Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Cheltuieli cu spatiu inchiriat. Cum intocmim monografia contabila?

monografie contabilaamenajarispatiu inchiriatinregistrari contabileinvestitii

In analiza de mai jos, o societetea X amenajeaza un magazin intr-o locatie inchiriata. Amenajarile sunt efectuate de catre societatea Y. Conform contractului de inchiriere locatarul (societatea X) vinde amenajari in valoare de 90.000 euro catre locator (societatea Z). Amenajarile au fost facturate de societatea Y catre societatea X. 

Vom vedea care este monografia contabila in cazul societatii X pentru achizitia de amenajari (90.000 euro) si vanzarea catre alta societate (refacturare doar 60.000 euro din cei 90.000) fara a trece aceste amenajari prin imobilizari corporale.

Societatea X face amenajari la spatiul inchiriat de la Z. Plateste pentru acestea 90.000 + TVA , refactureaza proprietarului Z numai 60.000 + TVA  si nu doreste sa receptioneze in contabilitatea proprie imobilizari.

Pentru ca vorbiti de sume mari cu TVA si doriti sa evitati receptia de imobilizari (care ar fi operatiunea corecta), aveti grija ca documentele (comenzi, contracte, acte aditionale etc.) sa acopere inregistrarile contabile.

- Z , proprietarul, solicita lui X sa amenajeze in numele sau spatiul si aproba o investitie de 60.000 + TVA. 

- In plus fata de investitia pe care o face in numele lui Z, X mai face cheltuielii cu reparatii si intretinere de 30.000 + TVA 
Primirea facturilor de la Z
         %      =        401
      461                                        60.000
     6XX                                         30.000
     4426

Refacturarea investitiei comandate catre X

Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Contabilitatea microintreprinderilor
Contabilitatea microintreprinderilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor


4111     =         %
                     461               60.000
                     4426        

Vedeti sectiunea "Cheltuieli ulterioare" din OMFP 1802/2014.
De exemplu:

"228. ‐ Cheltuielile efectuate in legatura cu imobilizarile corporale utilizate in baza unui contract
de inchiriere, locatie de gestiune, administrare sau alte contracte similare se evidentiaza in contabilitatea entitatii care le‐a efectuat, la imobilizari corporale sau drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate, in functie de beneficiile economice aferente, similar cheltuielilor efectuate in legatura cu imobilizarile corporale proprii."
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
monografie contabilaamenajarispatiu inchiriatinregistrari contabileinvestitii

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 16 Iunie 2017


Votati articolul "Cheltuieli cu spatiu inchiriat. Cum intocmim monografia contabila?":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Mod de plata 3%

Intrebare: Societatea s-a infiintat in 6 octombrie 2012 si a inceput activitatea in noiembrie 2012- profil minimarket alimentar.
Cifra de afaceri pe anul 2012 (noiembrie si decembrie) este de 121.650 lei din care cost marfa 102.360 si adaos - 19.290.
Deci, cifra de afaceri pentru 2012 este sub 65.000 euro. In anul 2013 de la 1 februarie, sunt socotita microintreprindere.
Cum platesc 3%? La toata valoarea din cont 707 sau scad costul marfii si platesc doar la adaos comercial?
Multumesc.

Raspuns: Dvs spuneti ca aveti CA aferenta lunilor noiembrie si decembrie 2012 de 121.650 lei. Dupa un calcul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Iunie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X