email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Buletin informativ CECCAR: Topul noutatilor legislative din perioada 24 - 30.04.2015

Acte normativeLegea 88/2015OUG 8/2015bacsisulaparate de marcatautoimpunerecazierul fiscal

In randurile urmatoare, va punem la dispozitie lista cu cele mai importante acte normative publicate in Monitorul Oficial, cu incidenta in materia fiscala, din intervalul 24-30 aprilie 2015.


    Legea 88/2015 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpararii de autoturisme noi (M. Of. nr. 282 din 27 aprilie 2015)

√ suma rezultata din valorificarea, in orice mod, a bunului ce face obiectul garantiei se distribuie proportional cu procentul de garantare, dupa deducerea cheltuielilor de executare silita efectuate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 8/2015 (OUG 8/2015)pentru modificarea si completarea unor acte normative (M. Of. nr. 285 din 28 aprilie 2015)

√ modifica si completeaza O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel:

– bacsisul se justifica prin datele inscrise in documentele emise cu aparate de marcat electronice fiscale si se evidentiaza pe un bon fiscal distinct;

– operatorii economici utilizatori stabilesc printr-un regulament de ordine interioara daca veniturile provenite din incasarea bacsisului raman la dispozitia lor sau constituie o sursa de alte venituri care se distribuie salariatilor. in cazul in care bacsisul se distribuie salariatilor, acesta nu poate fi asimilat unei livrari de bunuri sau unei prestari de servicii;

– sumele provenite din incasarea bacsisului se inregistreaza in contabilitate la alte venituri, iar sumele distribuite salariatilor se inregistreaza pe seama cheltuielilor, potrivit reglementarilor contabile aplicabile;

– utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale sunt obligati la ora inceperii programului de lucru, sa asigure inregistrarea sumelor de bani detinute de personalul operatorului economic care isi desfasoara activitatea in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, intr-un registru de bani personali, special intocmit in acest sens.

    Hotararea Guvernului nr. 276/2015 pentru aprobarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Arabiei Saudite privind conditia de reciprocitate pentru acordarea scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru misiunile diplomatice ale Romaniei si ale Regatului Arabiei Saudite, semnat la Bucuresti la 5 martie 2015 (M. Of. nr. 292 din 29 aprilie 2015)

√ partea romana recunoaste indeplinirea conditiei de reciprocitate si acorda scutirea de taxa pe valoarea adaugata aferenta livrarilor de bunuri si prestarilor de servicii in favoarea misiunii diplomatice a Regatului Arabiei Saudite in Romania si a personalului acesteia, atat timp cat partea saudita nu aplica un astfel de impozit;

√ partea saudita acorda scutire de la plata taxei pe valoarea adaugata aplicate sau care se va aplica in Regatul Arabiei Saudite dupa intrarea in vigoare a prezentului acord, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in favoarea misiunii diplomatice a Romaniei si a personalului acesteia in Regatul Arabiei Saudite, atat timp cat partea romana acorda scutirea de taxa pe valoarea adaugata pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in favoarea misiunii diplomatice a Regatului Arabiei Saudite si a personalului acesteia in Romania.

    Ordinul ministrului finantelor publice nr. 501/2015 privind modificarea anexei la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 86/2005 pentru reglementarea datei platii salariilor la institutiile publice (M. Of. nr. 294 din 29 aprilie 2015)

√ data platii salariilor la Ministerul Finantelor Publice este data de 10 a lunii curente pentru luna precedenta.

    Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 838/2015 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.950/2012 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa (M. Of. nr. 279 din 24 aprilie 2015)

√ modifica la anexa nr. 11 "Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat” la pozitiile 73 – 76, textul prevazut la rubrica "Temeiul legal”.

    Ordinul ministrului afacerilor externe si al ministrului apararii nationale nr. 627/M.25 privind publicarea textului Memorandumului de intelegere dintre Guvernul Romaniei si Comandamentul Suprem al Fortelor Aliate din Europa si Comandamentul Suprem Aliat pentru Transformare privind acordarea sprijinului natiunii gazda pentru executarea operatiilor si exercitiilor NATO, semnat la Mons, Belgia, la 6 aprilie 2006 si la 10 aprilie 2006 (M. Of. nr. 296 din 30 aprilie 2015)

√ prin acord bilateral si/sau prin conventie internationala, activitatile asociate comandamentelor internationale, locatiilor operationale, navelor, aeronavelor, vehiculelor detinute sau inchiriate de NATO, precum si carburantii – lubrifiantii si fortele puse la dispozitia NATO vor fi scutite de taxe, dobanzi, speze si alte impozite sau taxe similare;

√ atunci cand nu exista posibilitatea scutirii totale de taxe, dobanzi, speze si de alte impozite sau taxe similare, acestea nu vor fi mai mari decat cele aplicate fortelor armate ale natiunii gazda.

    Decizia inaltei Curtii de Casatie si Justitie nr. 6/2015 (M. Of. nr. 297 din 30 aprilie 2015)

√ in interpretarea dispozitiilor art. 2 alin. (1), art. 4 alin. (1) si art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 1 alin. (1) din Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 31/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 7, 8 si 38 din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, cu modificarile si completarile ulterioare, sanctiunea avertismentului se inscrie in cazierul fiscal.

Sursa: CECCAR Bihor

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Gestionati CORECT procesul de radiere al unui SRL/PFA?


Ce aveti de facut, din punct de vedere contabil,
atunci cand va confruntati cu un caz de radiere?

 
Atentie, procedura in sine este una complexa, sunt multe aspecte de gestionat (legate de stingerea datoriilor fiscale, lichidarea activelor si a stocurilor de marfa, plata impozitelor si contributiilor care rezulta din aceste operatiuni etc.) si, desigur, sunt multe documente de intocmit.
 
Si tocmai pentru ca procedura este una complexa, va oferim un ajutor solid prin intermediul unei lucrari de ultima ora, marca Rentrop & Straton: Radiere SRL. PFA. II. IF!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Acte normativeLegea 88/2015OUG 8/2015bacsisulaparate de marcatautoimpunerecazierul fiscal


Data aparitiei: 04 Mai 2015

Votati articolul "Buletin informativ CECCAR: Topul noutatilor legislative din perioada 24 - 30.04.2015":
Rating:

Nota: 3.25 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

X