Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Cum tratam fiscal acordarea de materiale promotionale?

Data aparitiei: 14 Noiembrie 2014
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
materiale promotionaleacordare materialedemonstratiivenituricheltuieliinregistrari contabile

In randurile urmatoare, analiza noastra ia in calcul o firma care doreste sa achizitioneze mai multe materiale pentru personalul si clientii firmei.

Toate produsele sunt inscriptionate cu antetul si datele firmei. Fiecare client va primi un set de produse cu o valoarea cuprinsa intre 50 - 80 RON.


Stabilim astfel in ce categorie de cheltuieli se incadreaza pentru clienti si daca se trec drept cheltuieli de publicitate sau protocol.

In cazul in sunt sunt cadouri de protocol pentru clienti, stabilim ce documente trebuie sa fie evidentiate ca fiind livrate clientului. De asemenea, vom vedea daca se intocmeste proces-verbal de predare primire sau daca sunt suficiente decizia firmei si o lista cu clienti. In astfel de situatie, vom vedea daca e deductibil TVA-ul la achizitie.


In plus, pentru personalul firmei care va primi aceste materiale, vom stabili in ce categorie sunt incluse cheltuielile si daca sunt considerate avantaje in natura.

    Materialele personalizate cu datele societatii reprezinta materiale publicitare – si vor fi considerate cheltuieli de reclama si publicitate. Sunt oferite pentru promovarea numelui, activitatilor desfasurate de societatea Dvs.

 Potrivit art. 21 alin. (2) lit. d, sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri si:



d) cheltuielile de reclama si publicitate efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, in baza unui contract scris, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare.

Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor;
 
Asadar, evidentierea corecta a bunurilor acordate in scop publicitar trebuie intregistrate in contabilitate, prin articolul contabil:

  623 "Cheltuieli cu protocolul reclama si publicitatea" (analitic) = 3028 "Materiale consumabile"
 
Din punct de vedere al TVA, aceste bunuri acordate gratuit in scop de reclama si publicitate nu constituie livrare de bunuri conform art 128 alin.8 din Codul fiscal deoarece  se indeplinesc conditiile prevazute in normele metodologice de aplicare a codului fiscal.

Redam mai jos aceste prevederi:
 
"(9) In sensul art. 128 alin. (8) lit. e) din Codul fiscal
:
a) se cuprind in categoria bunurilor acordate in mod gratuit in scopul stimularii vanzarilor bunurile care sunt produse de persoana impozabila in vederea vanzarii sau sunt comercializate in mod obisnuit de catre persoana impozabila, acordate in mod gratuit clientului, numai in masura in care sunt bunuri de acelasi fel ca si cele care sunt, au fost ori vor fi livrate clientului. Atunci cand bunurile acordate gratuit in vederea stimularii vanzarilor nu sunt produse de persoana impozabila si/sau nu sunt bunuri comercializate in mod obisnuit de persoana impozabila si/sau nu sunt de acelasi fel ca si cele care sunt ori au fost livrate clientului, acordarea gratuita a acestora nu va fi considerata livrare de bunuri daca:

1. se poate face dovada obiectiva a faptului ca acestea pot fi utilizate de catre client in legatura cu bunurile/serviciile pe care le-a achizitionat de la respectiva persoana impozabila; sau
2. bunurile/serviciile sunt furnizate catre consumatorul final si valoarea bunurilor acordate gratuit este mai mica decat valoarea bunurilor/serviciilor furnizate acestuia;
b) bunurile acordate in scop de reclama cuprind, fara a se limita la acestea, bunurile oferite in mod gratuit ca mostre in cadrul campaniilor promotionale, pentru incercarea produselor, pentru demonstratii la punctele de vanzare;"
 
    In ceea ce priveste acordarea de agende si calendare salariatilor, acestea se pot considera cheltuieli cu materiale consumabile, de natura tipizate/rechizite, fiindu-le necesare in activitatea pe care o desfasoara, in acest caz si acestea fiind considerate deductibile la calculul impozitului pe profit. Asadar nu se considera avantaje in natura.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro








Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X