email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Scoaterea din evidenta contabila a obiectelor de inventar. Cum se procedeaza?

Scoaterea din evidenta contabila a obiectelor de inventar. Cum se procedeaza?
casareobiecte de inventarstocuripredare deseurideseuri

UPDATE 26 februarie 2018. In ceea ce priveste scoaterea din evidenta contabila a obiectelor de inventar in 2018, avem urmatorul caz.

Materiale de natura obiectelor de inventar (cont 303) sunt in stoc din 2004. Evaluarea este la 31.12.2017, in scopul valorificarii. Vom afla in continuare care sunt inregistrarile contabile si care sunt implicatiile fiscale in acest caz.
 

Iata raspunsul specialistului!

Vanzarea obiectelor de inventar se va inregistra pe seama contului 708 "Venituri din activitati diverse" (4111/461 = 708).
 
Din punct de vedere contabil, scoaterea din evidenta a obiectelor de inventar, care au fost date in folosinta se inregistreaza pe creditul contului extracontabil 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta".
 
Venitul este impozabil la calculul rezultatului fiscal.

 

*******

In analiza urmatoare, avem ca subiect o societate care a casat diverse obiecte de inventar complet amortizate din care nu au rezultat componente de valorificat si firma nu detine dovada predarii lor ca deseuri. Vom stabili in ce masura este legal sa se caseze obiecte de inventar fara a preda deseuri la o firma de valorificare si care sunt inregistrarile contabile.

Iata raspunsul specialistului:

Casarea obiectelor de inventar, care nu mai pot fi utilizate, trebuie stabilita de comisia de inventariere, conform prevederilor OMFP  nr. 2861/2009 privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.

Desigur, in mod normal, comisia de inventariere intocmeste Proces-Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA), al carui model se regaseste in Anexa la OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, si propune modalitatea de scoatere din gestiune: prin casare, vanzare sau alte metode.
 
Din punct de vedere fiscal, conform prevederilor de la art. 25 alin. (4) lit. c) si a celor de la art. 304 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, cheltuielile cu bunurile de natura stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, precum si taxa pe valoarea adaugata aferenta, daca aceasta este datorata potrivit prevederilor titlului VII. Aceste cheltuieli sunt deductibile in urmatoarele situatii/conditii:

1. bunurile/mijloacele fixe amortizabile distruse ca urmare a unor calamitati naturale sau a altor cauze de forta majora, in conditiile stabilite prin norme;
2. bunurile/mijloacele fixe amortizabile pentru care au fost incheiate contracte de asigurare;
3. bunurile/mijloacele fixe amortizabile degradate calitativ, daca se face dovada distrugeri.

Din punct de vedere contabil, scoaterea din evidenta a obiectelor de inventar, care au fost date in folosinta se inregistreaza pe creditul contului extracontabil 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta".

Prin urmare, pentru a nu fi considerate cheltuieli nedeductibile (elemente similare veniturilor, din punct de vedere fiscal) si pentru a nu fi ajustata TVA, pentru scoaterea din evidenta contabila a bunurilor de natura obiectelor de inventar, trebuie urmata procedura mai inainte descrisa (valorificare componente/dovada distrugere).


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
casareobiecte de inventarstocuripredare deseurideseuri


Data aparitiei: 12 Octombrie 2017
Ultima actualizare: 26 Februarie 2018

Votati articolul "Scoaterea din evidenta contabila a obiectelor de inventar. Cum se procedeaza?":
Rating:

Nota: 4.38 din 5 din 64 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic: modificari oficiale ANAF

    • Update 10 mai 2024: Va informam ca in Monitorul Oficial nr. 422 din 9 mai 2024, a fost publicat OPANAF nr. 874/2024 privind modificarea si completarea anexei la OPANAF nr. 1.612/2018 pentru aprobarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic. Modificari la Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic Astfel, in Referatul de aprobare a actului normativ, ANAF reaminteste ca Nomenclatorul obligatiil...» citeste mai departe aici

  • Transport si logistica: GHID complet pentru contabili

    • Domeniul transportului si logisticii joaca un rol esential in asigurarea fluxului eficient al bunurilor si serviciilor de la producatori la consumatori. Pentru contabili, intelegerea acestui sector este importanta deoarece implica gestionarea complexa a costurilor, a fluxurilor financiare si a informatiilor contabile intr-un mediu in continua schimbare. Solutii fiscal-contabile pentru antreprenorii implicati in activitati de transport si logistica I...» citeste mai departe aici

  • Lipsa in gestiune: studiu de caz privind monografia contabila si implicatiile fiscale

    • Lipsa la inventar poate fi neimputabila (caz in care, daca nu se incadreaza ca fiind perisabilitate sau alte cazuri strict reglementate la art.25 alin (4). lit.c) din Codul Fiscal, este considerata ca fiind cheltuiala nedeductibila din punct de vedere fiscal), sau imputabila, si in acest caz cheltuiala este deductibila deoarece inregistrati si un venit aferent suportat de persoanele vinovate de producerea acesteia. Ce facem in situatia in care avem l...» citeste mai departe aici

  • Radiere PFA: acte necesare si procedura de urmat

    • Prin intermediul studiului de caz de mai jos veti afla procedura de urmat pentru radiere PFA. Intrebare: "O PFA care a avut activitatea suspendata timp de 3 ani, la expirarea perioadei de suspendare in 04.2024 doreste sa inchida aceasta PFA. PFA este pe norma de venit. As dori sa ma ajutati prin a-mi spune care sunt demersurile pentru inchiderea acestei PFA - la ONRC si apoi ANAF, daca trebuie sa depuna declaratia unica si daca trebuia sa depuna declarat...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X