Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Inregistrari contabile privind contractarea unui imprumut de la un IFN. Cum va arata monografia contabila?

monografia contabilacontract de imprumutifninregistrari contabiledocumente justificative

In randurile urmatoare, subiectul analizei il reprezinta o societate care a contractat un imprumut de la un IFN in suma de 53.000 euro. In contul curent s-a transferat numai suma de 50.000 euro, diferenta ramanand in contul IFN pentru acoperirea comisioanelor si a dobanzii. Ca documente justificative sunt extrasele de cont emise de IFN.

Vom vedea care este monografia contabila pentru inregistrarea acestui imprumut, precum si daca extrasul de cont emis de IFN reprezinta document justificativ in contabilitatea societății.

Conform art. 6 alin. (1) din Legea nr. 82/1991 a contabilitatii - republicata - cu modificarile si completarile ulterioare:

"(1) Orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ."

Documentele justificative in baza carora se efectueaza inregistrarile in contabilitate sunt cele prevazute in OMFP nr. 2634 din 5 noiembrie 2015 privind documentele financiar-contabile
In acest ordin, la punctul 25 din ANEXA nr. 1: NORME GENERALE de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile se arata:

"25.Factura este document justificativ care sta la baza inregistrarii in contabilitate a operatiunilor economice.

Pentru operatiunile economice pentru care, conform prevederilor Codului fiscal, nu exista obligatia intocmirii facturii, inregistrarea in contabilitate a acestora se efectueaza pe baza contractelor incheiate intre parti si a documentelor financiar-contabile sau bancare care sa ateste acele operatiuni, cum sunt: aviz de insotire a marfii, chitanta, dispozitie de plata/incasare, extras de cont bancar, nota de contabilitate etc., dupa caz."

In codul fiscal, la art. 319 Facturarea, la alin. (7) se arata:
"(7) Prin exceptie de la alin. (6) lit. a) si d), persoana impozabila nu are obligatia emiterii de facturi pentru operatiunile scutite fara drept de deducere a taxei conform art. 292 alin. (1) si (2)."


50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii




Din textele de lege prezentate, reiese ca factura nu este document obligatoriu de intocmit pentru operatiunile scutie fara drept de deducere.
In lipsa facturii, pentrru operatiunile scutite fara drept de deducere - asa cum sunt activitatile de creditare - documentele justificative in baza carora se efectueaza inregistrari contabile sunt contractele si extrasele de cont bancar.

Asadar, inregistrarea in contabilitate a imprumutului obtinut de la IFN si a tuturor cheltuielilor accesorii acestuia - dobanda, comisioane - se face pe baza contractului de imprumut si a extraselor bancare in care sunt evidentiate incasarea sumelor de bani reprezentand imprumutul primit de la IFN, platile privind dobanzile si comisioanele de acordare / administrare.

In ceea ce priveste monografia contabila, fata de cele relatate de dvs, propunem urmatoarele inregistrari ale creditului:
1) in baza contractului, se inregistreaza subscrierea imprumutului, la curs BNR valabil la data contractului:
461 / analitic IFN = 167 / analitic imprutmut IFN 53.000 eur * curs BNR valabil la data contractului

2) in baza contractului, se inregistreaza intreaga dobanda aferenta, la curs BNR valabil la data contractului:
debit 8051 valoarea integrala in euro a dobanzii * curs BNR valabil la data contractului

3) in baza extrasului de cont bancar, se inregistreaza incasarea creditului, in valoare de 50.000 euro, la curs BNR valabil la data incasarii:
5124 = 461 / analitic IFN 50.000 eur * curs BNR valabil la data incasarii

6) se inregistreaza diferentele de curs:
665 = 461 sau 461 = 765

7) presupunem ca diferenta de 3.000 euro reprezinta prima rata a dobanzii lunare, in valoare de 2.000 euro, si comisioanele de 1.000 euro.

Probabil ca retinerea din creditul efectiv acordat a dobanzii si a comisioanelor este stipulata si in contractul de imprumut.
a) inregistrarea comisioanelor de acordare, in baza contractului si a extrasului de cont:
471 = 461 1.000 euro * curs BNR valabil la data contractului
b) lunar, pe toata durata contractului, se inregistreaza cheltuiala privind comisioanele:
628 = 471 suma in lei stabilita la lit. a) impartita la numarul de luni aferente contractului.

c) inregistrarea dobanzii aferenta primei luni, in baza contractului si a extrasului de cont:
666 = 1687 2.000 euro * curs BNR valabil la data contractului

d) inchiderea datoriei cu dobanda:
1687 = 461 2.000 euro * curs BNR valabil la data contractului

e) se scade prima rata a dobanzii din credit cont 8051:
credit 8051 2.000 euro * curs BNR valabil la data contractului

8) plata lunara a ratelor privind imprumutul:
167 / analitic imprutmut IFN = 5124 cu rata lunara in euro * curs BNR valabil la data platii

9) lunar, la finalul fiecarei luni, se inregistreaza evaluarea soldului contului 167 la cursul BNR comunicat in ultima zi, prin inregistrarea diferentelor de curs:
665 = 167 sau 167 = 765

10) dobanda lunara se inregistreaza astfel:
666 = 1687 cu rata lunara a dobanzii in euro * curs BNR valabil la data platii
concomitent cu scaderea din cont 8051:
credit 8051 cu rata lunara a dobanzii in euro * curs BNR valabil la data contractului

11) plata dobanzii, in baza extrasului de cont:
1687 = 5124 cu rata lunara a dobanzii in euro * curs BNR valabil la data platii

12) daca la finalul exercitiului financiar exista dobanda care nu este achitata sau are scadenta in anul urmator si care apartine exercitiului curent, dobanda se inregistreaza pe cheltuiala la sata de 31 decembrie, la curs BNR valabil la aceasta data:
666 = 1687 valoarea in valuta a dobanzii neachitate / sau cu scadenta in anul urmator * BNR valabil la data de 31 decembrie

concomitent se scade dobanda din cont 8051:
credit 8051 valoarea in valuta a dobanzii neachitate / sau cu scadenta in anul urmator * curs BNR valabil la data contractului

13) la inchiderea exercitiului financiar, soldul contului 1687 se evalueaza la curs BNR comunicat in ultima zi a anului.

14) la data platii dobanzii, se efectueaza urmatoarea inregistrare:
1687 = 5124 valoarea in valuta a dobanzii neachitate / sau cu scadenta in anul urmator * curs BNR valabil la data platii
si inregistrarea diferentelor de curs:
665 = 1687 sau 1687 = 765.

Baza legala:
- punctele 53, 302 alin. (2), 304, 325, 364 din reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2015;
- functiunea conturilor 167, 1687, 8051 din reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2015.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Otilia-Mihaela Roman, expert contabil si Consultant fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 August 2016


Votati articolul "Inregistrari contabile privind contractarea unui imprumut de la un IFN. Cum va arata monografia contabila?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitii de la persoane fizice ,de catre casele de amanet

Intrebare: Buna ziua
Casele de amanet trebuie sa declare in D394 , achizitiile facute de la persoane fizice , a bunurilor care raman in proprietatea casei de amanet ca urmare a neachitarii de catre persoana fizica a creditului luat de la aceasta ?
Intrarea in gestiune a acestor bunuri care devin proprietatea casei de amanet trebuie facuta pe fiecare persoana fizica in parte , in cazul in care ar trebui declarate in D394, cu adresa , cnp , etc ... pana acum pentru aceste intrari in gestiunea casei de amanet se facea un NIR comun ( nu pe fiecare persoana fizica ) , dar nu exista obligativitatea declararii in acest 394 .
Multumesc tare mult .
Rica Genes ,

Raspuns: Intrarea in proprietatea firmei a bunurilor dobandite ca executare a datoriei se poate face in baza...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 August 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Ce contributii si impozite datoreaza un PFA in 2018?

    • Noile modificari aduse de OUG 79/2017 nu mai scutesc PFA-urile de la plata CAS si CASS daca obtin si venituri din salarii, asa cum se preciza initial in proiect.  Astfel, in 2018, PFA-urile, PFI-urile, II-urile, IF-urile si profesiile liberale sunt obligate la plata CAS (contributie la pensie) daca au obtinut anul anterior un venit net mai mare decat 12 salarii brute pe economie (venit net de 22.800 lei in 2017). In ce priveste impozitul pe venitul obtinut din activit...» citeste mai departe aici

  • Mutarea contributiilor: cum trebuie sa procedeze patronii care vor sa majoreze salariul brut al angajatilor

    • Potrivit Ordonantei adoptate de Guvern, din 2018, contributiile angajatorului vor scadea la 2,25%, iar CAS platite de catre salariat vor urca la 35%, cu un impozit pe salariu de 10%. In prezent, din totalul salariului brut contributiile angajatorului reprezinta 22,75%, iar ale angajatului - 16,5%, cu un impozit pe salariu de 16%.   Mutarea contributiilor de la angajator la angajat a starnit multe discutii intense in ultima perioada, pentru ca niciuna dintre partile implicate nu...» citeste mai departe aici

  • Cod Fiscal 2017 vs. Cod Fiscal 2018. Modificari aduse de OUG 79/2017

    • Regasiti mai jos un tabel comparativ intre Codul fiscal inainte de OUG 79/2017 si modificarile aduse de noua ordonanta.  Va reamintim ca Ordonanta de Urgenta nr. 79/2017  pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal a  fost publicata in Monitorul Oficial nr. 885 din 10 noiembrie 2017. TITLUL I - DISPOZITII GENERALE  TEXT VECHI (2) Contributiile sociale obligatorii reglementate prin prezentul cod sunt urma...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa. Analiza zilei

    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care a...» citeste mai departe aici

  • Grabiti-va sa prindeti reducerile de Black Friday la lucrari de contabilitate!

    • Reducerile de Black Friday au luat cu asalt toate produsele, inclusiv cele de contabilitate si fiscalitate. Daca pana acum ati avut indoieli, a venit momentul propice sa investiti in niste lucrari care sa va faca munca mai usoara. Investitie minima, efect maxim! Profitati de REDUCERILE DE PANA LA 85% la zeci de lucrari de contabilitate! ...» citeste mai departe aici

  • OPANAF 3159/2017: Procedura de solutionare a cererilor de rambursare a TVA, formulate de persoane impozabile neinregistrate

    • In Monitorul Oficial nr. 892 din 14 noiembrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 3159 din 1 noiembrie 2017 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare. - Potrivit prevederilor ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X