email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declarare sedii secundare. Care sunt obligatiile si implicatiile fiscale?

declarare sedii secundarechiriivenituricodul fiscalsediu social

In cazul de mai jos, discutam despre o societate care detine active pe care le inchiriaza obtinand astfel venituri din chirii. Aceste active sunt dispuse astfel – doua active in doua locatii diferite in Campina, un activ la Breaza si un activ la Slobozia. Exista sedii secundare/puncte de lucru declarate numai pentru locatiile de la Campina. Vom vedea daca este obligatoriu din punct de vedere al legislatiei in vigoare sa se declare sedii secundare/puncte de lucru si la activele de la Breaza si Slobozia.

Unul din activele de la Campina este considerat sediu social. Firma foloseste pentru sediu o singura camera din activ, iar celelalte spatii sunt inchiriate. Vom vedea astfel daca este obligatoriu ca in certificatul de inmatriculare al societatii sa apara la adresa specificata si camera.


Sediul secundar (punctul de lucru) este definit, din punct de vedere juridic, de Legea societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 43, alin. (1). Punctul de lucru este definit la alin. (3) al art. 43 din actul normativ invocat drept dezmembramant fara personalitate juridica al societatii care l-a infiintat care se mentioneaza  in registrul comertului de la sediul principal.

Astfel, potrivit dispozitiilor art. 22 alin. (1) din Legea 26/1990, privind registrul comertului societatea are obligatia sa solicite inregistrarea in registrul comertului a mentiunilor prevazute la art. 21, in cel mult 15 zile de la data hotararii adunarii generale a asociatilor/actionarilor.

De asemenea, conform prevederilor Legii nr. 273/2006, privind finantele publice locale, cu modificarile ulterioare, orice persoana juridica care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al acesteia, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, la organul fiscal din subordinea ANAF.

Din punct de vedere fiscal, conform prevederilor Codului de procedura fiscala aprobat prin Legea nr. 207/2015, art. 85, societatea are obligatia sa declare organului fiscal central, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare (puncte de lucru). In sensul acestui articol, prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea societatii.


Din informatiile prezentate, societatea are prevazut in obiectul de activitate inchirierea si subinchirierea bunurilor imobiliare proprii sau inchiriate (leasing) conform cod CAEN declarat 6820.

In acest caz activele inchiriate in care isi desfasoara activitatea alte persoane (juridice sau fizice) sunt declarate de catre acestea din urma, in baza contractului de inchiriere, drept sedii sociale sau sedii secundare.

Imobilele respective detinute de societate si inchiriate altor persoane nu indeplinesc si conditia impusa de legea fiscala aceea de desfasurare a activitatii in spatiul respectiv.

Se presupune ca societatea isi desfasoara activitatea propriu-zisa in spatiile proprii sau inchiriate care pot avea destinatia de sediu social sau sedii secundare.

Referitor la sediul social, in actul de inmatriculare se poate trece si indicativul camerei daca locatia respectiva este impartita in apartamente sau spatii sau tronsoane, etaje etc., in functie si de destinatia initiala. De ex. daca se doreste o delimitare se poate spune "nr. 5 bis, sau nr. 5 A", numerotare care trebuie sa fie preluata si in contractele de inchiriere.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de  Elena Ionescu - Expert contabil si auditor

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declarare sedii secundarechiriivenituricodul fiscalsediu social


Data aparitiei: 03 Februarie 2016

Votati articolul "Declarare sedii secundare. Care sunt obligatiile si implicatiile fiscale?":
Rating:

Nota: 3.92 din 5 din 6 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X