Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Comisia Europeana propune mai multa flexibilitate in ceea ce priveste cotele de TVA

Comisia Europeana propune mai multa flexibilitate in ceea ce priveste cotele de TVA
imm-uricota de tvacomisia europeanabirocratie

Comisia Europeana a propus recent noi norme menite sa le ofere statelor membre o flexibilitate mai mare in ceea ce priveste stabilirea cotelor (TVA) si sa creeze un mediu fiscal imbunatatit, care sa ajute la dezvoltarea IMM-urilor. Astfel se doreste si obtinerea unei reduceri a birocratiei pentru intreprinderile mici.

Se doreste ca propunerile formulate sa reprezinte pasii finali ai revizuirii de catre Comisie a normelor in materie de TVA, prin crearea unui spatiu unic pentru TVA in UE in vederea reducerii semnificative a celor 50 de miliarde EUR pierdute in fiecare an ca urmare a fraudei in domeniul TVA la nivel de UE, sprijinind, in acelasi timp, intreprinderile si asigurand venituri publice.

Normele comune ale UE in materie de TVA, convenite de toate statele membre in 1992, nu mai sunt de actualitate si sunt prea restrictive. Ele permit statelor membre sa aplice cote reduse de TVA numai unui numar limitat de sectoare si de produse. In acelasi timp, tarile din UE considera cotele de TVA ca reprezentand un instrument util pentru a-si urmari unele dintre obiectivele lor politice. In prezent, Comisia isi indeplineste promisiunea de a acorda statelor membre o mai mare autonomie in materie de cote. Se va ajunge la o mai mare egalitate intre tari in ceea ce priveste unele dintre exceptiile existente de la norme, cunoscute ca derogari cu privire la TVA.

De asemenea, Comisia Europeana a mai abordat si problema intreprinderilor mai mici care sunt afectate de costurile disproportionate de asigurare a conformitatii cu normele privind TVA. Intreprinderile care efectueaza tranzactii comerciale transfrontaliere se confrunta cu costuri de conformitate cu 11 % mai ridicate fata de cele care efectueaza numai tranzactii comerciale la nivel national, intreprinderile de dimensiuni mai mici fiind cele mai afectate. Acest lucru s-a dovedit a fi un obstacol real in calea cresterii economice, intrucat intreprinderile mici reprezinta 98 % dintre intreprinderile din UE. Prin urmare, propunem sa se permita mai multor intreprinderi sa beneficieze de norme mai simple in materie de TVA, care deocamdata sunt disponibile numai pentru cele mai mici intreprinderi. Costurile totale de asigurare a conformitatii cu normele privind TVA vor fi reduse cu pana la 18 % pe an.

 

Mai multa flexibilitate pentru cotele de TVA

In prezent, statele membre pot aplica o cota redusa de pana la 5 % pentru doua categorii distincte de produse din tara lor. O serie de state membre aplica, de asemenea, derogari specifice pentru cote si mai reduse.

In afara de o cota de TVA standard de minimum 15 %, statele membre vor fi acum in masura sa instituie:
 

  • doua cote reduse distincte, cuprinse intre 5 % si cota standard aleasa de statul membru;
  • o scutire de TVA (sau „cota zero”);
  • o cota redusa stabilita intre 0 % si cotele reduse.

Actuala lista complexa de bunuri si servicii carora le pot fi aplicate cotele reduse ar fi eliminata si inlocuita cu o noua lista de produse (cum ar fi armele, bauturile alcoolice, jocurile de noroc si tutunul), carora li s-ar aplica intotdeauna cota standard de 15 % sau o cota superioara.

Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili


Pentru a proteja veniturile publice, statele membre vor trebui, de asemenea, sa se asigure ca media ponderata a cotei de TVA este de cel putin 12 %.

Noul regim inseamna, de asemenea, ca toate bunurile care beneficiaza in prezent de cote diferite fata de cota standard pot continua sa beneficieze de acestea.
 

Reducerea costurilor in materie de TVA pentru IMM-uri

In temeiul normelor actuale, statele membre pot scuti de TVA vanzarile intreprinderilor mici, cu conditia ca acestea sa nu depaseasca o anumita cifra de afaceri anuala, care variaza de la o tara la alta. IMM-urile in crestere isi pierd accesul la masurile de simplificare odata ce au depasit pragul de scutire. De asemenea, aceste scutiri sunt disponibile numai pentru intreprinderile nationale. Aceasta inseamna ca nu exista conditii de concurenta echitabile pentru intreprinderile mici care isi desfasoara activitatea in interiorul UE.

In timp ce actualele praguri de scutire ar ramane valabile, propunerile de astazi ar introduce:

  • un prag de venituri de 2 milioane EUR la nivel de UE sub care intreprinderile mici ar beneficia de masuri de simplificare, indiferent daca au fost sau nu deja scutite de TVA;
  • posibilitatea ca, in cazul tuturor intreprinderilor mici care se califica pentru scutirea de TVA, statele membre sa le exonereze de obligatiile referitoare la identificare, la facturare, la contabilitate sau la declaratii;
  • un prag al cifrei de afaceri de 100 000 EUR, care le-ar permite intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in mai mult de un stat membru sa beneficieze de scutirea de TVA.
     

Aceste propuneri legislative vor fi transmise in continuare Parlamentului European si Comitetului Economic si Social European pentru consultare si Consiliului pentru adoptare. Modificarile vor intra in vigoare numai atunci cand va avea loc trecerea efectiva la regimul definitiv.

Context

Masurile propuse se bazeaza pe „pietrele de temelie” ale unui nou spatiu unic definitiv pentru TVA in UE, propuse in octombrie 2017, precum si pe Planul de actiune privind TVA „Catre un spatiu unic pentru TVA in UE”, prezentat in aprilie 2016.
Sistemul comun privind taxa pe valoarea adaugata (TVA) joaca un rol important in cadrul pietei unice europene. TVA reprezinta o sursa majora si tot mai consistenta de venituri pentru UE, generand, in 2015, peste o mie de miliarde EUR, adica 7 % din PIB-ul UE. Una dintre resursele proprii ale UE se bazeaza, de asemenea, pe TVA.

 

 

Sursa: europa.eu

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
imm-uricota de tvacomisia europeanabirocratie

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 29 Ianuarie 2018


Votati articolul "Comisia Europeana propune mai multa flexibilitate in ceea ce priveste cotele de TVA":
Rating:

Nota: 3.25 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Distribuire si plata dividende 2017

Intrebare: Buna ziua, lucrez la o firma infiintata in Romania dar al carui asociat unic este o persoana juridica din Marea Britanie. Am incheiat anul 2017 cu un profit de 128032 lei.
Asociatul unic solicita distribuirea dividendelor aferente intr-un termen maxim de 2 saptamani, deci cam la jumatatea lunii februarie 2018. Intrebarea : este legal dpdv contabil si fiscal plata acestor dividende inaintea aprobarii AGA si depunerii situatiilor financiare ptr anul 2017 ( depunere bilant cu termen luna mai 2018 )? Stiu ca sunt niste exceptii in ceea ce priveste plata impozitului de 5% pentru aceste dividende , atata timp cat primesc ca dovada un certificat de rezidenta fiscala de evitare a dublei impozitari. Va rog un temei legal sa pot trimite explicatie in UK. Multumesc anticipat si astept cu interes raspunsul dvs . Cu respect.

Raspuns: Alocarea dividendelor se poate face in baza hotararii asociatilor sau deciziei asociatului unic,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Ianuarie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016