Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Romanii asigurati in sistemul public de sanatate. Care este procedura de transmitere facuta de catre ANAF la CNAS

Romanii asigurati in sistemul public de sanatate. Care este procedura de transmitere facuta de catre ANAF la CNAS
anafcontributii de sanatatedeclaratia unicadeclaratii fiscale

Ordinul ANAF nr. 3903/2018 pentru aprobarea Procedurii privind structura si periodicitatea transmiterii a informatiilor cuprinse in declaratiile fiscale a fost publicat in Monitorul Oficial din data de 21 septembrie 2018. Acest act reglementeaza procedura prin care vor fi comunicate de catre ANAF la Casa nationala de sanatate (CNAS) persoanele asigurate in baza contributiei la sanatate.


Procedura tine cont atat de schimbarile fiscale vcare au intervenit in anul 2018, cat si de tipul veniturilor aflate in sfera contributiei la sanatate.
 

Lista de categorii de persoane asigurate la sistemul public de sanatate in baza platii contributiei la sanatate


- persoane fizice care realizeaza venituri din salarii si asimilate salariilor, pentru care contributia de asigurari sociale de sanatate se retine la sursa de catre platitorul de venituri si se declara in declaratia formular D112, potrivit capitolului III al titlului V din Codul fiscal, precum si cei care beneficiaza de indemnizatii de asigurari sociale de sanatate potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;

- persoane fizice care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala, pentru care contributia de asigurari sociale de sanatate se retine la sursa de catre platitorul de venituri si se declara in declaratia formular D112, potrivit capitolului III al titlului V din Codul fiscal;


- persoane fizice care realizeaza venituri din arenda pentru care contributia de asigurari sociale de sanatate se retine la sursa de catre platitorul de venituri si se declara in declaratia formular D112, potrivit capitolului III al titlului V din Codul fiscal;

- persoane fizice care realizeaza venituri din asocieri cu persoane juridice, contribuabili potrivit prevederilor titlului II si titlului III din Codul fiscal sau Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, pentru care contributia de asigurari sociale de sanatate se retine la sursa de catre platitorul de venituri si se declara in declaratia formular D112, potrivit capitolului III al titlului V din Codul fiscal;

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator
Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG


- persoane fizice care realizeaza venituri in baza contractelor de activitate sportiva pentru care contributia de asigurari sociale de sanatate se retine la sursa de catre platitorul de venituri si se declara in declaratia formular D112, potrivit capitolului III al titlului V din Codul fiscal;

- persoane fizice care realizeaza venituri, peste nivelul plafonului minim, de natura celor prevazute la art. 155 alin. (1) lit. b)-h) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, care depun Declaratia unica;

- persoane fizice care realizeaza venituri, sub nivelul plafonului minim, de natura celor prevazute la art. 155 alin. (1) lit. b)-h) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, care depun optional Declaratia unica;

- persoane fizice prevazute la art. 180 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal, care nu realizeaza venituri asupra carora se datoreaza contributia si nu se incadreaza in categoriile de persoane exceptate de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate, care depun optional Declaratia unica;


- persoane care se afla in concediu de acomodare, potrivit Legii nr. 273/2004 privind procedura adoptiei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in concediu pentru cresterea copilului potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;

- persoane fizice care beneficiaza de ajutor social potrivit Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare;

- persoanele prevazute la art. 1 alin. (2) sau art. 23 alin. (3) sau art. 32 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, declarate de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, prin casele de asigurari de sanatate subordonate;

- asigurati preluati de casele teritoriale de pensii de la unitatile in faliment, precum si persoane preluate in plata indemnizatiilor pentru incapacitate temporara de munca ca urmare a unui accident de munca sau a unei boli profesionale de catre Casa Nationala de Pensii Publice, prin casele teritoriale de pensii si de catre casele sectoriale de pensii.


Comunicarea de catre ANAF catre Casa nationala de asigurari de sanatate se va face diferit, in functie de de datele transmise, dupa cum urmeaza:
 

a) Zilnic pentru persoanele inregistrate in baza declaratiei 112;

b) Zilnic pentru persoanele ce depun declaratie unica dupa intrarea in vigoare a prezentei proceduri;

c) In termen de maxim 10 zile pentru acele persoane care au depus declaratia unica sau alte declaratii fiscale de venit in perioada 01 ianuarie si data de intrare in vigoare a prezentului ordin;

d) Lunar se va comunica Casei nationale de sanatate situatia angajatorilor la care isi desfasoara activitatea persoanele asigurate in sensul precizarii datei inceperii activitatii, suspendarii sau incetarii activitatii.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anafcontributii de sanatatedeclaratia unicadeclaratii fiscale

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 26 Septembrie 2018


Votati articolul "Romanii asigurati in sistemul public de sanatate. Care este procedura de transmitere facuta de catre ANAF la CNAS":
Rating:

Nota: 3.83 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Rog sa imi explicati masurile dispuse

Intrebare: Va rog frumos sa ma ajutati si sa imi dati un sfat in ceea ce priveste urmatoarea problema:

- este vorba despre un caz intamplat intr-un muzeu
- acum 1 an directorul cultural a intocmit o Nota de fundamentare si a solicitat alocarea unei sume de bani pentru realizarea unui proiect cultural.
- proiectul a constat in tiparirea si distribuirea unei reviste in care muzeul nostru
avea rezervata o pagina de publicitate
- in schimb, comisia de audit a spus ca proiectul nu are nici o legatura
cu activitatea institutiei noastre, a muzeului
- nu intelegem aceasta opinie
- s-a dorit ca in urma proiectului sa creasca numarul de vizitatori si marirea veniturilor proprii prin cazari

- problema este ca, pe langa faptul ca se imputa faptul ca proiectul nu are legatura cu activitatea institutiei, a doua este urmatoarea:
- incadrarea gresita a Proiectului - la capitolul 20.01.09 ? Materiale si prestari de servicii cu caracter functional ( = la activitati culturale ), in loc la capitolul 20.11 ? Carti, publicatii si materiale documentare, pt. editarea Revistei si la capitolul 20.01.08 ? Posta, telecomunicatii, radio, TV, internet ( = editare de carti, reviste sau alte publicatii stiintifice si de popularizare )
- totusi, institutia noastra a solicitat printr-o Adresa aprobarea noului proiect si alocarea banilor necesari la capitolul 20.01.09, iar cheltuielile s-au facut din acest capitol pentru tiparire si distribuire revista
- Consiliul Judetean, ordonatorul principal de credite, a aprobat alocarea de bani in capitolul solicitat de noi si, in mod implicit, noul proiect propus de noi

- odata ce managerul poate sa propuna si alte activitati /proiecte inafara Programului minimal aprobat, odata ce are ca obiectiv realizarea de venituri proprii, ....., iar banii au fost cheltuiti de la capitolul unde au fost alocati,
- odata ce managerul a considerat ca proiectul a fost oportun si
- chiar si presedintele Consiliului Judetean a solicitat realizarea acestui proiect,
iar in sedinta a solicitat consilierilor aprobarea proiectului cu suma solicitata,

- va rog sa imi spuneti:
de ce se considera de catre comisia de control
ca proiectul nu are nici o legatura cu activitatea institutiei si ca nu a fost un proiect inclus in Programul minimal anual, cf. Anexei la Contractul de management,
si ca nu au fost respectate prevederile legale cand s-au efectuat cheltuielile ?
de ce s-a considerat ca creditele bugetare au fost utilizate pe alte destinatii decat cele aprobate, fiind nerespectate prevederile art.14 alin.3 din Leg.273/2006 si art.23(1)din aceeasi lege si cele ale art.5(1) din OG nr.119/1999 privind controlul intern si controlul financiar preventiv ?
de ce s-a considerat ca institutia noastra nu a avut aprobate credite bugetare la articolul bugetar 20.11-Carti, publicatii si materiale documentare, pentru editarea revistei, si ca cheltuielile ar fi fost suportate de la alineatul bugetar 20.01.09 - Materiale si prestari de servicii cu caracter functional, prin nerespectarea destinatiei creditelor aprobate ?
- comisia de control a mai spus ca
Protocolul de colaborare cu o alta unitate,
care a avut ca obiect editarea, tiparirea si distribuirea revistei,
nu a respectat toate prevederile legale.
S-a spus ca serviciile de distributie a revistei care nu sunt strict legate de activitatea entitatii si/sau au fost efectuate pe baza de documente neconforme privind serviciile prestate.
La ce anume s-a referit ?
- se poate, de ex., considera
ca obiectul contractului nu a respectat
anumite prevederi legale
cum ar fi cele de mai sus ?
( nu s-a spus asta, dar ar fi posibil sa se spuna si acest lucru ? )
- doar ordonatorul principal de credite a analizat si verificat, dar a si aprobat proiectul si bugetul aferent
- de aceea, nu inteleg de ce nu ar fi corect cum a procedat institutia noastra
- se va imputa cuiva suma de bani alocata acestui proiect ?
- odata ce s-a dispus masura:
stabilirii intinderii prejudiciului cauzat de institutie prin plata nelegala a cheltuielilor privind editarea si distribuirea revistei, care nu sunt strict legate de activitatea institutiei,
cat si dispunerea masurilor pentru recuperarea integrala a prejudiciului, potrivit legii,
- cui i se va imputa acea suma de bani ? managerului? directorului cultural? contabilului sef ? economistului care a pus viza CFP ? coordonatorului de proiect ? consilierului juridic ? sau toti sunt vinovati ?
- din lista, ar fi cineva nevinovat ? /ar ramane neacuzat de cele de mai sus ?
pentru ca oportunitatea o stabileste managerul, directorul cultural a cerut proiectul, cei 2 impreuna cu contabilul sef si cu economistul care pune viza CFP - au facut platile ...,
ceilalti ar fi doar executanti, fara factor de decizie si control financiar /raspunzatori pentru tipul de proiect si plata gresita din alt capitol ?
- daca se va considera ca toti sunt vinovati, cum se va imparti suma ?
Care este modul de stabilire a vinovatiei, care este ordinea gradului de vinovatie si care sunt procentele care ii va reveni fiecaruia si pe care le va plati fiecare ?

Raspuns: Buna dimineata ! Va supun atentiei niste precizari fata de cele de mai sus: I. - in ROF se spune ca:...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 26 Septembrie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Termen depunere declaratii fiscale in decembrie 2018

    • Cititi in continuare care sunt declaratiile fiscale pe care aveti obligatia sa le depuneti la ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) in luna decembrie 2018 la termenele prezentate.     Iata care este termenul pentru depunerea declaratiilor fiscale in luna decembrie 2018!   Luni, 3 decembrie - Depunerea De...» citeste mai departe aici

  • In atentia distribuitorilor de carburanti, alcool si tutun! Ce trebuie sa depuna pana la 31 decembrie

    • Prin OANAF 1960/2018 publicat in Monitorul Oficial  nr. 700 din 10/08/2018 au fost aduse modificari OANAF nr. 1.849/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a operatorilor economici care comercializeaza in sistem angro sau en detail produse energetice - benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat si biocombustibili, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, precum si OANAF nr. 1.850/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Modificarea vectorului fiscal. Ce trebuie sa comunicati organelor fiscale?

    • Analizam in randurile urmatoare cazul unei societati care are cod CAEN al activitatii preponderente desfasurate 5610 Restaurante. Pana la data de 31.07.2017 a fost inregistrata ca platitoare de impozit specific unor activitati. Dar incepand cu data de 01.08.2017, s-a modificat vectorul fiscal si a devenit platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor. Este important de mentionat si faptul ca, in urma majorarii capitalului social la 45.000 lei, incepand cu data de 01.10.201...» citeste mai departe aici

  • Anunt ANAF: se organizeaza peste 100 de intalniri cu contribuabilii, in luna decembrie

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) anunta, printr-un comunicat de presa, ca organizeaza in intreaga tara, in luna decembrie, 106 intalniri cu contribuabilii. Unele dintre aceste intalniri sunt organizate in colaborare cu organisme profesionale si alte institutii publice. In ceea ce priveste principalele teme abordate in cadrul intalnirilor, iata mai jos cateva dintre subiectele de interes care vor fi abordate:   - &quo...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016