In randurile de mai jos, avem ca subiect o firma cu sediul social in Romania, microintreprindere si neplatitoare de TVA, care are drept obiect de activitate comertul online. Cumpara produse finite din alt stat non-UE si le transfera intr-un depozit din SUA, administrat de o firma. Aceasta firma gestioneaza online, in SUA, comenzile si incasarile lor. Incasarea se face exclusiv cu cardul in momentul operarii comenzii. Vom vedea cum se poate organiza contabilitatea in Romania din momentul cumpararii pana in momentul vanzarii produsului.
Iata raspunsul specialistului:
Achizitia marfurilor in baza facturilor primite de la furnizori se va inregistra in conturi de stocuri:
371 = 401
Potrivit reglementarilor contabile aprobate prin Ordinul 1802/2014, cu ajutorul contului 357 "Marfuri aflate la terti" se tine evidenta stocurilor de marfurilor trimise la terti, in custodie.
Astfel, transferul marfurilor in depozitul din SUA (administrat de alta societate), in baza contractului incheiat intre parti:
357 = 371
SAF-T pentru Contribuabili Mici
- Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Oricare ar fi denumirea contractului, acesta trebuie sa fie intocmit in concordanta cu realitatea economica. Deci din contract ar trebui sa reiasa si faptul ca marfurile sunt preluate in custodie de societatea din SUA.
Pentru livrarile de bunuri efectuate, persoana impozabila trebuie sa emita o factura conform art. 319 alin. (6) lit. a) din Codul fiscal. Chiar daca firma din SUA gestioneaza comenzile, societatea dumneavoastra vinde produsele clientilor. Prin urmare, pentru vanzarile catre clienti se vor intocmi facturi, conform comenzilor/situatiilor de livrari:
4111 = 707
Ati mentionat ca societatea din SUA gestioneaza comenzile si incasarile aferente. Voi prespune ca incasarile nu se efectueaza direct in contul societatii dumneavoastra, ci in contul societatii din SUA care administreaza acele incasari.
Incasarea clientilor, potrivit situatiei prezentate de societatea din SUA:
461 = 4111
Pentru serviciile prestate, societate din SUA va emite factura:
628 = 401
Se compenseaza valoarea produselor de incasat cu valoarea facturii primite:
401 = 461
Incasati diferenta:
5124 = 461
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil