Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

Procedura corectare bon fiscal. Ce implicatii fiscale pot aparea si cum procedam corect?

Data aparitiei: 02 Februarie 2016
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
corectare bon fiscalcesionarbonul anulatcasa de marcatraport zcorectarea bonului

Speta urmatoare da ca exemplu situatia concreta in care s-a tastat eronat pe casa de marcat suma de 7.160 lei in loc de 160 lei. Casierul a intocmit o sesizare in care a mentionat bonul tastat gresit numarul, valoarea, data, ora si minutul atasand bonul fiscal tastat eronat.

S-a emis o decizie prin care se aproba corectarea bonului fiscal. In contabilitate s-a inregistrat pe baza acestor documente suma de 160 lei. Pe Z a ramas tastata suma de 7.160 lei.

Urmeaza sa stabilim daca s-a procedat corect sau daca trebuia anulat integral bonul fiscal si concomitent sa se emita un bon fiscal de 160 lei.

Cadrul legislativ: regimul utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale este reglementat de prevederile OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si respectiv de Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Conform  art. 36 din Hotararea de Guvern precizata mai sus, sunt prevazute masurile ce trebuie luate in situatia in care este necesara corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal. Asadar, pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul intocmeºte un dosar care va cuprinde:

a. sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;

b. decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;

c. copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;

d. nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.

Astfel, acest dosar va sta la baza inregistrarii corecte a operatiunii in contabilitate, justificand diferenta dintre suma ce apare pe bonul fiscal si suma diferita inregistrata sau stornarea integrala a sumei de pe bonul fiscal anulat.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriel Apostolescu (Gabriel Apostolescu face parte dintr-o cunoscuta societate de contabilitate, expertiza contabila)






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X