email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: inregistrarile contabile in cazul achizitiilor de mijloace fixe in leasing

TVAinregistrari contabileOG 51/1997leasingvaloare reziduala

O societate poate achizitiona in leasing mai multe mijloace fixe pentru care poate deduce TVA. Trebuie insa stabilit in ce masura permit reglementarile in vigoare deducerea TVA in cazul in care exista contract de leasing. Mai mult decat atat, este important de stabilit in ce masura se modifica situatia daca valoarea reziduala este zero.

In prezent, legea nu prevede nicio restrictie in ceea ce priveste deducerea TVA pentru finantarea unor achizitii de echipamente prin leasing financiar, o astfel de limitare fiind posibila doar in situatia in care se produce efectul unui contract de leasing.

Poate fi astfel dedus TVA-ul aferent ratelor de leasing in cazul in care mijloacele fixe pot fi utilizate in activitati care permit deducerea, precum realizarea de activitati economice taxabile din punctul de vedere al TVA, export si livrari intracomunitare scutite cu drept de deducere etc., conform art. 145 din Codul fiscal.
 
Prevederile se modifica insa in cazul unui contract de leasing existent in situatia unei valori reziduale diferite de 0, decontata dupa plata tuturor ratelor, conform art. 2 din OG 51/1997 privind leasingul, cu modificari ulterioare.

Legea mentioneaza ca, in situatia in care valoarea reziduala este inclusa in ratele lunare sau durata contractului de leasing este mai mica de 12 luni, nu se realizeaza un contract de leasing, ci un contract cu plata in rate, pentru care faptul generator si exigibilitatea TVA intervin la data la care au fost predate bunurile. Intr-un astfel de caz, se recomanda intocmirea si semnarea unui act aditional la contractul de leasing pentru evidentierea distincta a valorii reziduale.
 
In ceea ce priveste monografia contabila aferenta unei astfel de situatii, aceasta se va realiza dupa modelul urmator:

Inregistrarea intrarii in patrimoinu a echipamentelor in baza contractului de leasing:
2131 "Echipamente tehnologice, utilaje, masini, instalatii" = 167 "Alte imprumuturi si datorii asimilate" cu valoarea echipamentelor prevazuta in contract, mai putin dobanda.
 
Inregistrarea si plata ratelor pe baza facturilor primite:
                      %                                       = 404 "Furnizori de imobilizari"
167 "Alte imprumuturi si datorii asimilate"
666 "Cheltuieli cu dobanda"
4426 "TVA deductibil"
665 "Cheltuieli cu diferente de curs valutar”/765 “Venituri din diferente de curs valutar".
404 "Furnizori de imobilizari" = 5121 "Conturi la banci in lei"
 
Lunar, se inregistreaza amortizarea echipamentelor:
6811 "Cheltuieli cu amortizari" = 2813 "Amortizarea instalatiilor, mijloacelor de transport, animalelor si plantatiilor".

de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVAinregistrari contabileOG 51/1997leasingvaloare reziduala


Data aparitiei: 04 Iulie 2011

Votati articolul "Studiu de caz: inregistrarile contabile in cazul achizitiilor de mijloace fixe in leasing":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X