Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Control inopinat si rechemarea contabilului din concediu de odihna. Atentie! Acest tip de control nu poate fi amanat

control inopinatconcediu de odihnacontabilcontrolul inopinatcontrol anafsituatia fiscala fapticaforta majora

O situatie destul de frecventa este cea in care o societate se confrunta cu un control inopinat si are nevoie de prezenta contabilului care sa prezinte documentele necesare. Vom vedea astfel cum se procedeaza in cazul in care la sediul firmei se prezinta pentru efectuarea unui control inopinat inspectori din cadrul ANAF, insa nu are cine sa le prezinte documetele solicitate deoarece unicul contabil angajat se afla in concediu de odihna in baza cererii de concediu.

Controlul inopinat este reglementat de art. 134. - 135 din Codul fiscal. Conform acestor prevederi legale, organul fiscal poate efectua un control fara instiintarea prealabila a contribuabilului/platitorului, denumit in continuare control inopinat.

Controlul inopinat consta in:

a) verificarea faptica si documentara, in principal, ca urmare a unor informatii cu privire la existenta unor fapte de incalcare a legislatiei fiscale;

b) verificarea documentelor si operatiunilor impozabile ale unui contribuabil/platitor, in corelatie cu cele detinute de persoana sau entitatea supusa unui control fiscal, denumita control incrucisat;

c) verificarea unor elemente ale bazei de impozitare sau cu privire la situatia fiscala faptica, precum si constatarea, analizarea si evaluarea unui risc fiscal specific.


(3) Durata efectuarii controlului inopinat este stabilita de conducatorul organului de control, in functie de obiectivele controlului, si nu poate fi mai mare de 30 de zile.


Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda

Vezi detalii

Top 100 de spete fiscal-contabile 2017
Top 100 de spete fiscal-contabile 2017

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii



(4) Pentru aceleasi operatiuni si obligatiile fiscale aferente acestora nu se poate derula concomitent si un control inopinat cu o inspectie fiscala derulata la acelasi contribuabil.

ATENTIE! Codul de procedura fiscala nu stabileste posibilitatea amanarii acestui tip de control. In aceste conditii angajatorul il poate rechema pe contabil din concediu de odihna in baza art. 151 alin. (2) din Codul muncii conform caruia, angajatorul poate rechema salariatul din concediul de odihna in caz de forta majora sau pentru interese urgente care impun prezenta salariatului la locul de munca.

In acest caz angajatorul are obligatia de a suporta toate cheltuielile salariatului si ale familiei sale, necesare in vederea revenirii la locul de munca, precum si eventualele prejudicii suferite de acesta ca urmare a intreruperii concediului de odihna. Or, controlul inopinat reprezinta un interes urgent care impune prezenta salariatului angajat in functia de contabil la locul de munca.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Rodica Mantescu - Consilier juridic

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 Iulie 2016


Votati articolul "Control inopinat si rechemarea contabilului din concediu de odihna. Atentie! Acest tip de control nu poate fi amanat":
Rating:

Nota: 3.23 din 5 din 11 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cine intocmeste Adresa de casare bunuri catre Ordonatorul principal de credite ?

Intrebare: Buna seara !

Directorul institutiei noastre vrea sa caseze niste bunuri.
Directorul vrea sa se faca o Adresa oficiala
catre Consiliul Judetean - ordonatorul principal de credite
ca sa trimita un membru in Comisia de casare
ce urmeaza a fi numita prin Decizie intern[.

Va rog foarte frumos sa imi spuneti:
- cine trebuie sa faca Adresa de solicitare casare bunuri ?
contabilul institutiei ? sau juristul ? sau directorul institutiei noastre ?

Raspuns: Pentru casare este necesar un referat tehnic de la un specialist, sau comisie tehnica ce recomanda...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Iulie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile