email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce registre sunt obligatorii pentru o asociatie care nu desfasoara activitati economice?

OG 26/2000Legea 252/2003HG 500/2011asociatieregistre obligatorii
Va prezentam mai jos ce registre trebuie sa detina o asociatie care nu desfasoara activitati economice.

Legea contabilitatii 82/1991, republicata, stabileste ca institutiile publice, asociatiile si celelalte persoane juridice cu si fara scop patrimonial au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea financiara (art. 1 alin. (2)).

Potrivit art. 20 registrele de contabilitate obligatorii sunt:
-    Registrul-jurnal,
-    Registrul-inventar
-    Cartea mare.

Intocmirea, editarea si pastrarea registrelor de contabilitate se efectueaza conform normelor elaborate de Ministerul Economiei si Finantelor, aprobate prin OMEF 3512/2008.
In activitatea desfasurata, asociatia va utiliza documentele financiar contabile reglementate prin OMEF 3512/2008 conform normelor metodologice de intocmire si utilizare cuprinse in anexele la acest ordin.

Reglementarile contabile aplicabile asociatiilor sunt aprobate prin OMEF 1969/2007.
In situatia in care asociatia are calitatea de angajator, in conformitate cu prevederile HG 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor aceasta are obligatia de a infiinta si transmite la inspectoratul teritorial de munca registrul general de evidenta a salariatilor si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.

Conform art. 1 din Legea 252/2003 privind registrul unic de control, contribuabilii, persoane juridice inregistrate la Oficiul National al Registrului Comertului, autorizate potrivit legii, au obligatia sa tina registrul unic de control. Celelalte categorii de contribuabili pot tine registrul unic de control, in functie de optiunea acestora.
 
Asociatiile constituite conform OG 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii nu se inregistreaza la Registrul comertului. Acestea dobandesc personalitate juridica prin inscrierea in Registrul asociatiilor si fundatiilor aflat la grefa judecatoriei in a carei circumscriptie teritoriala isi are sediul. Ca atare, acestea pot tine registrul unic de control, in functie de optiunea acestora.

de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Gestionati CORECT procesul de radiere al unui SRL/PFA?


Ce aveti de facut, din punct de vedere contabil,
atunci cand va confruntati cu un caz de radiere?

 
Atentie, procedura in sine este una complexa, sunt multe aspecte de gestionat (legate de stingerea datoriilor fiscale, lichidarea activelor si a stocurilor de marfa, plata impozitelor si contributiilor care rezulta din aceste operatiuni etc.) si, desigur, sunt multe documente de intocmit.
 
Si tocmai pentru ca procedura este una complexa, va oferim un ajutor solid prin intermediul unei lucrari de ultima ora, marca Rentrop & Straton: Radiere SRL. PFA. II. IF!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OG 26/2000Legea 252/2003HG 500/2011asociatieregistre obligatorii


Data aparitiei: 05 Iulie 2012

Votati articolul "Ce registre sunt obligatorii pentru o asociatie care nu desfasoara activitati economice?":
Rating:

Nota: 4.57 din 5 din 7 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

X