Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Achizitie bunuri din tara non-UE. Cum incadram din punct de vedere TVA?

achizitie bunuricustodiecod fiscalimportpersoana impozabilaachizitie intracomunitara

In randurile urmatoare, identificam tratamentul fiscal pentru situatia in care o firma din Romania achizitioneaza echipament de laborator de la o firma din Anglia. Factura este emisa de societatea din Anglia insa instrumentul urmeaza sa fie expediat din India, unde se afla in custodie.

1. Este aceasta operatiune o achizitie intracomunitara?
2. Instrumentul venind din India va sosi in vama in Romania, urmand a se plati taxe vamale? Ce acte justificative ar trebui prezentate pentru a se considera achizitie intracomunitara si nu import, evitandu-se astfel vama?

Achizitia intracomunitara de bunuri este definita la art. 130 indice 1 din Codul fiscal ca fiind obtinerea dreptului de a dispune, ca si un proprietar, de bunuri mobile corporale expediate sau transportate la destinatia indicata de cumparator, de catre furnizor, de catre cumparator sau de catre alta persoana, in contul furnizorului sau al cumparatorului, catre un stat membru, altul decat cel de plecare a transportului sau de expediere a bunurilor.

In cazul prezentat, bunurile nu sunt transportate dintr-un stat membru in Romania. Ca atare, achizitia efectuata de societatea din Romania nu reprezinta o achizitie intracomunitara de bunuri.
Pentru a fi considerata achizitie intracomunitara in Romania bunurile trebuie sa fie transportate dintr-un stat membru in Romania.

Intrucat bunurile sunt introduse pe teritoriul vamal al Romaniei dintr-un stat din afata Uniunii Europene acestea se vor prezenta la biroul vamal. Conform Codului vamal al Romaniei, marfurile care intra pe teritoriul vamal al Romaniei se prezinta la biroul vamal de persoana care le-a introdus sau, dupa caz, de persoana care isi asuma raspunderea pentru transportul marfurilor dupa ce au fost introduse, cu exceptia marfurilor transportate cu mijloace de transport care tranziteaza, fara intrerupere, apele teritoriale sau spatiul aerian al teritoriului vamal al Romaniei. Persoana care prezinta marfurile este obligata sa mentioneze declaratia sumara sau declaratia vamala depusa anterior pentru aceste marfuri ( art. 66).

Marfurilor straine prezentate la biroul vamal li se acorda o destinatie aprobata de autoritatea vamala ( art. 71).
 
Din punct de vedere al taxei pe valoare adaugata, potrivit art. 126 alin. (2) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, se considera operatiune impozabila importul de bunuri efectuat in Romania de orice persoana, daca locul importului este in Romania, potrivit art. 132 indice 2.

Potrivit art. 132 indice 2 alin. (1) locul importului de bunuri se considera pe teritoriul statului membru in care se afla bunurile cand intra pe teritoriul comunitar.

Astfel, importul bunurilor din India in Romania este operatiune impozabila din punct de vedere al taxei pe valoare adaugata. In conformitate cu prevederile art. 151 indice 1 din Codul fiscal, plata taxei pentru importul de bunuri supus taxarii este obligatia importatorului.


Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii


In conformitate cu prevederile pct. 59 din Titlul VI al Normelor metodologice date in aplicarea Legii 571/2003 privind Codul fiscal, importatorul care are obligatia platii taxei pentru un import de bunuri taxabil este:

a) cumparatorul catre care se expediaza bunurile la data la care taxa devine exigibila la import sau, in absenta acestui cumparator, proprietarul bunurilor la aceasta data. Prin exceptie, furnizorul bunului sau un furnizor anterior poate opta pentru calitatea de importator. Orice livrari anterioare importului nu sunt impozabile in Romania, cu exceptia livrarilor de bunuri pentru care se aplica regulile prevazute la art. 132 alin. (1) lit. e) si f) din Codul fiscal;

b) furnizorul bunurilor, pentru livrarile de bunuri care sunt instalate sau asamblate in interiorul Romaniei de catre furnizor ori in numele acestuia si daca livrarea acestor bunuri are loc in Romania in conditiile art. 132 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal, sau cumparatorul catre care se expediaza bunurile, daca acesta a optat pentru calitatea de importator;
c) proprietarul bunurilor, pentru bunurile importate in vederea efectuarii de operatiuni de inchiriere sau leasing in Romania;
d) persoana care reimporta in Romania bunurile exportate in afara Comunitatii, pentru aplicarea scutirilor prevazute la art. 142 alin. (1) lit. h) si i) din Codul fiscal;

e) proprietarul bunurilor sau persoana impozabila inregistrata conform art. 153 din Codul fiscal, care importa bunuri in Romania:

1. in regim de consignatie sau stocuri la dispozitia clientului, pentru verificarea conformitatii ori pentru testare. Beneficiarul inregistrat conform art. 153 din Codul fiscal poate fi importatorul bunurilor care are obligatia platii taxei pentru respectivul import, cu conditia ca bunurile respective sa fie cumparate de acesta sau daca nu le achizitioneaza sa le reexporte in afara Comunitatii;

2. in vederea repararii, transformarii, modificarii sau prelucrarii acestor bunuri, cu conditia ca bunurile rezultate ca urmare a acestor operatiuni sa fie reexportate in afara Comunitatii sau sa fie achizitionate de catre persoana impozabila inregistrata conform art. 153 din Codul fiscal
care a efectuat importul
 
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
 
 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 07 Ianuarie 2015


Votati articolul "Achizitie bunuri din tara non-UE. Cum incadram din punct de vedere TVA?":
Rating:

Nota: 4.25 din 5 din 8 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Firma cu activitatea suspendata

Intrebare: Buna ziua,
Daca o firma isi suspenda activitatea poate sa pastreze angajatii sau trebuie desfacut contractul de munca?

Raspuns: In cazul suspendarii activitatii societatii conducerea poate demite angajatii, le poate suspenda...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 07 Ianuarie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
Intrebarea din titlu a fost urmatoarea: Ce acte justificative ar trebui prezentate pentru a se considera achizitie intracomunitara si nu import, evitandu-se astfel vama? Consultantii dv nu ofera niciun raspuns la aceasta intrebare. Consider ca un raspuns la intrebarea pusa ar putea fi urmatorul: Daca locul importului ar fi pe teritoriul unui alt stat membru UE decat Romania (respectiv bunurile importate din India ar intra pe teritoriul vamal al UE printr-un alt punct vamal decat unul situat pe teritoriul Romaniei), ar deveni incidente prevederile Codului fiscal art.142 alin.(1) lit.l si ale normelor metodologice date in aplicarea acestuia, coroborate in oglinda cu cele ale Directivei 112/2006, conform carora: ART. 142 Scutiri pentru importuri de bunuri și pentru achiziţii intracomunitare (1) Sunt scutite de taxă: l) importul în România de bunuri care au fost transportate dintr-un teritoriu terţ sau o ţară terţă, atunci când livrarea acestor bunuri de către importator constituie o livrare scutită conform art. 143 alin. (2); Norme metodologice: ART. 142 l) 44. Scutirea menţionată la art. 142 alin. (1) lit. l) din Codul fiscal se acordă în cazurile în care importul este urmat de livrarea bunurilor scutite în temeiul art. 143 alin. (2) din Codul fiscal, numai dacă, la data importului, importatorul a pus la dispoziţia organelor vamale cel puţin informaţiile următoare: a) codul său de înregistrare în scopuri de TVA atribuit conform art. 153 din Codul fiscal; b) codul de înregistrare în scopuri de TVA al clientului căruia îi sunt livrate produsele în conformitate cu art. 143 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, atribuit în alt stat membru, sau codul său de înregistrare în scopuri de TVA, atribuit în statul membru în care se încheie expedierea sau transportul produselor, atunci când acestea sunt transferate în conformitate cu art. 143 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal; c) dovada faptului că produsele importate urmează să fie transportate sau expediate din statul membru în care se face importul spre un alt stat membru în aceeași stare în care se aflau în momentul importului.. In aceasta situatie, importatorul nu va mai avea obligatia platii efective a TVA in vama, iar cumparatorul ar aplica procedura taxarii inverse
Data adaugarii: 13-Ian-2015
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Noile case de marcat 2018: informatii IMPORTANTE de la ANAF

    • Pe site-ul ANAF a fost publicat un Proiect de ordin al presedintelui ANAF privind descrierea profilurilor prevazute la art. 22 pct. J lit. a) din normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, structura XML a mesajelor de activare a acestora. ...» citeste mai departe aici

  • Precizari ANAF: ce TREBUIE sa stiti despre formularul 101 si formularul 120

    • OpANAF nr. 4160/2017 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele" - Monitorul Oficial nr. 0014 din 8 ianuarie 2018. Avand in vedere prevederile referitoare la obligatiile declarative prevazute de Legea nr. 227/2015 priv...» citeste mai departe aici

  • Aflati cat castiga un contabil-sef intr-o companie de servicii din Romania!

    • Daca ati avut pana acum curiozitatea sa aflati ce salariu primeste un contabil-sef care lucreaza intr-o companie de servicii din Romania, veti descoperi in randurile urmatoare informatii care va vor surprinde. Conform zf.ro, pachetul salarial oferit unui candidat care aplica pentru o pozitie de contabil-sef intr-o companie din sectorul ...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 a fost modificata. Noutati 2018

    • Prin OANAF 4160/2017 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele", publicat in M.OF. nr. ...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere nou infiintata. Care este cota de impozitare?

    • In analiza de astazi, subiectul il reprezinta o microintreprindere infiintata in data de 04.07.2017, ce a angajat in data de 03.11.2017 un salariat (depasind astfel perioada de 60 de zile mentionata la art. 51 alin (2). Societatea este constituita pe o durata mai mare de 48 luni, iar asociatul nu a detinut titluri de participare la alte persoane juridice. Vom afla in continuare ce cota de impozitare se aplica in acest caz si pentru cat timp se mentine aceasta cota. De asemenea, este important...» citeste mai departe aici

  • Proiectul pentru modificarea normelor de aplicare a Codului fiscal. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • In data de 10 ianuarie 2018 Ministerul Finantelor Publice a publicat pe site-ul oficial, la rubrica Transparenta decizionala un Proiect de hotarare pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016. Proiectul propune modificarea normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal in vederea corelarii normelor cu modificarile aduse C...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X