Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cum sa aplicati Legea 196/2018 privind asociatiile de proprietari

Deductibilitate cheltuieli de protocol si autofactura. Sfaturi esentiale de la specialist!

cheltuieli protocolautofacturacodul fiscaltvaactivitate restaurant

Cum intocmim monografia contabila la iesirea din gestiunea de marfuri a sumelor nedeductibile de protocol? Cum procedam in ce priveste autofactura? Si, totodata, care sunt aspectele esentiale importante pe care trebuie sa le luam in calcul?

In analiza urmatoare, avem cazul urmator: "O societate cu activitate de baruri si restaurant acorda protocol (consumatie la bar si restaurant) pentru alte persoane decat parteneri de afaceri sau clienti in cursul lunii in valoare de 2.000 lei marfuri cu 9% TVA (1500 lei) si marfuri cu 19% TVA (500 lei). Care este monografia contabila pentru iesirea din gestiunea de marfuri a protocolului nedeductibil? Se va intocmi autofactura pentru colectarea TVA la sfarsit de luna pe cote de 9% si 19% TVA si care va fi inregistrarea contabila pentru aceasta autofactura?"

Potrivit art. 25 alin 3 lit. a) sunt deductibile  cheltuielile de protocol in limita unei cote de 2% aplicata asupra profitului contabil la care se adauga cheltuielile cu impozitul pe profit si cheltuielile de protocol. in cadrul cheltuielilor de protocol se includ si cheltuielile inregistrate cu taxa pe valoarea adaugata colectata potrivit prevederilor titlului VII, pentru cadourile oferite de contribuabil, cu valoare mai mare de 100 lei;
 
Potrivit art. 270 alin (8) nu constituie livrare de bunuri, acordarea de bunuri de mica valoare, in mod gratuit, in cadrul actiunilor de sponsorizare, de mecenat, de protocol/reprezentare, in conditiile stabilite prin normele metodologice. 
Bunurile de mica valoare acordate gratuit in cadrul actiunilor de protocol nu sunt considerate livrari de bunuri daca valoarea fiecarui cadou oferit este mai mica sau egala cu plafonul de 100 lei, exclusiv TVA. 
Cadoul cuprinde unul sau mai multe bunuri oferite gratuit. 
 
In situatia in care persoana impozabila a oferit si cadouri care depasesc individual plafonul de 100 lei, exclusiv TVA, insumeaza valoarea depasirilor de plafon aferente unei perioade fiscale, care constituie livrare de bunuri cu plata, si colecteaza taxa, daca taxa aferenta bunurilor respective este deductibila total sau partial. 
Se considera ca livrarea de bunuri are loc in ultima zi lucratoare a perioadei fiscale in care au fost acordate bunurile gratuit si a fost depasit plafonul.
  
Baza impozabila, respectiv valoarea depasirilor de plafon, si taxa colectata aferenta se inscriu in autofactura intocmita potrivit art. 319 alin. (8) din Codul fiscal, care se include in decontul intocmit pentru perioada fiscala in care persoana impozabila a acordat bunurile gratuit in cadrul actiunilor de protocol si a depasit plafonul.

Impozitarea dividendelor in 2019
Impozitarea dividendelor in 2019
Fiscalitatea Salariilor in Constructii
Fiscalitatea Salariilor in Constructii
Case de marcat 2019. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2019. Ghid practic pentru contabili


Potrivit art. 319 din Codul Fiscal si a punctului 92 din Normele de aplicare a acestui articol, in cazul depasirii plafoanelor pentru operatiunile prevazute la art. 270 alin. (8) lit. c) din Codul fiscal, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA au obligatia sa intocmeasca autofactura numai in scopuri de TVA. 

Autofactura va cuprinde la rubrica Cumparator informatiile: 
a) numarul facturii;
b) data emiterii;
c) numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA ale persoanei impozabile, la rubrica Furnizor;
d) la rubrica Cumparator, numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA ale persoanei impozabile;
e) denumirea si descrierea bunurilor livrate sau ale serviciilor prestate;
f) valoarea bunurilor sau serviciilor, exclusiv taxa;
g) cota de taxa aplicabila;
h) valoarea taxei colectate.
In cazul bunurilor acordate gratuit in cadrul actiunilor de protocol, in loc de denumirea si descrierea bunurilor livrate se poate mentiona, dupa caz: depasire plafon protocol.
 
Descarcarea din gestiune a marfurilor se inregistreaza:
% = 371
623                                                         - costul de achizitie
378                                                           - adaosul comercial
4428 - TVA neexigibila
 
Produsele oferite la bar si restaurant acordate se inregistreaza
 623 = 345
 
Autofactura se emite in scopul colectarii TVA si se inregistreaza TVA-ul aferent prin articolul contabil:
  623 = %
          4427/ 9%
         4427 /19%
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - Auditor financiar

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cheltuieli protocolautofacturacodul fiscaltvaactivitate restaurant

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 04 Mai 2017


Votati articolul "Deductibilitate cheltuieli de protocol si autofactura. Sfaturi esentiale de la specialist!":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Fiscalitate privind cheltuielile cu daune si onorarii si cheltuieli de executare

Intrebare: Buna ziua,
O societate comerciala platitoare de impozit profit si tva, inchiriaza un teren , in baza unui contract de la o primarie , pentru desfasurarea activitatii economice incepand cu 2005., in acest sens primaria emite facturi iar societatea le plateste. In anul 2013, se constata ca terenul de fapt, nu este al primariei, fiind constatata legal aceasta. Din 2013 societatea nu mai achita chirie primariei dar nici la noii proprietari. In 13.11.2015, societatea primeste instiintare de executare silita pentru suma de 1200000 lei reprezentand contravaloare lipsa de folosinta a terenului, fiind poprite si conturile bancare.
Intrebare: Cum se considera din punct de vedere fiscal fiscal cheltuielile reprezentand contravaloarea lipsei de folosinta a terenului , avand in vedere ca nui exista un contract, dar societatea a folosit terenul pentru desfasurarea activitatii economice. Dar cheltuielile cu onorariile executorilor si cheltuielile de executare? Ce argumente legale folosesc?

Raspuns: inchirierea unui teren se face in baza unui contract. In cazul in care utilizati acel teren fara sa...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 04 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Procedura de corectare a erorilor contabile. Cum se completeaza rectificativa pentru D112?

    • Procedura de corectare a erorilor contabile poate pune probleme chiar si contabililor cu experienta. Este extrem de important sa fie sesizate la timp pentru a putea fi modificate astfel incat sa fie prevenite eventualele consecinte. Va prezentam mai jos care este procedura de corectare a erorilor contabile si cum se procedeaza in cazul in care declaratia 112 a fost completata gresit. Luam drept exrmplu cazul unui salariat care o are pe mama drept coasigurat....» citeste mai departe aici

  • GDPR: ce documente trebuie prezentate in cazul unui control?

    • Incepand cu data de 25 mai 2018, Regulamentul European 2016/679 privind Protecţia Datelor cu Caracter Personal (GDPR) a intrat in vigoare si pe plaiurile romanesti. De atunci protectia datelor personale a devenit un subiect scris cu rosu in mintea tuturor firmelor care lucreaza cu informatiile clientilor persoane fizice. A fost clar inca de la inceput ca acest regulament trebuie respectat cu strictete. Amenda de 4% din cifra de afaceri cu care sun...» citeste mai departe aici

  • Cum procedezi cand esti pe lista de asteptare cu casa de marcat? Mai ai obligatii catre ANAF?

    • Multi contribuabili se afla inca pe lista de asteptare pentru casele de marcat cu jurnal electronic. In cazul in care nu a fost folosita nici casa de marcat cu rola de hartie, cum se procedeaza? Ce obligatii are operatorul economic fata de ANAF? Ionut Jinga, expertul nostru in fiscalitate, ne ofera raspunsurile dorite in randuril...» citeste mai departe aici

  • Contracte de inchiriere. Cum se completeaza declaratia unica rectificativa?

    • Vom analiza in randurile de mai jos cum se completeaza declaratia unica rectificativa in cazul unor contracte de inchiriere. Pentru o intelegere mai usoara, alegem un studiu de caz al unei persoane fizice care detine mai multe contracte de inchiriere si care a depus in anul 2018 declaratia unica. Pentrul unul din contracte, s-a declarat perioana de inchiriere 01.01.2017- 15.04.2020. Contractul de inchiriere s-a reziliat la data de 31.12.2018. Dar potrivit OUG 18/2018, orice modificare...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X