Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Monografie contabila: Sponsorizarea

Monografie contabila: Sponsorizarea
sponsorizaremonografie contabilatratament fiscalcodul fiscal

Operatiunile de sponsorizare si mecenat sunt reglementate prin Legea privind sponsorizarea nr. 34/1994, cu modificarile si completarile ulterioare. Tratamentul fiscal al acestora este prevazut de Codul fiscal.
 
Sponsorizarea reprezinta actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustine rea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre beneficiarul sponsorizarii.
 
Operatiunea de sponsorizare presupune un contract de sponsorizare in forma scrisa, cu mentionarea obiectului, valorii si duratei sponsorizarii, precum si a drepturilor si a obligatiilor partilor.
 

Beneficiarii operatiunilor de sponsorizare:


- Orice persoana juridica, fara scop lucrativ, care desfasoara in Romania sau urmeaza sa desfasoare o activitate din domeniile: cultural, artistic, edu cativ, medical, cercetare, umanitar, religios, filantropic, sportiv, protectia omului, asistenta si servicii sociale, protectia mediului.


- Institutiile si autoritatile publice pentru activitati de genul celor mentionate mai sus.
 
- Pot fi sponsorizate emisiuni ori programe ale organismelor de televiziune sau radiodifuziune, precum si carti ori publicatii din domeniile definite mai sus.

Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Contabilitatea microintreprinderilor
Contabilitatea microintreprinderilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor


 
- Orice persoana fizica din Romania a carei activitate in unul din domeniile prevazute mai sus este recunoscuta de catre o persoana juridica, fara scop lucrativ sau de catre o institutie publica ce activeaza in domeniul pentru care este solicitata sponsorizarea.
 
Sponsorizarea poate imbraca mai multe forme:
 
- acordarea de numerar cash sau virament bancar;
- sub forma bunurilor (imobilizari corporale sau stocuri);
 
In functie de forma in care se realizeaza, si inregistrarile in contabilitate difera.
 
- Sponsorizarea sub forma baneasca in suma de 20.000 lei:
 
          6582         =            5311 / 512           120.000 lei
„Donatii si subventii acordate”     „Casa in lei” / „Conturi in lei la banci”
 
- Sponsorizarea sub forma livrarilor de bunuri
 
Bunurile materiale care fac obiectul sponsorizarii sunt evaluate prin contractul de sponsorizare astfel:
a.  la pretul de vanzare al sponsorului, exclusiv T.V.A., in cazul in care bunurile sunt produse de catre acesta;
b.  la pretul de cumparare de pe piata, exclusiv T.V.A., in cazul in care bunurile sunt achizitionate in scopul sponsorizarii, fapt dovedit pe baza facturii sau a chitantei fiscale de cumparare;
c. la valoarea in vama pentru bunurile materiale primite din strainatate cu titlu de sponsorizare, stabilita conform prevederilor legale.
 

Monografie contabila sponsorizare: exemplu

 
SC ABC SRL sponsorizeaza o fundatie culturala si acorda acesteia 5 calculatoare marca IBM. Calculatoarele au fost achizitionate de SC ABC cu acest scop, valoarea unui calculator fiind de 1.500 lei, fara TVA. In acest sens se incheie un contract de sponsorizare in valoare de 7.500 lei. Bunurile nu se factureaza. Se intocmeste aviz de expeditie pe care se inscrie mentiunea: „Nu se factureaza. Sponsorizare conform contract nr. ......”


Inregistarea in evidenta contabila este urmatoarea:

 
          6582         =            302               7.500 lei
 
„Donatii si subventii acordate”  „Alte materiale consumabile”
 
Exemplu
 
SC ABC SRL avand ca obiect distributia de produse de papetarie si birotica, sponsorizeaza un camin de copii cu rechizite cu ocazia inceperii anului scolar. In acest sens incheie un contract de sponsorizare pentru suma de 15.000 lei.
 
Produsele nu se factureaza, ci se intocmeste aviz de expeditie pe care se inscrie mentiunea: „Nu se factureaza. Sponsorizare conform contract nr. ..... „.
 
Inregistarea in evidenta contabila este urmatoarea:
 
         6582         =             371               15.000 lei
„Donatii si subventii acordate”             „Marfuri”
 
 
Tratamentul fiscal

 
In cazul platitorilor de impozit pe profit care efectueaza sponsorizari potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificarile si completarile ulterioare, cheltuielile efectuate sunt nedeductibile conform art. 25 alin. (4) lit. i) din Codul fiscal insa sumele aferente se scad din impozitul pe profit datorat la nivelul valorii minime dintre urmatoarele:
    1. valoarea calculata prin aplicarea a 0,5% la cifra de afaceri;
    2. valoarea reprezentand 20% din impozitul pe profit datorat.

Sumele care nu sunt scazute din impozitul pe profit se reporteaza in urmatorii 7 ani consecutivi. Recuperarea acestor sume se va efectua in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit.

Conform art. 42 alin. (3) din Codul fiscal, introdus prin OUG 25/2018 incepand cu 30.03.2018 contribuabilii care efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenat sau acorda burse private au obligatia de a depune declaratia informativa privind beneficiarii sponsorizarilor/mecenatului/burselor private, aferenta anului in care au inregistrat cheltuielile respective, precum si, dupa caz, aferenta anului in care se aplica prevederile art. 25 alin. (4) lit. i), pana la termenele prevazute la alin. (1) si (2). Modelul si continutul declaratiei informative urmeaza a se aproba prin ordin al presedintelui A.N.A.F.

In ceea ce priveste taxa pe valoare adaugata, art. 270 alin. (8) lit. c) din Codul fiscal aprobat prin Legea 227/2015 si normele metodologice date in aplicarea acestuia bunurile acordate gratuit in cadrul actiunilor de sponsorizare sau mecenat nu sunt considerate livrari de bunuri daca valoarea totala in cursul unui an calendaristic se incadreaza in limita a 3 la mie din cifra de afaceri constituita din operatiuni taxabile, scutite cu sau fara drept de deducere, precum si din operatiuni pentru care locul livrarii/prestarii este considerat a fi in strainatate potrivit prevederilor art. 275 si 278 din Codul fiscal. Incadrarea in plafon se determina pe baza datelor raportate prin deconturile de taxa depuse pentru un an calendaristic. Nu se iau in calcul pentru incadrarea in aceste plafoane sponsorizarile si actiunile de mecenat, acordate in numerar, si nici bunurile pentru care taxa nu a fost dedusa. Depasirea plafoanelor constituie livrare de bunuri cu plata, respectiv se colecteaza taxa. Taxa colectata aferenta depasirii se include in decontul intocmit pentru ultima perioada fiscala a anului respectiv.

Astfel, in ceea ce priveste taxa pe valoare adaugata se disting urmatoarele:

    1. se stabileste valoarea sponsorizarilor constand in bunuri pentru care s-a dedus TVA. Nu se iau in calcul sponsorizarile acordate in numerar, si nici bunurile pentru care taxa nu a fost dedusa.
    2. se determina plafonul in limita caruia sponsorizarile nu sunt considerate livrare de bunuri din punct de vedere al TVA. Plafonul este de 3 la mie din cifra de afaceri constituita din operatiuni taxabile, scutite cu sau fara drept de deducere, precum si din operatiuni pentru care locul livrarii/prestarii este considerat a fi in strainatate.
    3. daca plafonul nu este depasit acordarea bunurilor in cadrul actiunilor de sponsorizare nu constituie livrare de bunuri iar societatea nu are obligatia de a colecta TVA.
    4. daca plafonul este depasit, valoarea care depaseste este considerata livrare de bunuri, se emite o autofactura prin care se colecteaza TVA. Taxa colectata aferenta depasirii se include in decontul intocmit pentru ultima perioada fiscala a anului respectiv. Aceasta se inregistreaza prin formula contabila:

635        =        4427
               „Cheltuieli cu alte impozite, taxe           „TVA colectata”
                   si varsaminte asimilate”

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
sponsorizaremonografie contabilatratament fiscalcodul fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 25 Iunie 2018


Votati articolul "Monografie contabila: Sponsorizarea":
Rating:

Nota: 3.68 din 5 din 22 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Detinere stampila scoala particulara fara personalitate juridica

Intrebare: Buna ziua,

Am rugamintea sa ma ajutati in urmatoarea problema:
O scoala postliceala particulara acreditata activeaza in cadrul unei asociatii non-profit.
Aceasta scoala incheie contracte de scolarizare in numele scolii, cu semnatura si stampila.
Taxele scolare ca si celelalte venituri precum cheltuielile aferente sunt inregistrate in contabilitatea Asociatiei.
Avand in vedere ca scoala respectiva nu are personalitate juridica (nu are cod de inregistrare fiscala) poate detine stampila ? Sau toate documentele vor fi semnate si stampilate de catre asociatie si specificat in preambulul documentului respectiv, la datele de identificare (ex.: Scoala......prin Asociatia ........., cu sediul.......prin reprezentantul legal Director .......
si
.......in calitate de elev....)
In acest caz sunt corecte 2 (doua) consilii, si anume, Consiliul de Administratie al AGA al Asociatiei.....si Consiliul profesoral al scolii........

Va multumesc,

Raspuns: Multumesc mult pentru raspuns.Cu riscul ca voi deveni insistenta in raspuns, as mai avea o...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Iunie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X