noi stampile rotunde care, pe langa datele firmei sa aiba si mentiunile prevazute de lege, fie prin comandarea unei stampile numai cu mentiunile respective. Mentiunile pe Situatiile financiare anuale pot fi facute prin metodele de mai sus sau prin metoda propusa de dumneavoastra. La notele explicative aceasta mentiune poate fi inclusa in "header"-ul fiecarei pagini alaturi de datele firmei.

In situatia in care judecatorul sindic decide intrarea in faliment  ceea ce atrage dizolvarea societatii si lichidarea patrimoniului acesteia, se vor intocmi raportari contabile conform  art. 9, alin (1) din acelasi ordin, potrivit caruia, dupa cum este mentionat la art. 36 alin. (3) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pe perioada lichidarii, persoanele juridice aflate in lichidare depun, in termen de 90 de zile de la incheierea fiecarui an calendaristic, la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice o raportare contabila anuala, in formatul prevazut in anexa nr. 2.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile


Atentie: au aparut monografii anului 2022!

Ai la dispozitie 70 monografii:

- noi-noute, variate, complexe, actuale, controversate si legale
- grupate pe domenii de cel mai mare interes
- usor de accesat, usor de inteles, usor de aplicat
- gata de personalizat cu datele operatiunilor tale

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
insolventamentiuni bilantdizolvaresocietatelegea 85omfp 3055cheltuieliamortizare

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 07 Aprilie 2014


Votati articolul "Societate aflata in insolventa. Mentiuni bilant. Cum inregistram cheltuielile?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 07 Aprilie 2014 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X