email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce diferenta e intre un sediu social si un domiciliu fiscal?

sediu socialdomiciliu fiscalimobildestinatie mixtautilitaticodul fiscal

Recent, Ministerul de Finante a publicat un proiect de hotarare de guvern prin care aduce mai multe modificari Normelor metodologice de aplicare a noului Cod fiscal.

Printre cele mai importante modificari se numara si acele propuneri care vizeaza un impozit redus pentru firmele si PFA-urile care isi desfasoara activitatea economica in locuinte (regim mixt). Prin noul proiect se propune ca pentru aceste categorii sa se aplice un impozit redus in cazul in care persoanele amintite nu isi deduc cheltuielile cu utilitatile.

Prin impozit redus intelegem ca nu se va mai aplica majorarea anuntata initial. Prin urmare, impozitul pentru cladiri cu destinatie mixta (atat locuinta, cat si sediu de firma) nu va mai suferi modificari si se va plati in continuare ca impozit pe locuinta (conform noului proiect care nu majoreaza impozitul DACA nu se deduc cheltuielile cu utilitatile). Mai multe despre aceasta tema si noile articole incluse in Norme am scris AICI.

In acest context, am vrut sa vedem care este diferenta dintre "domiciliu fiscal" si "sediu social", precm si in ce masura influenteaza aceste doua sintagme fiscalitataea unui imobil.

Intr-o analiza complexa intocmita pentru Clujust.ro, av. Cristina Boncaciu, managing associate la “Nistorescu Somlea si Asociatii“ si specializată în drept fiscal, a atras atentia ca cele doua notiuni nu ar trebui suprapuse in mod absolut, explicand ca aceeasi entitate poate sa aiba sediul social la o adresa, iar domiciliul fiscal la alta adresa.

Astfel, a amintit ca prin notiunea de domiciliu fiscal se intelege:

"a) pentru persoanele fizice, adresa unde isi au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu;

b) pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, sediul activitatii sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala;

c) pentru persoanele juridice, sediul social sau locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor, in cazul in care acestea nu se realizeaza la sediul social declarat;

d) pentru asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, sediul acestora sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala".



Astfel, ca diferentiere, putem tine cont ca in cazul in care nu putem identifica acele criterii de mai sus, consideram domiciliul fiscal ca fiind locul "in care se afla majoritatea activelor", a explicat  Cristina Boncaciu, precizand totodata ca e necesar ca la adresa respectiva sa se desfasoare si o activitate economica, in plus fata de existenta sediului social.

 


de Miruna Petrache

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
sediu socialdomiciliu fiscalimobildestinatie mixtautilitaticodul fiscal


Data aparitiei: 18 Februarie 2016

Votati articolul "Ce diferenta e intre un sediu social si un domiciliu fiscal?":
Rating:

Nota: 3.19 din 5 din 18 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X