email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

GHID: Declarare modificari dupa inregistrarea fiscala a persoanelor fizice care desfasoara activitati independente sau exercita profesii libere

anafghid anafpersoane fiziceactivitati independentemodificariinregistrare fiscala

Regasiti mai jos, in cadrul unui Ghid publicat recent de ANAF, referitor la documentele justificative pe care trebuie sa le depuna persoanele fizice, cateva notiuni esentiale referitoare la declararea modificarilor survenite ulterior inregistrarii fiscale de catre persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere si de catre alte persoane fizice.

1. Documente care atesta modificarile intervenite in datele declarate initial

In vederea inregistrarii modificarilor intervenite in datele declarate initial, contribuabilii trebuie sa depuna/prezinte urmatoarele:

a) Asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, cu exceptia comerciantilor, depun la organul fiscal pe raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii formularul 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica;

b) Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent, altele decât cele prevazute la pct. a) si persoanele fizice care obtin venituri din exercitarea profesiilor libere depun la organul fiscal pe raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii formularul 070 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere.

Declaratia este insotita de documentele doveditoare care atesta modificarile intervenite.

In cazul modificarilor intervenite in datele declarate initial și inscrise in certificatul de inregistrare fiscala, contribuabilii, cu exceptia comerciantilor, depun odata cu declaratia de mentiuni și certificatul de inregistrare fiscala, in vederea anularii acestuia și eliberarii unui nou certificat.

2. Documente necesare pentru suspendarea activitatii

Ca urmare a suspendarii activitatii, contribuabilii trebuie sa depuna/prezinte urmatoarele:

a) Asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, cu exceptia comerciantilor, depun la organul fiscal pe raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii formularul 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica.

In vederea declararii veniturilor, asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, precum si comerciantii depun la organul fiscal pe raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii formularul 223 - Declaratie privind veniturile estimate pentru asocierile fara personalitate juridica si entitatile supuse regimului transparentei fiscale”.

De asemenea, fiecare membru din cadrul asocierii fara personalitate juridica are obligatia depunerii, la organul fiscal in raza caruia isi are domiciliul fiscal, formularului 220 – Declaratia privind venitul estimat/norma de venit.

in cazul in care asociatul are domiciliul pe raza altui organ fiscal decât cel al asocierii, acesta are obligatia anexarii la declaratie si a unei copii a formularului 223 depus de catre asociatul desemnat.

b) Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent, altele decât cele prevazute la pct. a) si persoanele fizice care obtin venituri din exercitarea profesiilor libere depun la organul fiscal pe raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii formularul 070 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere.

in vederea declararii veniturilor se depune la organul fiscal pe raza caruia se afla domiciliul formularul 220 - Declaratia privind venitul estimat/norma de venit.

Declaratiile sunt insotite de urmatoarele documente, depuse/ prezentate in copie si in original:

- documente privind suspendarea activitatii (cererea de inscriere mentiuni privind suspendarea temporara a activitatii inregistrata la Registrul comertului, documentul eliberat de organizatiile profesionale care au autorizat activitatea contribuabilului privind suspendarea activitatii etc.).

3. Documente necesare pentru incetarea activitatii

Ca urmare a incetarii activitatii, contribuabilii trebuie sa depuna/prezinte urmatoarele:

a) Asocierile si alte entitati fara personalitate juridica depun la organul fiscal pe raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii formularul 010 - Declaratie de inregistrare juridica

in vederea declararii veniturilor, asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, precum si comerciantii depun la organul fiscal pe raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii formularul 223 - Declaratie privind veniturile estimate pentru asocierile fara personalitate juridica si entitatile supuse regimului transparentei fiscale. De asemenea, fiecare membru din cadrul asocierii fara personalitate juridica are obligatia depunerii, la organul fiscal in raza caruia isi are domiciliul fiscal, formularului 220 - Declaratia privind venitul estimat/norma de venit.

in cazul in care asociatul are domiciliul pe raza altui organ fiscal decât cel al asocierii, acesta are obligatia anexarii la declaratie si a unei copii a formularului 223 depus de catre asociatul desemnat.

b) Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent, altele decât cele prevazute la pct. a) si persoanele fizice care obtin venituri din exercitarea profesiilor libere depun la organul fiscal pe raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii formularul 070 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere.

in vederea declararii veniturilor,se depune la organul fiscal pe raza caruia se afla domiciliul formularul 220 - Declaratia privind venitul estimat/norma de venit.

Declaratile sunt insotite de urmatoarele documente, prezentate in copie si in original:

- documente privind incetarea activitatii (certificatul de mentiuni de la Registrul comertului care atesta incetarea activitatii, documentul eliberat de organizatiile profesionale care au autorizat activitatea contribuabilului privind incetarea activitatii);

- certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, in vederea anularii (pentru contribuabilii care la data
incetarii activitatii sunt inregistrati in sfera platitorilor de TVA).

Contribuabilii, cu exceptia comerciantilor, depun odata cu declaratia de mentiuni si certificatul de inregistrare fiscala, in vederea anularii acestuia.
 

Sursa: ANAF

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anafghid anafpersoane fiziceactivitati independentemodificariinregistrare fiscala

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 12 Noiembrie 2015


Votati articolul "GHID: Declarare modificari dupa inregistrarea fiscala a persoanelor fizice care desfasoara activitati independente sau exercita profesii libere":
Rating:

Nota: 3.8 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Calcul amortizare imobil reevaluat

Intrebare: buna ziua. imobil reevaluat 31.12.2017, data raportului fiind 21.03.2018.imobilul a mai fost reevaluat la 31.12.2014, micsorand valoarea acestuia.la 31.12.2017 s-a majorat valoarea. reevaluarea a fost facuta in scopul impozitarii.dna catalina tudose a raspuns ca nu se inregistreaza in contabilitate din anul 2017.rugamintea mea este daca se poate sa indicati actul normativ cu care sa pot justifica ca nu trebuie inregistrat in contabilitate.multumesc.

Raspuns: Sunt intotdeauna utile toate documentele, de la fisa mijlocului fix, contractul de achizitie al...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Noiembrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 7 + 2 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X