email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect de modificare a D 112 – cum se vor aplica facilitatile pentru constructii in luna iulie?

Proiect de modificare a D 112 – cum se vor aplica facilitatile pentru constructii in luna iulie?
declaratia 112facilitati constructiicod fiscalOUG 43/2019

Prin O.U.G.nr. 43/2019 au fost aduse schimbari in domeniul aplicarii facilitatilor fiscale pentru angajatii din constructii. Modificarile vizeaza extinderea domeniilor de activitate prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal pentru care se aplica salariul minim de 3.000 lei si facilitatile fiscale, noi reguli privind cifra de afaceri in functie de care se aplica facilitatile fiscale, aplicarea facilitatilor pentru veniturile brute lunare din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1)-(3) din Codul fiscal, realizate de persoanele fizice pentru care se aplica scutirea, calculate la un salariu brut de incadrare pentru 8 ore de munca/zi de minimum 3.000 lei lunar.

Ordonanta prevede intrarea in vigoare a modificarilor la data de 21 iulie 2019.

Termenul de depunere a declaratiei 112 pentru luna iulie este 26 august 2019 insa pana la aceasta data nu au fost publicate in Monitorul oficial actele normative pentru aplicarea acestor modificari, respectiv:

    • Actul normativ prin care sa se stabileasca mecanismul de calcul al cifrei de afaceri prevazuta la art.60 pct.5 lit.b) din Codul fiscal. Desi pe site-ul Comisiei Nationale de strategie si prognoza a fost publicat OCNSP 239/2019 pentru aprobarea metodologiei privind mecanismul de calcul al cifrei de afaceri, acesta nu a fost inca publicat in Monitorul Oficial.

    • Actul normativ prin care sa se adapteze corespunzator modelul si continutul formularului 112 ”Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”, precum si instructiunile de completare a acestuia.

In ceea ce priveste declaratia 112, pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a fost publicat, in data de 21 august 2019 un Proiect de ordin pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate".



Prevederile ordinului vizeaza modificarea Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate corespunzator cu modificarile din legislatia specifica, generate de modificarile Codului fiscal ca urmare a prevederilor O.U.G. nr. 43/2019 pentru modificarea si completarea unor acte normative care privesc stabilirea unor masuri in domeniul investitiilor precum si de necesitatea actualizarii anexelor si instructiunilor de completare, in functie de problemele semnalate din practica – cum ar fi introducerea unor casete informative cu privire la persoanele detasate in/din Romania cat si cu privire la statul in care se datoreaza constributiile sociale obligatorii, respectiv detasate cu sau fara. formularul portabil A1, introducerea unor campuri noi in sectiunea E3 din anexa asigurat s.a.

In ceea ce priveste facilitatile fiscale din sectorul constructiilor proiectul propune urmatoarele:

    1. In vederea aplicarii facilitatilor fiscale, angajatorii care desfasoara activitati in sectorul constructii, trebuie sa indeplineasca cumulativ conditiile mentionate la pct. 5 al art. 60 din Codul fiscal, cu respectarea prevederilor in domeniul ajutorului de stat. Facilitatile ce vizeaza obligatiile fiscale datorate de angajatori, respectiv contributia asiguratorie pentru munca si contributiile de asigurari sociale, in cazul conditiilor deosebite de munca sau in cazul conditiilor speciale de munca, se acorda dupa aprobarea schemei de ajutor.

    2. Adaptarea in formular a casetelor privind inscrierea cifrei de afaceri si a ponderii cifrei de afaceri din activitatile prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal (din anul anterior, respectiv din anul curent, cumulat de la inceptul anului).

    3. Aplicarea facilitatilor si pentru persoanele fizice detasate pe teritoriul Romaniei - daca entitatea la care sunt detasati desfasoara activitati in domeniul constructiilor indeplineste conditiile cumulative prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal si daca aceasta efectueaza plata drepturilor salariale pe perioada detasarii. Facilitatile fiscale nu se acorda persoanelor fizice care sunt detasate in afara Romaniei.

    4. Adaptarea formularului pentru raportarea veniturilor din sectorul constructiilor pentru luna iulie – pentru perioada de pana la data de 21 iulie 2019 inclusiv si separat incepand cu data de 22 iulie 2019 potrivit regulilor stabilite prin instructiunile de completare.

In cazul veniturilor aferente lunii iulie 2019 proiectul propune urmatoarele reguli de aplicare a facilitatilor in cadrul celor doua perioade fiscale:

    1. Perioada 01 – 21 iulie 2019 inclusiv

    • La acordarea facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor pentru perioada 01-21.07.2019 se au in vedere reglementarile din Codul fiscal introduse prin OUG nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene

    • Pentru aceasta perioada facilitatile fiscale se acorda numai in cazul contractelor individuale de munca, inclusiv in cazul contractelor individuale de munca cu timp partial, daca sunt indeplinite cumultativ conditiile prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal in vigoare in acea perioada.

Conditia prevazuta la art. 60 pct. 5 lit. c) din Codul fiscal, privind venitul brut realizat, in vigoare pana la data de 21 iulie 2019 inclusiv, se considera indeplinita daca veniturile brute realizate din salarii si asimilate salariilor in baza contractelor individuale de munca sunt cuprinse intre 3.000 lei si 30.000 lei lunar, inclusiv.
 

    2. Perioada 22 iulie 2019 – 31 iulie 2019

    • La acordarea facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor incepand cu 22.07.2019 se au in vedere reglementarile Codului fiscal modificate prin OUG nr. 43/2019 pentru modificarea si completarea unor acte normative care privesc stabilirea unor masuri in domeniul investitiilor.

    • Incepand cu data de 22 iulie 2019 scutirea de la plata impozitului pe venit se acorda pentru toate raporturile juridice generatoare de venituri din salarii si asimilate salariilor, daca sunt indeplinite cumultativ conditiile prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, in vigoare incepand cu aceeasi data. In cazul contributiilor sociale obligatorii, facilitatile fiscale se acorda numai pentru contractele individuale de munca, inclusiv in cazul contractelor individuale de munca cu timp partial, daca sunt indeplinite cumultativ conditiile prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal in vigoare incepand cu data de 22 iulie 2019.

Asadar, conform proiectului de ordin, incepand cu 22.07.2019, pentru persoanele fizice care realizeaza venituri din salarii si asimilate salariului la un angajator care desfasoara activitate in domeniul constructiilor, in baza altor raporturi juridice generatoare de venituri din salarii si asimilate salariilor, decat contractele individuale de munca, NU se acorda facilitatile fiscale privind scutirea de la plata CASS. Pentru aceste venituri se acorda NUMAI scutirea de la plata impozitului pe venit.

    • Conditia prevazuta la art. 60 pct. 5 lit. c) din Codul fiscal, privind salariul minim, in vigoare incepand cu data de 22 iulie 2019, se considera indeplinita dupa cum urmeaza:

- in cazul contractelor individuale de munca cu norma intreaga, veniturile brute lunare din salarii si asimilate salariilor sunt calculate la un salariu brut de incadrare pentru 8 ore de munca/zi de minimum 3.000 lei lunar, respectiv, salariul minim brut pe tara de 3.000 lei lunar, este stabilit pentru un program de lucru in medie de 167,333 ore pe luna, reprezentand in medie 17,928 lei/ora. Pentru salariatii care au incheiate cu angajatorii contracte de munca cu timp partial, facilitatile fiscale se acorda numai daca este indeplinita conditia ca salariul tarifar orar sa fie cel putin egal cu 17,928 lei.

- in cazul altor raporturi juridice generatoare de venituri din salarii si asimilate salariilor, decat contractele individuale de munca, respectiv contract de administrare, de mandat si altele, pentru care venitul brut lunar nu este calculat la un salariu brut de incadrare pentru 8 ore de munca/zi de minimum 3.000 lei lunar, facilitatile fiscale se acorda numai daca este indeplinita conditia ca venitul brut lunar realizat sa fie cel putin egal cu 3.000 lei.

- in cazul contractelor de internship si de ucenicie, facilitatile fiscale se acorda numai daca este indeplinita conditia ca salariul tarifar orar sa fie cel putin egal cu 17,928 lei.
    
    • Incepand cu data de 22 iulie 2019, in cazul indeplinirii cumultative a conditiilor prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, facilitatile fiscale se acorda pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor de pana la 30.000 lei lunar. Pentru partea care depaseste plafonul de 30.000 lei nu se acorda facilitatile fiscale.

    • Pentru veniturile lunare din salarii si asimilate salariului, realizate in baza unui contract individual de munca, mai mici de 3.000 lei/luna, facilitatile fiscale se acorda daca este indeplinita conditia ca  salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata stabilit in bani, fara a include indemnizatiile, sporurile si alte adaosuri, sa fie in suma de 3.000 lei lunar, pentru un program de lucru in medie de 167,333 ore pe luna, reprezentand in medie 17,928 lei/ora.

Exemplu: daca un salariat cu norma intreaga are prevazut in contractul individual de munca, un salariu lunar brut de incadrare de minim 3.000 lei/luna, dar in luna de raportare a lucrat fractie de luna sau s-a aflat in concediu medical, acesta beneficiaza de facilitatile fiscale pentru venitul realizat.

Prevederi privind stabilirea impozitului pe venit aferent veniturilor obtinute in luna iulie 2019 de persoanele fizice care indeplinesc conditiile de acordare a facilitatilor fiscale.

Pentru stabilirea impozitului pe venit aferent veniturilor obtinute in luna iulie 2019 de persoanele fizice care desfasoara activitati la angajatori care indeplinesc conditiile de acordare a facilitatilor fiscale, angajatorii vor proceda astfel:

    1. In cazul persoanelor fizice care in cursul lunii iulie indeplinesc cumulativ conditiile urmatoare:

- salariul brut de incadrare prevazut in contractul individual de munca, este de cel putin  3.000 lei, lunar pentru un program de lucru in medie de 167,333 ore pe luna, reprezentand in medie 17,928 lei/ora;

- venitul lunar brut realizat in baza contractului individual de munca, este cuprins intre 3.000 - 30.000 lei, inclusiv;
- desfasoara activitate in baza unui contract individual de munca,
angajatorii vor determina impozitul pe venit fara a proceda la ajustarea plafoanelor privind conditiile de acordare a facilitatilor fiscale si a venitului realizat.

    2. In cazul celorlalte persoane care in cursul lunii au avut situatii atipice, (de exemplu: indeplinesc conditiile de acordare a facilitatilor fiscale doar pentru una din perioade 01.07.2019 - 21.07.2019 sau 22.07.2019 -  31.07.2019, desfasoara activitati prevazute la codurile CAEN care au fost adaugate  la lit a) a art.60 pct.5 din Codul fiscal conform O.U.G. nr. 43/2018, pe parcursul lunii s-a modificat regimul fiscal al veniturilor realizate, au obtinut venituri brute peste 30.000 lei sau sub 3.000 lei, au lucrat fractiuni de luna), se va avea in vedere ajustarea plafoanelor fata de care se face raportarea in vederea acordarii facilitatilor fiscale precum si ajustarea venitului brut realizat in fiecare din cele doua perioade.

Pentru ajustarea veniturilor brute realizate in luna iulie 2019, acestea se impart proportional la zilele lucrate aferente perioadei. Se considera  venituri aferente zilelor lucrate si veniturile aferente concediilor de odihna, indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca suportate de angajator, evenimentele speciale (de exemplu: zilele acordate pentru decesul unui membru al familiei, pentru casatorie, s.a). Veniturile realizate care nu pot fi alocate pe zile, se impart proportional la zilele efectiv lucrate aferente perioadei.

Ajustarea plafoanelor

Pentru perioada 01.07.2019 - 21.07.2019

- referitor la conditia ca veniturile brute lunare din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1) - (3) din Codul fiscal, realizate de persoanele fizice pentru care se aplica scutirea, sa fie cuprinse intre 3.000 si 30.000 lei lunar inclusiv, aceste plafoane se ajusteaza prin raportare la numarul de zile lucratoare aferente perioadei (15 zile), respectiv,  veniturile brute lunare din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1) - (3) din Codul fiscal, realizate de persoanele fizice pentru care se aplica scutirea, sa fie cuprinse intre 1.957 (3.000 lei x 15/23) si 19.565 lei (30.000 lei x 15/23) lunar inclusiv.

- venitul brut realizat ajustat  = venitul brut realizat in luna iulie 2019 x 15/23.

Pentru perioada 22.07.2019 - 31.07.2019

- referitor la conditia ca scutirea sa se aplice pentru sumele din venitul brut lunar de pana la 30.000 lei, obtinut din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1) - (3) din Codul fiscal, realizate de persoanele fizice, acest plafon se ajusteaza prin raportare la numarul de zile lucratoare aferente perioadei (8 zile), respectiv, scutirea sa se aplice pentru sumele din venitul brut lunar de pana la 10.435 lei (30.000 lei x 8/23).

- venitul brut realizat ajustat = venitul brut realizat in luna iulie 2019 x 8/23.
    
Determinarea impozitului pe venit aferent venitului scutit, se face prin raportare la venitul aferent din perioada in care persoana fizica indeplineste conditiile de acordare a facilitatilor fiscale.

Prevederi privind completarea Anexa  nr.1.2  Anexa asigurat pentru luna iulie 2019

Angajatorii ce desfasoara activitati in domeniul constructiilor vor completa sectiunile A1, A.1.1 si A.1.2 sau sectiunile B. 4.1, B.4.1.1 si B.4.1.2, dupa caz, conform instructiunilor de completare.

In cazul veniturilor aferente lunii iulie 2019, daca angajatorii indeplinesc conditiile prevazute art.60 pct. 5 din Codul fiscal, atat pentru perioada 01-21.07.2019 (conform reglementarilor fiscale introduse prin O.U.G. nr. 114/2018), cat si pentru perioada 22-31.07.2019 (conform reglementarilor fiscale introduse prin O.U.G. nr. 43/2019), acestia completeaza numai coloana ”cu acordarea facilitatilor fiscale” din Sectiunea A1/B41, si doar pentru asiguratii pentru care sunt indeplinite, atat pentru perioada 01-21.07.2019 (conform reglementarilor fiscale introduse prin O.U.G. nr. 114/2018), cat si pentru perioada 22-31.07.2019((conform reglementarilor fiscale introduse prin O.U.G. nr. 43/2019), cumulativ conditiile urmatoare:

- salariul brut de incadrare prevazut in contractul individual de munca, este de cel putin  3.000 lei, lunar pentru un program de lucru in medie de 167,333 ore pe luna, reprezentand in medie 17,928 lei/ora;

- venitul lunar brut realizat in baza contractului individual de munca, este cuprins intre 3.000 -30.000 lei, inclusiv;

- desfasoara activitate in baza unui contract individual de munca.

In alte situatii decat cele de mai sus, cum ar fi: angajatorul aplica facilitatile fiscale incepand cu data de 22 iulie 2019, persoana fizica desfasoara activitate in baza unui alt raport juridic decat contractul individual de munca si beneficiaza de facilitati fiscale incepand cu data de 22 iulie 2019, venitul brut realizat este mai mare de 30.000 lei, se completeaza Sectiunile A 1.1. si A 1.2. care se cumuleaza in Sectiunea A1, respectiv B.4.1.1. si B.4.1.2.

Sectiunea A1 se completeaza si in cazul angajatorilor ce desfasoara activitati in domeniul constructiilor, conform codurilor CAEN prevazute la art. 60 pct. 5 lit. a) din Codul fiscal dar care nu indeplinesc conditiile privind acordarea facilitatilor fiscale, atat pentru perioada 01-21.07.2019 (conform reglementarilor fiscale introduse prin O.U.G. nr. 114/2018), cat si pentru perioada 22-31.07.2019((conform reglementarilor fiscale introduse prin O.U.G. nr. 43/2019). In acest caz, datele se completeaza in coloana ”fara acordarea facilitatilor fiscale” din Sectiunea A1.

Sectiunea A.1.1 si Sectiunea A.1.2

Se completeaza in functie de situatia existenta in cursul lunii iulie 2019, de catre angajatorii ce desfasoara activitati in domeniul constructiilor, conform codurilor CAEN prevazute la art. 60 pct. 5 lit. a) din Codul fiscal, pentru persoanele fizice care realizeaza in perioadele 01.07.2019 -21.07.2019 si/sau 22.07.2019- 31.07.2019, venituri din salarii si asimilate salariilor, pentru situatii cum ar fi:
- angajatorii indeplinesc conditiile de acordare a facilitatilor fiscale incepand cu 22.07.2019;

- pe parcursul lunii s-a modificat regimul fiscal al veniturilor realizate de persoanele fizice;
- veniturile brute realizate de persoanele fizice sunt mai mari decat valoarea de 30.000 lei;
- veniturile brute realizate de persoanele fizice sunt mai mici decat valoarea de 3.000 lei;
- persoanele fizice au lucrat fractii de luna;
- alte situatii care nu se incadreaza in conditiile de la Sectiunea A1.

Pentru completarea sectiunilor A.1.1 si A.1.2 se va  avea in vedere ajustarea plafoanelor veniturilor, in functie de care se acorda facilitatile fiscale precum si ajustarea venitului brut realizat in fiecare din cele doua perioade.

Pentru perioada 01.07.2019 - 21.07.2019

- referitor la conditia ca veniturile brute lunare din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1) - (3) din Codul fiscal, realizate de persoanele fizice pentru care se aplica scutirea, sa fie cuprinse intre 3.000 si 30.000 lei lunar inclusiv, aceste plafoane se ajusteaza prin raportare la numarul de zile lucratoare aferente perioadei (15 zile), respectiv, veniturile brute lunare din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1) - (3) din Codul fiscal, realizate de persoanele fizice pentru care se aplica scutirea, sa fie cuprinse intre 1.957 (3.000 lei x 15/23) si 19.565 lei (30.000 lei x 15/23) lunar inclusiv.

- venitul brut realizat ajustat = venitul brut realizat in luna iulie 2019 x 15/23.

Pentru perioada 22.07.2019 - 31.07.2019

- referitor la conditia ca scutirea sa se aplice pentru sumele din venitul brut lunar de pana la 30.000 lei, obtinut din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1) - (3) din Codul fiscal, realizate de persoanele fizice, acest plafon se ajusteaza prin raportare la numarul de zile lucratoare aferente perioadei (8 zile), respectiv,  scutirea sa se aplice pentru sumele din venitul brut lunar de pana la 10.435 lei (30.000 lei x 8/23).

- venitul brut realizat ajustat = venitul brut realizat in luna iulie 2019 x 8/23.

Veniturile asimilate salariilor din prime, bonusuri si altele, platite in cursul lunii iulie 2019, care nu pot fi alocate pe zile, se impart proportional la zilele lucrate aferente perioadei.

Proiectul contine exemple de calcul si declarare pentru aplicarea facilitatilor pentru luna iulie 2019.

 


de Irina Dumitrescu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia 112facilitati constructiicod fiscalOUG 43/2019


Data aparitiei: 26 August 2019

Votati articolul "Proiect de modificare a D 112 – cum se vor aplica facilitatile pentru constructii in luna iulie?":
Rating:

Nota: 3.9 din 5 din 10 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X