email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Scoaterea din evidenta contabila a obiectelor de inventar. Cum se procedeaza?

Scoaterea din evidenta contabila a obiectelor de inventar. Cum se procedeaza?
casareobiecte de inventarstocuripredare deseurideseuri

UPDATE 26 februarie 2018. In ceea ce priveste scoaterea din evidenta contabila a obiectelor de inventar in 2018, avem urmatorul caz.

Materiale de natura obiectelor de inventar (cont 303) sunt in stoc din 2004. Evaluarea este la 31.12.2017, in scopul valorificarii. Vom afla in continuare care sunt inregistrarile contabile si care sunt implicatiile fiscale in acest caz.
 

Iata raspunsul specialistului!

Vanzarea obiectelor de inventar se va inregistra pe seama contului 708 "Venituri din activitati diverse" (4111/461 = 708).
 
Din punct de vedere contabil, scoaterea din evidenta a obiectelor de inventar, care au fost date in folosinta se inregistreaza pe creditul contului extracontabil 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta".
 
Venitul este impozabil la calculul rezultatului fiscal.

 

*******

In analiza urmatoare, avem ca subiect o societate care a casat diverse obiecte de inventar complet amortizate din care nu au rezultat componente de valorificat si firma nu detine dovada predarii lor ca deseuri. Vom stabili in ce masura este legal sa se caseze obiecte de inventar fara a preda deseuri la o firma de valorificare si care sunt inregistrarile contabile.

Iata raspunsul specialistului:

Casarea obiectelor de inventar, care nu mai pot fi utilizate, trebuie stabilita de comisia de inventariere, conform prevederilor OMFP  nr. 2861/2009 privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.

Desigur, in mod normal, comisia de inventariere intocmeste Proces-Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA), al carui model se regaseste in Anexa la OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, si propune modalitatea de scoatere din gestiune: prin casare, vanzare sau alte metode.
 
Din punct de vedere fiscal, conform prevederilor de la art. 25 alin. (4) lit. c) si a celor de la art. 304 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, cheltuielile cu bunurile de natura stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, precum si taxa pe valoarea adaugata aferenta, daca aceasta este datorata potrivit prevederilor titlului VII. Aceste cheltuieli sunt deductibile in urmatoarele situatii/conditii:

1. bunurile/mijloacele fixe amortizabile distruse ca urmare a unor calamitati naturale sau a altor cauze de forta majora, in conditiile stabilite prin norme;
2. bunurile/mijloacele fixe amortizabile pentru care au fost incheiate contracte de asigurare;
3. bunurile/mijloacele fixe amortizabile degradate calitativ, daca se face dovada distrugeri.

Din punct de vedere contabil, scoaterea din evidenta a obiectelor de inventar, care au fost date in folosinta se inregistreaza pe creditul contului extracontabil 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta".

Prin urmare, pentru a nu fi considerate cheltuieli nedeductibile (elemente similare veniturilor, din punct de vedere fiscal) si pentru a nu fi ajustata TVA, pentru scoaterea din evidenta contabila a bunurilor de natura obiectelor de inventar, trebuie urmata procedura mai inainte descrisa (valorificare componente/dovada distrugere).


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Atentie! S-a modificat legislatia privind impozitul minim pe cifra de afaceri


Important!
Incepand cu 1 ianuarie 2024, firmele cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro in anul precedent si care in anul de calcul determina un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) sunt obligate sa plateasca un impozit minim pe cifra de afaceri de 1%.

Problema e ca aceasta modificare, introdusa prin Legea nr. 296/2023, lasa loc de interpretari.

Explicatii complete si solutiile optime, in lucrarea Impozitul minim pe cifra de afaceri. Fiscalitate aplicata. 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
casareobiecte de inventarstocuripredare deseurideseuri


Data aparitiei: 12 Octombrie 2017
Ultima actualizare: 26 Februarie 2018

Votati articolul "Scoaterea din evidenta contabila a obiectelor de inventar. Cum se procedeaza?":
Rating:

Nota: 4.38 din 5 din 64 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X