Valabil la 24.08.2011
In unele situatii, angajatul bate gresit in casa de marcat contravaloarea marfurilor vandute. Cum va corecta departamentul contabil aceasta greseala in conditiile in care angajatul a batut din nou in casa de marcat valoarea corecta deoarece nu se poate sterge inregistrarea? Cum va arata o monografie in acest sens?
Dupa emiterea unui bon fiscal, corectarea erorii sau anularea operatiunii se realizeaza in conformitate cu prevederile art. 36 din Normele metodologice aprobate prin HG 479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare, care stabilesc ca este nevoie de intocmirea unui dosar de corectie, care sa cuprinda:
- sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
- decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
- copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
- nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.
Decizia scrisa la care se face referire in Normele metodologice nu este un formular tipizat, ci in inscris (intitulat "decizie", "aprobare" etc.) din care sa reiasa ca directorul financiar-contabil sau contabilul-sef este de acord cu explicatiile furnizate de salariat in sesizare si aproba efectuarea corectiei.

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Sesizarea scrisa, aprobarea conducerii sub forma deciziei si copia notei de receptie stau la baza inregistrarii operatiunii de corectie in contabilitate pe baza de note contabile, astfel ca in raportul Z corectia nu se evidentiaza, acesta continand tot suma eronata. Suma corecta din vanzari/incasari rezulta in contabilitate din inregistrarea celor doua operatiuni (operatiunea cu date eronate pe baza raportului Z + operatiunea de corectie pe baza dosarului de corectie).
Spre exemplu:
- inregistrari vanzari cu amanuntul incasate in numerar pe baza raportului Z
5311 "Casa in lei" = % 10.590 lei
707 "Venituri din vanzarea marfurilor" 8.540 lei
4427 "TVA colectata" 2.050 lei
- inregistrarea corectiei pe baza dosarului de corectie precizat anterior
5311 "Casa in lei" = % - 9.990 lei
707 "Venituri din vanzarea marfurilor" - 8.056 lei
4427 "TVA colectata" - 1.934 lei
(unde: cuantificare eroare: 10.000 - 10 = 9.990 lei; valoare incasari in urma corectiei: 10.590 – 9.990 = 600 lei).