Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Autofactura pentru achizitie intracomunitara. Ce se intampla cu TVA-ul?

TVAautofacturaachizitie intracomunitaraOMFP 3512/2008


In randurile urmatoare, analizam cazul unei societati comerciale, platitoare de TVA si inregistrata in ROI, care achizitioneaza de pe un website diferite componente care sunt livrate direct la sediul societatii de catre Posta Romana. Toate achizitiile sunt achitate cu cardul societatii.

Pentru unele componente achizitionate, site-ul apartinand de o societate straina nu emite facturi (invoiceu-uri) invocand ca este doar un intermediar intre cel care detine componentele si cumparatori.

Vom vedea astfel cum pot fi inregistrate componente achizitionate de pe aceasta platforma online pentru care nu s-a primit factura, ci doar o chitanta. In prezent, sumele achitate pentru care nu s-a primit factura snt inregistrate in 473.

Se va stabili astfel daca valoarea acestor achizitii se declara ca achizitii intracomunitare, furnizorul fiind trecut ca fiind intermediarul. In plus, vom stabili daca acestea se declara in decontul de TVA.

Solutia consultantului:

In lipsa unei facturi primite din partea furnizorui, aveti obligatia sa emiteti o autofactura pentru valoarea bunurilor primite. Emiterea autofacturii este impusa prin alin. 1 al art. 155^1"Alte documente" din Codul fiscal denumit oricarei persoane impozabile obligate la plata taxei conform prevederilor art. 151 din Codufl fiscal"Persoana obligata la plata taxei pentru achizitii intracomunitare". Autofactura se emite la momentul faptului generator pana cel mai tarziu in a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care ia nastere faptul generator al taxei.
Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control
Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor


 
Autofactura se intocmeste intr-un singur exemplar, doar in scopul taxei si numai daca operatiunile respective sunt taxabile. Autofactura are un numar de ordine secvential care se acorda in baza uneia sau mai multor serii, care identifica in mod unic fiecare autofactura emisa.

Daca ulterior emiterii autofacturii se primeste factura emisa de furnizor, pe autofactura se inscrie numarul facturii respective. Pentru asigurarea concordantei dintre evidenta contabila si cea fiscala este recomandabil sa se utilizeze cursul valutar din data emiterii autofacturii.
 Emiterea autofacturii cu toate informatiile obligatorii este o conditie de exercitare a dreptului de deducere a TVA in cazul urmatoarelor operatiuni economice pentru care se aplica regimul de taxare inversa prin formula contabila 4426"TVA deductibila" = 4427"TVA colectata".

In baza evidentelor fiscale intocmite pe baza jurnalelor de TVA, autofactura sta la baza raportarilor fiscale efectuate prin:
-    "Decont de taxa pe valoarea adaugata", cod 300 la randul 5 si randul 18;
-    "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare", cod 390 cu simbolul S. Raportarea prin declaratia informativa se efectueaza conform precizarilor care se regasesc in OMFP 76/2010 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (390 VIES) "Declaratie recapitulativa privind livrarile/ achizitiile/ prestarile intracomunitare" sub forma de"NOTA".

Aceasta"NOTA" se refera la achizitii intracomunitare de bunuri taxabile in Romania pentru care furnizorul nu a comunicat cumparatorului un cod valabil de TVA iar bunurile sunt transportate de pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene. Astfel, achizitia se raporteaza in declaratia recapitulativa dupa cum urmeaza:

-    la coloana "Tara": se inscrie codul tarii membre din care s-a efectuat livrarea intracomunitara;
-    la coloana "Cod operator intracomunitar": nu se va inscrie nimic.
-    la coloana "Denumire/Nume, prenume operator intracomunitar": se inscrie denumirea/nume, prenume al expeditorului, respectiv"amazon UK..;
-     la coloana "Tipul operatiunii": se inscrie "A";
-     la coloana "Baza impozabila"  se inscrie valoarea tranzactiei/tranzactiilor efectuate in perioada de raportare cu respectivul furnizor.

Inregistrarea in evidenta contabila a bunurilor primite se efectueaza in baza notei de intrare receptie intocmite deoarece autofactura nu este un document justificativ conform prevederilor OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile. Pentru inregistrare, se utilizeaza formulele contabile uzuale, in functie de natura bunurilor cumparate, de exemplu:

371 /303 = 401 4.500
"Marfuri" /"Furnizori - analitic amazon UK"
"Obiecte de inventar"

concomitent cu:
4426 = 4427 1.080
"TVA deductibila""TVA colectata"

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVAautofacturaachizitie intracomunitaraOMFP 3512/2008

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Martie 2013


Votati articolul "Autofactura pentru achizitie intracomunitara. Ce se intampla cu TVA-ul?":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Un contabil sef trebuie sa duca documentele institutiei in oras ?

Intrebare: In numele institutiei, toti salariatii fac Adrese, Raportari, Cereri, etc.,
fie catre Trezorerie, fie instantelor de judecata,
fie catre Consiliul Judetean careia institutia noastra ii este subordonata, etc.
Sunt documente contabile privind platile, salariazarea, etc.

Un contabil sef este obligat sa duca documentele institutiei in oras ?

Toate aceste acte trebuie duse in oras
de cineva.
Nu toti salariatii trebuie sa-si duca documentele intocmite
la destinatari !

1. - Toate aceste acte
cine are obligatia sa le ia
si sa le transmita destinatarilor ?

2. - directorul institutiei trebuie sa dea o Decizie interna
prin care sa desemneze un salariat
care sa se ocupe cu curieratul /transmiterea documentelor institutiei in exterior ?
Sau soferul institutiei are aceasta obligatie ?
( in Fisa postului - soferului nu scrie nimic despre o asemenea obligatie ! )

3. - Persoana care ar trebui sa fie delegata
cu acest lucru,
cum va primi actele ?
Cu Proces-verbal de predare-primire ?

4. - Secretara institutiei sau
salariatul care le intocmeste
trebuie sa le i dea cu Proces-verbal de predare-primire ?

5. - cum se face descarcarea
salariatului care le intocmeste ?
Le inregistreaza doar la Secretariatul institutiei,
dupa care nu il mai priveste ?
( de exemplu: urmarirea unui Contract cine trebuie sa o faca ?
de intrare si iesire a actului ? )

6. - salariatul care le intocmeste
cum face dovada ca documentul respectiv
depus la Secretariatul institutiei
a fost transmis mai departe, destinatarului ?

7. - Cine este persoana care raspunde pentru
netransmiterea documentului catre destinatari
si pentru neintoarcerea la institutie
a documentelor semnate de destinatari ?


Raspuns: Este singura solutie in acest moment. Va multumesc inca o data foarte mult pentru ajutor !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Martie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016