email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Emiterea gresita a bonului fiscal

HG 479/2003bon fiscalinregistrari contabile

Valabil la 24.08.2011

In unele situatii, angajatul bate gresit in casa de marcat contravaloarea marfurilor vandute. Cum va corecta departamentul contabil aceasta greseala in conditiile in care angajatul a batut din nou in casa de marcat valoarea corecta deoarece nu se poate sterge inregistrarea? Cum va arata o monografie in acest sens?

Dupa emiterea unui bon fiscal, corectarea erorii sau anularea operatiunii se realizeaza in conformitate cu prevederile art. 36 din Normele metodologice aprobate prin HG 479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare, care stabilesc ca este nevoie de intocmirea unui dosar de corectie, care sa cuprinda:
- sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
- decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
- copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
- nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.
 
Decizia scrisa la care se face referire in Normele metodologice nu este un formular tipizat, ci in inscris (intitulat "decizie", "aprobare" etc.) din care sa reiasa ca directorul financiar-contabil sau contabilul-sef este de acord cu explicatiile furnizate de salariat in sesizare si aproba efectuarea corectiei.
 
Sesizarea scrisa, aprobarea conducerii sub forma deciziei si copia notei de receptie stau la baza inregistrarii operatiunii de corectie in contabilitate pe baza de note contabile, astfel ca in raportul Z corectia nu se evidentiaza, acesta continand tot suma eronata. Suma corecta din vanzari/incasari rezulta in contabilitate din inregistrarea celor doua operatiuni (operatiunea cu date eronate pe baza raportului Z + operatiunea de corectie pe baza dosarului de corectie).
 
Spre exemplu:
-        inregistrari vanzari cu amanuntul incasate in numerar pe baza raportului Z
5311 "Casa in lei" = %                                       10.590 lei
                     707 "Venituri din vanzarea marfurilor"   8.540 lei
                     4427 "TVA colectata"                     2.050 lei
- inregistrarea corectiei pe baza dosarului de corectie precizat anterior
5311 "Casa in lei" = %                                      - 9.990 lei
                     707 "Venituri din vanzarea marfurilor" - 8.056 lei
                     4427 "TVA colectata"                   - 1.934 lei
(unde: cuantificare eroare: 10.000 - 10 = 9.990 lei; valoare incasari in urma corectiei: 10.590 – 9.990 = 600 lei).

de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
HG 479/2003bon fiscalinregistrari contabile


Data aparitiei: 23 August 2011

Votati articolul "Studiu de caz: Emiterea gresita a bonului fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X