Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Firmele care cumpara case de marcat vor putea sa le scada costul din impozitul pe profit

Firmele care cumpara case de marcat vor putea sa le scada costul din impozitul pe profit
case de marcatimpozit pe profitcod fiscalmicrointeprindere

Contribuabilii care cumpara case de marcat vor putea sa scada costul lor de achizitie din impozitul pe profit datorat pentru trimestrul in care au fost puse in functiune, in cazul in care acestia datoreaza impozit pe profit trimestrial, sau, din impozitul pe profit anual, in cazul contribuabililor care aplica sistemul anual de declarare si plata a impozitului pe profit. Aceste prevederi se afla intr-un proiect de lege aprobat luni de Senat.


Propunerea legislativa are ca obiect de reglementare modificarea si completarea Legii nr. 227/2019 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel incat operatorii economici - persoane fizice si persoane juridice, platitori de impozit pe profit, impozit pe veniturile micromtreprinderilor sau impozit pe venit, dupa caz, sa aiba dreptul sa deduca din impozitul datorat contravaloarea caselor de marcat electronice fiscale.

Sumele care nu sunt scazute din impozitul pe profit, potrivit prevederilor prezentei litere, se reporteaza in urmatori 7 ani consecutivi. Recuperarea acestor sume se va efectua in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fecare termen de plata a impozitului pe profit.


Microintreprinderile care achizitioneaza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, scad costul de achizitie aferente lor din impozitul pe veniturile microintreprinderilor in trimestrul in care au fost puse in functiune, in limita impozitului pe veniturile microintreprinderilor datorat pentru trimestrul respectiv.

(16) Sumele care nu sunt scazute potrivit prevederilor alin. (1^5) din impozitul datorat pe veniturile microintreprinderilor se reporteaza in trimestrele urmatoare, pe o perioada de 28 de trimestre consecutive. Scaderea acestor sume din impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat se efectueaza in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata
a impozitului pe veniturile microintreprinderilor.

4. La articolul 118, se modifica alineatul (2) si va avea urmatorul cuprins:

(2) Pentru veniturile prevazute la art. 61 lit. a) si a^1), la determinarea venitului net anual impozabil, contribuabilul stabileste:

a) venitul net anual recalculat/pierderea neta recalculata pe fiecare sursd din categoriile de venituri prevazute, prin deducerea din venitul net anual, determinat in sistem real, a pierderilor fiscale reportate;

b) venitul net anual impozabil care se determina prin insumarea tuturor veniturilor nete anuale recalculat prevazute la lit. a), din care se deduce contributia de asigurari sociale datorata potrivit prevederilor titlului V - Contributii sociale obligatorii si la care se adauga costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, puse in functiune in anul respectiv.


 

5. La articolul 123, se modifica alineatul (1) si se introduce un alineat nou (1^1):

ART. 123 - Stabilirea s1 plata impozitului anual datorat

 (1) Impozitul anual datorat se stabileste de contribuabili in declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, pentru veniturile realizate in anul fiscal anterior, prin aplicarea cotei de 10% asupra fiecaruia dintre urmatoarele:

a) venitul net anual impozabil determinat potrivit art. 118;
b) castigul net anual impozabil determinat potrivit prevederilor art. 119;

(11) Din suma astfel determinata se deduce costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, puse in functiune in anul respectiv.

Art. 2. Prevederile art. 1 se aplica incepand cu luna urmatoare intrarii in vigoare a prezentei legi.
 

Art. 3. Dispozitii tranzitorii

1. Prin exceptie de la art 25, contribuabilii care datoreazi impozit pe profit, la data determinarii impozitului pe profit pentru anul 2019, scad din impozitul pe profit si costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare achizitionate si puse in functiune in anul 2018, precum si cele puse in functiune in anul 2019 inaintea intrarii in vigoare a prezentei legi.

2. Costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale achizitionate si puse in functiune in anul 2018, precum si cele puse in functiune fn anul 2019 inaintea intrarii in vigoare a prezentel legi vor reprezenta sume asimilate cheltuielilor nedeductibile la calculul impozitului pe profit, dar se scad din impozitul pe profit al anului 2019. Sumele care nu sunt scazute din impozitul pe profit, potrivit prevederilor prezentului alineat, se reporteaza in urmatorii 7 ani consecutivi. Recuperarea acestor sume se va efectua in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit.

3. Prin exceptie de la art 56, contribuabilii care datoreaza impozit pe venitul microintreprinderilor, la data determinarii impozitului pe veniturile microintreprinderilor pentru trimestrul 4 al anului 2019, scad din impozitul pe venitul microintreprinderilor si costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare achizitionate si puse in functiune in anul 2018, precum si cele puse in functiune in anul 2019 inaintea intrarii in vigoare a prezentei legi.
 

4. Costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale achizitionate si puse in functiune in anul 2018, precum si cele puse in functiune in anul 2019 inaintea intrarii in vigoare a prezentei legi se vor adauga la baza impozabila definita la art 53, dar se scad din impozitul pe veniturile microintreprinderilor determinat in trimestrul respectiv. Sumele care nu sunt scazute din impozitul pe veniturile microintreprinderilor, potrivit prevederilor prezentei litere, se reporteaza in urmatorii 7 ani consecutivi. Recuperarea acestor sume se va efectua la fiecare termen de plata a impozitului  pe veniturile microintreprinderilor.

5. Prin exceptie de la art 118, alin 2 si 123 alin 1, contribuabilti care datoreaza impozit pe venit, la data determinarii impozitului pe venit aferent anului 2019, adauga la venitul net anual impozabil determinat la art 118, alin 2, lit b costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare achizitionate si puse in functiune in anul 2018.

6. Costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale achizitionate si puse in functiune in anul 2018, se scad din impozitul pe venit calculat potrivit art 123, alin 1.

 Sumele care nu sunt scazute din impozitul pe venit, potrivit prevederilor prezentei litere, se reporteaza in urmatorli 7 ani consecutivi. Recuperarea acestor sume se va efectua la fiecare termen de plata a impozitul pe venit.

 

Potrivit initiatorilor, prezentul proiect de lege isi propune sa:

- permita operatorilor economici, platitori de impozit pe profit sau de impozit pe veniturile microintreprinderilor sa deduca contravaloarea caselor de marcat achizitionate si puse in functiune din impozitul datorat (fie din impozitul pe profit, fie din impozitul pe veniturile microintreprinderilor);

- permita operatorilor economici, persoane fizice, sa deduca contravaloarea caselor de marcat achizitionate si puse in functiune din impozitul pe venit datorat.

 

Urmeaza ca poiectul sa fie transmis spre dezbatere si vot final Camerei Deputatilor.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case de marcatimpozit pe profitcod fiscalmicrointeprindere

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 03 Decembrie 2019


Votati articolul "Firmele care cumpara case de marcat vor putea sa le scada costul din impozitul pe profit":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 5 voturi


Alte articole publicate in data de 03 Decembrie 2019 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X