In orice moment trebuie sa existe o concordanta deplina intre prevederile „Titlului VI. Taxa pe valoarea adaugata” din Codul fiscal al Romaniei si prevederile „Directivei 2006/112/CE a Consiliului UniuniiEuropene din 28 noiembrie 2006 privind sistemul comun al taxei pe valoarea adaugata”.
In cazul in care, incepand cu o anumita data, intervin modificari in prevederile Directivei 2006/112/CE, acestea trebuie sa se reflecte, de la aceeasi data, si in prevederile Codului fiscal, lucru usor derealizat pentru noi (daca avem capacitatea sa lucram corect si cu profesionalism) ca urmare a faptului ca modificarile respective (din legislatia comunitara) se aplica dupa 6 luni de la adoptare.
Unele prevederi din Codul fiscal fie nu sunt traduse corect, fie nu sunt transpuse corespunzator din unele Directive ale Uniunii Europene, fie nu sunt interpretate si aplicate „in litera si spiritul legii”,adica „in litera si spiritul a ceea ce a avut in vedere legiuitorul” care, in cazul Directivelor Uniunii Europene, este Consiliul Uniunii Europene.
Consultingreview.ro a scris ca tot mai multe prevederi din Codul fiscal pe linie de T.V.A. nu sunt interpretate si aplicate corect, atat de catre contribuabili, cat si pentru organele fiscale, datoritaurmatoarelor cauze:
a) nu se cunosc nici reglementarile din legislatia interna care transpun prevederile comunitare, si nici prevederile comunitare transpuse in acestea;
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Manual de politici contabile - Stick USB
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale
 b) nu se cunosc articolele, capitolele si titlurile din Codul fiscal care transpun directive europene si care sunt acestea;
 c) nu sunt date publicitatii tabelele de concordanta dintre (c1) reglementarile comunitare transpuse in legislatia interna si (c2) reglementarile nationale care le transpun.
Potrivit sursei citate, aceste neajunsuri ar fi eliminate in mare parte in conditiile in care ar exista un produs informatic care:
 1) sa actualizeze si Directivele U.E. transpuse in legislatia interna cu fiecare act normativ modificator, asa cum se procedeaza in cazul legislatiei interne, si
 2) sa faca cunoscute aceste forme actualizate (consolidate) ale reglementarilor comunitare transpuse in legislatia interna.