Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

Declarare sedii secundare. Care sunt obligatiile si implicatiile fiscale?

Data aparitiei: 03 Februarie 2016
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
declarare sedii secundarechiriivenituricodul fiscalsediu social

In cazul de mai jos, discutam despre o societate care detine active pe care le inchiriaza obtinand astfel venituri din chirii. Aceste active sunt dispuse astfel – doua active in doua locatii diferite in Campina, un activ la Breaza si un activ la Slobozia. Exista sedii secundare/puncte de lucru declarate numai pentru locatiile de la Campina. Vom vedea daca este obligatoriu din punct de vedere al legislatiei in vigoare sa se declare sedii secundare/puncte de lucru si la activele de la Breaza si Slobozia.

Unul din activele de la Campina este considerat sediu social. Firma foloseste pentru sediu o singura camera din activ, iar celelalte spatii sunt inchiriate. Vom vedea astfel daca este obligatoriu ca in certificatul de inmatriculare al societatii sa apara la adresa specificata si camera.


Sediul secundar (punctul de lucru) este definit, din punct de vedere juridic, de Legea societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 43, alin. (1). Punctul de lucru este definit la alin. (3) al art. 43 din actul normativ invocat drept dezmembramant fara personalitate juridica al societatii care l-a infiintat care se mentioneaza  in registrul comertului de la sediul principal.

Astfel, potrivit dispozitiilor art. 22 alin. (1) din Legea 26/1990, privind registrul comertului societatea are obligatia sa solicite inregistrarea in registrul comertului a mentiunilor prevazute la art. 21, in cel mult 15 zile de la data hotararii adunarii generale a asociatilor/actionarilor.

De asemenea, conform prevederilor Legii nr. 273/2006, privind finantele publice locale, cu modificarile ulterioare, orice persoana juridica care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al acesteia, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, la organul fiscal din subordinea ANAF.

Din punct de vedere fiscal, conform prevederilor Codului de procedura fiscala aprobat prin Legea nr. 207/2015, art. 85, societatea are obligatia sa declare organului fiscal central, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare (puncte de lucru). In sensul acestui articol, prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea societatii.


Din informatiile prezentate, societatea are prevazut in obiectul de activitate inchirierea si subinchirierea bunurilor imobiliare proprii sau inchiriate (leasing) conform cod CAEN declarat 6820.

In acest caz activele inchiriate in care isi desfasoara activitatea alte persoane (juridice sau fizice) sunt declarate de catre acestea din urma, in baza contractului de inchiriere, drept sedii sociale sau sedii secundare.

Imobilele respective detinute de societate si inchiriate altor persoane nu indeplinesc si conditia impusa de legea fiscala aceea de desfasurare a activitatii in spatiul respectiv.

Se presupune ca societatea isi desfasoara activitatea propriu-zisa in spatiile proprii sau inchiriate care pot avea destinatia de sediu social sau sedii secundare.

Referitor la sediul social, in actul de inmatriculare se poate trece si indicativul camerei daca locatia respectiva este impartita in apartamente sau spatii sau tronsoane, etaje etc., in functie si de destinatia initiala. De ex. daca se doreste o delimitare se poate spune "nr. 5 bis, sau nr. 5 A", numerotare care trebuie sa fie preluata si in contractele de inchiriere.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de  Elena Ionescu - Expert contabil si auditor

 






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X