email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Monografie contabila pentru materiale publicitare (bannere, flyere)

Monografie contabila pentru materiale publicitare (bannere, flyere)
monografie contabilacod caentva

Analizam cazul unei microintreprinderi cu cod CAEN de publicitate care a achizitionat pliant, flyer si banner pentru a-si promova clientii. 

Iata in continuare care este monografia contabila pentru materiale publicitare.
 

Specialistii Portal Contabilitate asteapta si intrebarile tale! Obtine PE LOC raspunsul pentru orice speta! 

Monografie contabila pentru materiale publicitare: raspunsul specialistului

Intelegem ca societatea X cu obiect de activitate “publicitate” a achizitionat materiale publicitare (bannere, flyere) in vederea desfasurarii activitatii sale si a facturarii serviciilor respective catre clienti.

Deci firma X a efectuat servicii de publicitate in schimbul unei pret, care inlude si contravaloarea materialelor.

Prin contractul de prestari servii in care se includ prevederi referitoare la achizitia materialelor si pretul publicitatii, societatea X  se angajeaza sa afiseze materialele publicitare in locuri vizibile.
 
Serviciile de publicitate sunt facturate cu TVA de 19%, fiind inregistrate prin formula:


4111 = 704
4111 = 4427
 
Achizitia materialelor publicitare se inregistreaza ca materiale consumabile, pe baza de factura si NIR:
3028 = 401
4426 = 401

La momentul in care materialele sunt date in consum (afisate in locurile respective), se intocmeste bonul de consum:
6028 = 3028

Intreaga valoare se factureaza ca serviciu de publicitate, fara defalcarea pe cele doua componente.
 
Daca are loc doar darea in consum a materialelor publicitare, fara facturarea serviciului, trebuie inregistrat serviciul in curs de executie, prin formula:
332 = 712 cu valoarea materialelor publicitare date in consum (din cont 6028) plus o cota parte din manopera personalului care s-a ocupat de acest serviciu (montare bannere).
 
La finalizarea serviciului, daca s-a convenit ca facturarea sa se realizeze o singura data, are loc, odata cu emiterea facturii pentru intreaga suma, si scaderea din evidenta a serviciilor in curs:
4111 = 704
4111 = 4427

si
712 = 332.
 
Daca bannerele achizitionate sunt folosite la mai multe evenimente, acestea se pot inregistra in contabilitate pe seama obiectelor de inventar, daca au o valoare de intrare sub 2.500 lei fiecare sau pe seama mijloacelor fixe, daca valoarea de intrare este peste 2.500 lei.

Monografia contabila:
303 = 401 obiecte de inventar
603 = 303 cheltuieli cu obiecte de inventar

In debitul contului 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta" se inregistreaza valoarea stocurilor de natura obiectelor de inventar date in folosinta (extracontabil), iar in credit, aceleasi stocuri, in momentul scoaterii lor din folosinta (casare, vanzare).

sau
214 = 404 valoarea de intrare mai mare de 2.500 lei.



Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Mariana Prejbeanu - Expert contabil. 

 

Specialistii Portal Contabilitate asteapta si intrebarile tale! Obtine PE LOC raspunsul pentru orice speta! 

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
monografie contabilacod caentva

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 24 Februarie 2021


Votati articolul "Monografie contabila pentru materiale publicitare (bannere, flyere)":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum se factureaza din pct de vedere TVA inchirierea catre persoane fizice

Intrebare: O societate inregistrata in scopuri de TVA a construit in regie proprie o cladire parter+2 etaje pe care a compartimentat-o astfel:la parter este depozit , iar etajele au fost impartite in garsoniere.
Cladirea este inchiriata astfel:
Parterul catre persoana juridica, factura emisa cu TVA (pentru care s-a depus notificare la ANAF mentionand spatiul )
Garsonierele au fost inchiriate catre persoane fizice, pentru care se emit facturi fara TVA.
Utilitatile sunt refacturate cu TVA atat pentru persoane fizice cat si pentru persoane juridice.
Pe parcursul constructiei societatea a dedus TVA-ul aferent materialelor.Dupa receptia constructiei, ce s-a mai investit la garsoniere(de ex montare aer conditionat) nu s-a mai dedus TVA-ul.
Va rog sa imi spuneti daca facturile sunt emise corect din punct de vedere TVA, sau in ce masura ar trebui ajustata TVA dedusa initial.

Raspuns: Pentru constructia respectiva conteaza destinatia, parterul fiind depozit sau spatiu comercial se...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 24 Februarie 2021 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 10 - 2 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X