Prin OANAF 467/2015 a fost aprobata Procedura de administrare si monitorizare a marilor contribuabili cuprinzand proceduri privind: inregistrarea fiscala, obligatii declarative, solutionarea deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, solicitarea si eliberarea documentelor solicitate de marii contribuabili, plata obligatiilor fiscale la marii contribuabili, procedura de inspectie fiscala a marilor contribuabili, activitatea de supraveghere fiscala, monitorizare si autorizare, procedura de compensare si de restituire a obligatiilor bugetare, executarea silita a marilor contribuabili, dispozitii tranzitorii.
Conform procedurii, modificarile intervenite in datele declarate initial de marii contribuabili si inscrise in certificatul de inregistrare fiscala se fac prin depunerea cererii de preschimbare a certificatului de inregistrare la biroul unic din cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal, in a carui raza teritoriala marele contribuabil isi are sediul social.
Modificarile intervenite in datele declarate initial de marii contribuabili in vectorul fiscal vor fi declarate de catre acestia la Directia generala de administrare a marilor contribuabili.
Inregistrarea sediilor secundare ale marilor contribuabili, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, cu exceptia sucursalelor care se inregistreaza conform procedurilor speciale in materie de inregistrare a comerciantilor, se face prin completarea si depunerea formularului "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile secundare (060)" la organul fiscal competent din cadrul directiei generale regionale a finantelor publice, in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea sediul secundar.
Marii contribuabili depun declaratiile fiscale la organul fiscal competent cu obligatiile aferente lunii ianuarie a anului urmator in care devin mari contribuabili.
In cazul marilor contribuabili care au infiintate sedii secundare, declararea impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor, inclusiv pentru impozitul pe venitul din salarii datorat de salariatii care isi desfasoara activitatea la sediile secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, se face la Directia generala de administrare a marilor contribuabili.
Indrumarea si asistenta marilor contribuabili in aplicarea prevederilor legislatiei fiscale se asigura de catre Directia generala de administrare a marilor contribuabili. Indrumarea si asistenta se fac fie ca urmare a solicitarii contribuabililor, fie din initiativa organului fiscal. Indrumarea si asistenta ca urmare a solicitarii marilor contribuabili se realizeaza in mod prioritar prin e-mail sau telefonic. De asemenea, marii contribuabili pot solicita asistenta prin e-mail sau telefonic Centrului de asistenta a contribuabililor din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Indrumarea si asistenta din initiativa organului fiscal se asigura atat prin elaborarea si distribuirea de materiale de informare (ghiduri, brosuri, pliante, afise etc.), cat si prin orice alte mijloace care pot asigura transmiterea corespunzatoare a informatiilor si mesajelor.
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Taxare 2025 Noutatile Codului fiscal
In situatia in care, din motive tehnice, Sistemul Electronic National nu este operational pentru toti marii contribuabili, indrumarea si asistenta acestora in ceea ce priveste depunerea si primirea declaratiilor fiscale se asigura si de catre compartimentele de specialitate din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice pe a caror raza teritoriala se afla sediul social al contribuabilului.