In analiza de mai jos, o firma de comert online acorda lunar sau mai rar cate un bonus recompensa pentru clienti avand ca scop marketingul/promovarea afacerii (produsele pe care le comercializeaza firma sunt in valoare maxima de 400 lei fara TVA). Vom stabili cum se incadreaza aceasta cheltuiala, daca poate fi considerata cheltuiala de marketing sau de protocol, precum si care sunt actele pe care trebuie sa le detina firma in aceasta privinta.
In opinia noastra, aceasta cheltuiala se regaseste in categoria bunurilor acordate gratuit in scopul stimularii vanzarii, conform art. 21 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal.
Aceste cheltuieli se incadreaza in categoria celor de reclama si publicitate si sunt integral deductibile la calculul impozitului pe profit. In acelasi context, si taxa pe valoarea adaugata de la achizitia bunurilor acordate gratuit se poate deduce, conform art. 145 din Codul fiscal.
Din punct de vedere documentar, formularul ce atesta iesirea din patrimoniu a bunurilor este Avizul de insotire a marfii, utilizat conform instructiunilor adoptate prin OMFP nr. 3512/2008 privind documentele financiar contabile.
Deoarece valoarea bunurilor acordate este mai mica de 600 lei, suma nu este considerata venit din premii la nivelul persoanei fizice ce beneficiaza de aceste bunuri si implicit nu este in sfera impozitarii.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Cartea verde a contabilitatii
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor